Fredtrix Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg skal kjøpe meg noen bra speakers, men de må være på en grei pris. Noen som har noe tips om et bra kjøp? Lenke til kommentar
dr_vega Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 PA/SR du er på jakt etter? Eller vanlig stuehøytalere? Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 PA/SR du er på jakt etter? Eller vanlig stuehøytalere? 7780701[/snapback] skal ha vanlig pc høytalere med analog kabel Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Logitech Z-4 til 800 ca? Har hatt sånne, fin lyd i de, ikke all verdens trøkk, men bra til så liten sub å være. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Logitech Z-4 til 800 ca? Har hatt sånne, fin lyd i de, ikke all verdens trøkk, men bra til så liten sub å være. 7785331[/snapback] Creative Inspire T6100 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Jeg bruker disse sammen med en litt ok sak av en forsterker, knallgod lyd i kombo med X-Fi http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter/Ho...talere_Sort.htm Endret 23. januar 2007 av ArcticOC Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvorfor ikke ta noe skikkelig når man først er igang LINK Men det er kansje i dyreste laget tipper jeg. Kansje et slikt vil funke bra: LINK Siden du ikke oppgir noen makspris er det litt vanskelig å si hvor mye du er villig til å betale. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er fullstendig enig i å legge i litt i stereo. En pc varer bare et år eller to, et bra hifi sett varer maaange år. Brukte min første skikkelige lønn på høyttalere og angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Logitec z-2300 anbefales. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Er fullstendig enig i å legge i litt i stereo. En pc varer bare et år eller to, et bra hifi sett varer maaange år. Brukte min første skikkelige lønn på høyttalere og angrer ikke et sekund. 7785672[/snapback] Helt enig! Du kan ha glede av det samme anlegget mye lengere enn fesk en pc. Lenke til kommentar
bruno Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Jeg må bare si meg enig med de som sier man man bør satse på skikkelige høyttalere, etter min mening er det en langsiktig investering i motsetning til f.eks. ett nytt skjermkort. Glem forresten alle tips om å kjøpe en forsterker og to stuehøyttalere, til pc er det bare nærfeltsmonitorer som gjelder, det vil for de fleste bety pc-høyttalere, for de mere kravstore finnes det studio-monitorer som spiller skjorta av pc-høyttalere. Ok, stuehøyttalere gir høyere lyd og mer bass men lyden blir ikke bra av den grunn, skal lyden bli bra må de også plasseres riktig, dvs. at de bør plasseres så lytteren kommer i fokus ellers er det helt bortkastet, om man setter 2 gulvhøyttalere f.eks. på venstre side av lytteren kan man like gjerne bruke mono, (hørte forleden om en som satt med ett dyrt hifi-anlegg i mono, han hørte bare på ett øre ogg da trengte han ikke stereo). Jeg har brukt vanlig stereo-anlegg tidligere siden jeg ikke ville bruke penger på pc-høyttalere som ville gå i søpla etter en kort stund, har også kjørt pa fra pc,en, bare for å ha gjort det liksom, ok,-lyden ble høy men bra var det ikke, anlegget besto av 4 JBL MP415, 2 JBL Mpro 418S subber og 3 QSC RXC2450 forsterkere, en pa-rigg på totalt 7200 watt (det tilsvarer vel noe sånt som 100 000 watt oppgitt etter samme norm som pc-høyttalere :-), nå bruker jeg 2 Genelec 8020a studiomonitorer og det er den beste lyden jeg har hatt på pc,en, grunnen til det er at det er nettopp nærfeltsmonitorer av meget høy kvalitet som jeg kan plassere på pc-bordet, dermed har jeg også fått ett riktig lydbilde hvor jeg kan plassere hvert instrument i rommet, både i bredde og dybdeformat, i og med at frekvensen blir mer retningsbestemt til høyere frekvensen er hører jeg også detaljene i diskant og mellomtone bedre og bassen er så bra fra disse monitorene at jeg ikke trenger sub, lyden kan sikkert bli enda bedre, men jeg har ikke brydd meg om og røre dip-switchene på baksiden av monitorene som er for romkorreksjon. Så mitt tips til dere som vil ha bra lyd, kjøp heller små monitorer i en musikkforretning fremfor pc-høyttalere eller stue-høyttalere,m itt 2.0 PC-anlegg som består av to Genelec 8020a, et M-Audio Audiphile 2496 lydkort vil komme på nesten 7000,- med overganger til kabel men jeg regner med dere finner _bra_ studiomonitorer fra ca. 2000,- pr. par. Det er mye penger, men hopp heller over en oppgradering eller to av pc,en og bruk heller noen kroner på lyd, jeg tror ikke dere vil angre Endret 24. januar 2007 av bruno Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Valge er enkelt for om du skal ha et høytalersett til data'n for en billig penge emn fremdeles være bra så er Logitech X-540 det beste å velge og ikk ealle de tingene fra 2000-5000,- som andre foreslår da han skulle ha det billig ! Logitech X-540 FTW Om du ikke vil bruke 600-800,- så har du Logitech X-530 men velg X-540 du Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ok, stuehøyttalere gir høyere lyd og mer bass men lyden blir ikke bra av den grunn, skal lyden bli bra må de også plasseres riktig, dvs. at de bør plasseres så lytteren kommer i fokus ellers er det helt bortkastet, om man setter 2 gulvhøyttalere f.eks. på venstre side av lytteren kan man like gjerne bruke mono, (hørte forleden om en som satt med ett dyrt hifi-anlegg i mono, han hørte bare på ett øre ogg da trengte han ikke stereo). 7788583[/snapback] Men det er jo mange som hører på musikk for å høre. Skjønner godt hva du mener. og er enig. Men hvis han feks har en soffa som står fra 2-x meter fra der høyttalerene skal plasseres er det ett godt valg med hifi høyttalere Lenke til kommentar
bruno Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Men det er jo mange som hører på musikk for å høre. Skjønner godt hva du mener. og er enig.Men hvis han feks har en soffa som står fra 2-x meter fra der høyttalerene skal plasseres er det ett godt valg med hifi høyttalere 7789003[/snapback] Det er jeg enig i at stuehøyttalere vil være ett bedre valg men jeg regner med at de som spør her på forumet er ute etter høyttalere til stort sett vanlig pc-bruk, jeg ville i allfall spurt i andre fora hvis jeg skulle bruke dem foran sofaen, f.eks. på avforum eller hifisentralen. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 De jeg anbefalte tidligere i tråden er ikke noe større enn andre PC-høytalere Gulvstående er helt andre saker Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Hvorfor ikke ta noe skikkelig når man først er igang LINK Men det er kansje i dyreste laget tipper jeg. Kansje et slikt vil funke bra: LINK Siden du ikke oppgir noen makspris er det litt vanskelig å si hvor mye du er villig til å betale. 7785558[/snapback] kan tenke meg at jeg kmr til å bruke max 1000,- Endret 25. januar 2007 av venture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå