Gjest Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 og du, hvor mange plater av gelatin kan man ha ? 7787945[/snapback] Poenget er at man må prøve ut sånn selv. det er ingen fast på det. fra 3-6. mer om du skal lage noe mye. Du kan ikke lage en vellykket gelé på først forsøk, Ozelot Lenke til kommentar
Crex Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 JEg spiser ikek gele ofte. men når jeg gjør det unner jeg meg noe ordentlig godt. Da spør jeg trevakt om en gele jeg kan lage Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) jeg har og prøvd spritgele og det med smaken er vanskelig, den beste spritgelen jeg har smakt var laget på hjemmebrent. Viste det ikke før etter alt var nede og jeg spurte :/ Men men, trikset med spritgele er å erstatte vannet med sprit og bruke den røde f.eks. som smaker mer enn de andre fargene og så ha mer gele enn det står i pakka i blandingsforholdet. Når du skal lage greia, så er det lurt å lage gelen på vanlig måte, og så la den avkjøle seg litt FØR du heller oppi spriten, hvis ikke vil noe av spriten fordampe og det skal vi ikke ha noe av (da er det bare å legge huet over og få det opp så fort som mulig ) Så rører man rundt til den får konsistens og inn i kjøleskapet der den avkjøles. Så kan man lage ett tog eller noe av hele greia. Da er trikset med pynten å sette den på rett før servering og unngå sjokolade og ting med sukker og slikt utenpå som seigmenn for det blir bare gris. Når det kommer til spriten så har jeg bare testet 60% (den med frostet flaske fra polet) og den smaker litt, er det noen som har testet andre typer? Endret 11. februar 2007 av Admin'c Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Alle skal visst snakke om sprit-gelé her Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Det er jo en spritgele tråd, og istede for og lage en ny, så må en vel nesten snakke om det her? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Vel, strengt talt er det en gelé-tråd, men den er hijacka av sprit og booze! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Men hva synes dere om tråden ellers da? Jo, jeg lagde den når jeg var syk og akkurat hadde spist gelé. Jeg var hjemme fra skolen og hadde ikke noe å gjøre. Derfor er tråden så fritidsproblem-aktig Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Trenger tips o'store trevakt.. skal feire bursdag på Lørdag i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle lage noe gelé til de små søskenbarna mine, og de andre også for den del... noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Trenger tips o'store trevakt.. skal feire bursdag på Lørdag i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle lage noe gelé til de små søskenbarna mine, og de andre også for den del... noen tips? 8053766[/snapback] Kjøp vanlige pakker med pulvergele. Dette er enkelt og greit. Pynt med godteri på. (om du er ekstra kreativ kan du lage et tog av geleen) Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Krem er også viktig. Kjøp sånn krem på boks. Dette liker alle barn. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) 9/11 Konspirasjons Gele Lag 2 store høye tårn av gele. Strø litt sukker over slik at de holder seg stødig. Plasser små kinaputter over/inni begge tårnene, ha mange nederst, men også en del øverst i tårnet. Spreng en og en kinaputt, mens du spiser det som faller av. Endret 4. mars 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Meits Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 For ikke lenge siden spiste jeg opp det trolig siste norske eksemplaret av gelé med colasmak. Posen hadde ligget i en skuff i femten år i mitt fars kjøkken, men geleen ble ikke verst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå