Gå til innhold

trevakt's Gelé-tråd - Diskuter gelé her!

Gjest

Anbefalte innlegg

og du, hvor mange plater av gelatin kan man ha ?

7787945[/snapback]

Poenget er at man må prøve ut sånn selv. det er ingen fast på det. fra 3-6. mer om du skal lage noe mye. Du kan ikke lage en vellykket gelé på først forsøk, Ozelot :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg har og prøvd spritgele og det med smaken er vanskelig, den beste spritgelen jeg har smakt var laget på hjemmebrent. Viste det ikke før etter alt var nede og jeg spurte :/

Men men, trikset med spritgele er å erstatte vannet med sprit og bruke den røde f.eks. som smaker mer enn de andre fargene og så ha mer gele enn det står i pakka i blandingsforholdet. Når du skal lage greia, så er det lurt å lage gelen på vanlig måte, og så la den avkjøle seg litt FØR du heller oppi spriten, hvis ikke vil noe av spriten fordampe og det skal vi ikke ha noe av ;) (da er det bare å legge huet over og få det opp så fort som mulig :p) Så rører man rundt til den får konsistens og inn i kjøleskapet der den avkjøles.

Så kan man lage ett tog eller noe av hele greia. Da er trikset med pynten å sette den på rett før servering og unngå sjokolade og ting med sukker og slikt utenpå som seigmenn for det blir bare gris.

Når det kommer til spriten så har jeg bare testet 60% (den med frostet flaske fra polet) og den smaker litt, er det noen som har testet andre typer?

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hva synes dere om tråden ellers da? Jo, jeg lagde den når jeg var syk og akkurat hadde spist gelé.

Jeg var hjemme fra skolen og hadde ikke noe å gjøre. Derfor er tråden så fritidsproblem-aktig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Trenger tips o'store trevakt.. skal feire bursdag på Lørdag i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle lage noe gelé til de små søskenbarna mine, og de andre også for den del... noen tips?

8053766[/snapback]

Kjøp vanlige pakker med pulvergele. Dette er enkelt og greit. Pynt med godteri på. (om du er ekstra kreativ kan du lage et tog av geleen)

Lenke til kommentar

9/11 Konspirasjons Gele

Lag 2 store høye tårn av gele.

Strø litt sukker over slik at de holder seg stødig.

Plasser små kinaputter over/inni begge tårnene, ha mange nederst, men også en del øverst i tårnet.

Spreng en og en kinaputt, mens du spiser det som faller av.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...