Joggster Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Dette er dataen: Core 2 Duo 2.13Ghz Asus P5B TwinMOS 5300 667 1GB DDR2 En liten stund etter at jeg har bootet kommer feilmeldingen: Your installation CD-rom Couldn't be mounted, this probably means that the cd-rom whas not in the drive....... Jeg har prøvd med 3 Forskjellige brennere/lesere, 2 forskjellige harddisker men får samme feilen. Vil også informere om at disken jeg brukte installerte debian på en annen maskin 5min etterpå uten problem. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg ville uansett ha brent en ny CD. Vet at det kan være forskjell på hvor godt CD/DVD-ROM-stasjoner leser hvis det "nesten" er feil. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Slik du beskriver det er det lett å mistenke cd' din. Men jeg slet en stund med en Debian-install med at CD-rom ikke ble funnet eller kunne mountes. Dette er beskrevet flere steder om du googler. Har noe med SATA support som ikke kan mounte CD på IDE -kanal. Om det er samme problemet hoe deg vet jeg ikke , men jeg gikk i Bios og endret endret til "enchanced mode" og det funket. Tror det lar seg gjøre enklere ved at når du booter går inn i terminal og skriver "modprobe ide-generic" (?) Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 jeg gav opp på debian, lastet ned ubuntu og instalerte uten problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå