Gå til innhold

Alle spill hakker

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjempe problem, og det er som sagt at alle spillene mine hakker!!! DA mener jeg såklart de nyeste spillene, men Crazy Taxi kjøres i ca 20 fps!

Gta 3 hakker som et helv**te og det går passe glatt med alt på minimum. Mafia hakker også hele tiden, men ikke hvis jeg spiller på steder dmed lite areal (som inni bygninger, og spillet bare loader den byggningen) Slik har jeg også på mange andre spill, hvis spille loader et lite areal så hakker det mindre. Og hvis det er riktig lite, så kan jeg kjøre det glatt på høyeste oppløsning og fullt detaljer (som spiderman the movie) Spidermann the movie er også et kjempebra eksempel, for når jee har oppdrag inni byggninger, vips glatt på det beste av det beste, men er jeg utti byen og suser imellom byginger så hakker det som et helv**te! Og det selv om jeg har på det laveste av det laveste...

Så kommer vell det dere har ventet på, ja systemvaren min er

Abit KT7-Raid Hovedkort

Duron 800 Mhz Prosessor

MSI Geforce 4 Ti 4200 128 DDR Grafikkort

512 MB SD-RAM

Var det mer hardware dere lurt på bare spørr...

Hvordan får jeg bilde her?

.skaarj

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-29 13:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-29 14:00, skrev Lufen:

hmm

formater

innstaler nye driver

defragmenter

kjøpe ny cpu og hk med ddr og ddr minne

Tror det holder med det siste du skrev. Ingen vits å formatere og hele pakken og tro at det hjelper på en for dårlig maskin.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 14:05, skrev Smyagol:

Quote:

hmm

formater

innstaler nye driver

defragmenter

Tror det holder med det siste du skrev. Ingen vits å formatere og hele pakken og tro at det hjelper på en for dårlig maskin.

Nja, en formatering gjør som kjent underverker. Men hvis du er kresen på grafikken bør du vell kanskje skaffe noe ny hardware.

[ Denne Melding var redigert av: akzj0n på 2002-11-29 14:09 ]

Lenke til kommentar

Punkt en: Kan det være et problem med båndbredden? Windows 2000 ble sluppet i noen versjoner uten støtte for senere generasjoners AGP. Det fins en fiks for dette, som man måtte legge inn for at ikke PC'en skulle kjøre på 1X AGP selv om kortet klarte raskere.

Punkt to: Installer nyeste drivere, defragmenter harddisken.

Punkt tre: Er harddisken gammel (3-4 år), vil den definitivt være en flaskehals.

Punkt fire: Fjern så mye som mulig av programmene som kjører i System Tray.

Punkt fem: Under Win2K og XP, sjekk Oppgavebehandlings flik "ytelse" for å se til at det ikke er overvettes mye som går med til systemprosesser. Mer en 70 MB ram bør ikke være i bruk når systemet er nyoppstartet.

Punkt seks: Windows 98/Me har en tendens til å bli tregere jo lenger tid som går siden reinstallasjon. Reinstallér.

Det skulle ikke være nødvendig å oppgradere denne PCen. GTA3 har jeg kjørt jevnt og fint på en T-bird 1GHz med GF2MX-kort. Duron 800 bør holde en stund til.

Lenke til kommentar

Hardisken jeg har er ikke så gammel, den har sin 72000 RMP så det er det ikke noe ffare for :grin:

Nå er det slik at jeg har en Duron 1,3 Ghz liggende hjemme, men hovedkortet mitt er for gammelt og støtter bare opp til 1,2 (typpisk!)

Jeg har defragmert hardisken, re-innstalert innstalert nyeste drivere, og oppgradert til de nyeste driverne. Men akk, det hakker fortsatt...

Så jeg lurte om det hadde noe å si i peformance hvis jeg satt in et Kx7-333 Hovedkort og da satte inn 256 DDR RAM 333 MHZ, og Duron 1,3 ghz prosessoren og kanskje overklokket den til 1,5 - 1,6 ?

Lenke til kommentar

Quote:

hmm

formater

innstaler nye driver

defragmenter

Hvorfor formater en gang mer enn nødvendig? :smile:

Vi bytter litt på rekkefølgen her:

[*]Kjøpe ny CPU og hovedkort m/ DDR RAM

[*]Formatere

[*]Innstallere drivere etc

[*]Muligens en liten defrag

Der ja :wink:

Lenke til kommentar

ja, jo men nå er det slik at jeg har en 1,3 ghz cpu her hjemme... og den passer ikke til hovedkortet mitt, så jge lurte på om det hadde gått fortere om jeg hadde kjøpt nytt hovedkort+RAM (ddr) og så putte inn CPU`en + overklokke den til 1,5-1,6 Ghz... hvordan ville det gå?

Lenke til kommentar

Det virker som de fleste her fortsatt mener det er PCen det er noe i veien med. Sludder. I så tilfelle må det være noen av delene som ikke er konfigurert riktig eller lignende. Ellers ville jeg, som neste steg, prøve å formatere alt, for så å reinstallere operativsystemet. Har PCen alltid hatt disse problemene, forresten?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-29 14:37, skrev .skaarj:

ja, jo men nå er det slik at jeg har en 1,3 ghz cpu her hjemme... og den passer ikke til hovedkortet mitt, så jge lurte på om det hadde gått fortere om jeg hadde kjøpt nytt hovedkort+RAM (ddr) og så putte inn CPU`en + overklokke den til 1,5-1,6 Ghz... hvordan ville det gå?

Selvsagt ville en oppgradering øke ytelsen. Men jeg trodde poenget var å fikse din problematiske PC, ikke kjøpe ny.:wink:

Lenke til kommentar

jeg har hatt disse problemene gaaanske lenge nå, ja... Oppgradert diverse ting som fks mer RAM og nytt grafikk kort (ifra geforce 2 mx 400 til geforce 4 ti 4200) men har nesten ikke merket noen synlig forbedring... har re-innstalert alt mange ganger, inkludert formatert mange ganger og upgradert til de nyeste driverne.... det hakker fortsatt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-02 08:45, skrev .skaarj:

jeg har hatt disse problemene gaaanske lenge nå, ja... Oppgradert diverse ting som fks mer RAM og nytt grafikk kort (ifra geforce 2 mx 400 til geforce 4 ti 4200) men har nesten ikke merket noen synlig forbedring... har re-innstalert alt mange ganger, inkludert formatert mange ganger og upgradert til de nyeste driverne.... det hakker fortsatt

Jo, men det jeg spurte om, var: har PCen alltid hatt disse problemene, eller har den fungert bedre tidligere? Høres merkelig ut.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ble temmelig skuffet :S

Jeg har vel alltid hatt disse problemene tror jeg(!)

Men det er jo det at systemkravene til spill utvikler seg, og dermed hakker det mer med tidene...

Men jeg har penger til et nytt hovedkort og RAM så jeg får oppgradert, så jeg lyrer på om dette er lurt? Jeg tror feilen ligger i prosessoren... jeg bare tror det... Men den har jeg ikke hatt hele tiden, jeg hadde før en 700 mhz Duron, og da hakket det også, så jeg vet liksom ikke helt...

Lenke til kommentar

Har du sjekket ytelsen med shift+ctrl+esc i XP/2K? Hvilket OS kjører du?

Prosessorbyttet tyder jo på at det ikke er der problemet ligger. Hva med RAM'en din? Har du forsøkt å bytte den? Er den ny? Har opplevd stort ytelsestap ved bruk av noe ny og noe gammel RAM sammen.

Ellers ville jeg kontrollert bios-instillinger og jumpere på hovedkortet for å sjekke at alt kjører så fort som det går an.

(PS: vennligst svar på alle spørsmålene, så slipper jeg å stille dem igjen :smile:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...