TST Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 .skaarj: Hvordan du får bilde i signaturen din kan du lese om her: http://forum.gamer.no/faq_norwegian.php - men unngå bruk av store bilder (da tenker jeg både på KB og fysiske mål). Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg kjører Win Xp, og når det gjelder BIOS innstillinger så kjører jeg ihvertfall grafikkortet på 4x, fast write, RW turnaround, og noe andre greier som jeg har aktivert. jeg har prøvd å kjøre spill uten dette, men da hakker det bare verre... BIOSen min har en "uvane" til å resette seg hver gang den er uten strøm, selv om det bare er et par minutter, så jeg ma aktivere alle nye instillinger på ny, og detekte cd stasjoner + hardisk osv. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 jeg har prøvd å bytte OS, men ikke noe forskjell... Når det gjelder RAMen så har jeg ikke prøvd å bytte den... Men jeg har da 512 Mb SD-RAM, men er litt usikker om den er av samme mhz... kanskje den ene brikken er 133 mhz og den andre 166, men da ville jeg vell ikke kunne starte? er litt usikker der jeg... Lenke til kommentar
flikk Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Du KAN få problemer med stabiliteten, hvis du har ulik klokkefrekvens på RAM brikkene dine. Kjenner til problemet med at det hakker på store områder, siden jeg hadde dette på forrige maskinen min. Tror rett å slett problemet kan ligge på den trege RAM`en din. Han klarer ikke å laste alle dataene som kreves i store områder opp i minnet. Tror det er SD ram`en ja. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 så altså oppgradere hovedkortet, og kjøpe en brikke ddr ram 256 mb, 333 mhz vil hjelpe? Lenke til kommentar
QTC Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-11-29 14:08, skrev .skaarj:Tror dere en Duron 1,3 Ghz kan spiffe opp hastigheten litt? + Nytt hovedkort og 256 DDR 333 mhz RAM? Kjøp deg en Duron 1,3 Ghz og reinnstaler oprativsystem. Tenker det holder slik att du får fart på sakene :smile: Ja du trenge ikke nytt hovedkort og ddr ram fordi det vill ikke hjelpe så mye. Eller la meg si det slik en duron 1,3 Ghz vil nok øke din spillytelse med 30-35% mens nytt hovedkort og ddr ram vil kun øke din ytelse med 5-10% i spill. Så selge du bare din duron 800 Mhz på QXL.no ja da blir jo mellomlegget kun en hundrelapp eller 2 :smile: Lenke til kommentar
stefanf Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Hei. Jeg har noe lignende problem med en litt lignende pc. Har spurt etter hjelp her på forumet, og fikk noen tips, men har ikke fått fiksa alt ennå. Jeg har samme hovedkort, uten RAID, og jeg kan fortelle deg at du kan oppgradere BIOS slik at det støtter 1,3GHz prosessoren din. Kunne iallfall gjøre det på mitt hovedkort. http://www.abit.com.tw/ Ellers så virker det som om det i mitt tilfelle er strømforsyningen som er problemet. Har forstått det slik at GF4ti4200 og min XP1800+ trenger mye strøm. Skal foresten prøve å fjerne en av mine 2 256mb RAM-brikker for å se om dette kan hjelpe på stabilitetn. Lenke til kommentar
TheGimp Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 Kan det ikke være cpu-vifta da??(Overoppheting) Jeg hadde liknende problemer med PC'en min, og den funka helt greit etter jeg byttet vifte... Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 2. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2002 humm, jo ja jeg kan jo flashe BIOS, men da må jeg ha en disketstasjon som funker, og det gjør den ikke... har fått hjelp ifra et annet forum, men de tipsene hjalp ikke meg så mye, for floppyen fungerer fortsatt ikke! Jeg tror også at det muligens kan være RAMen som er litt treg, og jeg har penger til et nytt hovedkort + RAM, og det må jeg jo uansett bestille før eller side, hvis jeg skal ha en prosessor med høyere buss hastighet...Hva synes dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå