Varmo Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Lurer på om trenden vil fortsette nå som Vista kommer Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Lurer på om trenden vil fortsette nå som Vista kommer 7834863[/snapback] Ser slik ut, crackene og patchene til Vista kom jo før systemet ble offisielt lansert. Ingen grunn til å tro at piratene hviler på laubærene Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Det er vel strengt tatt ikke noe annet enn workarounds som har kommet til nå. Noe cracking er det ikke snakk om. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Åjada, vi skal nok få cracka Vista. Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 kan nesten ikke si jeg kjenner noen med original windows Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Matmoms: Jeg tror du kjenner mange med orginal windows. Husk at piratkopier som regel er helt identiske kopier av orginale windows og derfor den samme windowsen. Men det kan godt hende du ikke kjenner noen med gyldig lisens. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Egentlig synes jeg det er litt besynderlig at vi som har pc som hobby skal "straffes" for det, ved å måtte betale for en dyrere windows enn 95% av det alle andre pc brukere gjør. Det er jo kun for oss at det kan være aktualt å butte hovedkort slik at vi må ut med 3 ganger så mye for en retail. Tenk om det hadde vært slik at de som hadde kor synging eller hytte som hobby, hadde måtte betalt 3 ganger bensinprisen enn alle andre! Da tenker jeg det hadde blitt ramaskrik ja. Ja, eller 3 ganger så dyr windows da. I Finland har vist myndighetene slått fast at OEM avtalen med forbud om bytte av hovedkort er ulovlig, og at ingen brukere trengte å akseptere det, men bare kunne si "kiss my ass", og kreve reaktivering. Hvorfor er det ikke slik her i Norge? Selv synes jeg det er dødsurimelig. Bare fordi noen liker å bruke penger på hardware, betyr jo ikke at MS kan grabbe til seg alt de kan av den gruppen, like lite som de har rett til å kreve deg for dyrere windows om du går mye på kino. Det teite er jo at det er vi som har pc som hobby utgjør 90% av piratene. Skulle tro at det ville være lønnsomt å senke prisen nettopp for denne gruppen for å unngå/minske piratkopiering, men så tredobler de prisen istedenfor?!? Jaja, jeg skjønner jo godt hvorfor det blir endel av det da ja.. Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Må si MS er ganske dårlige på kopisperrer også da, omtrent bare 10 % av alle tilfeller anti pirat greiene på windows update faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Må si MS er ganske dårlige på kopisperrer også da, omtrent bare 10 % av alle tilfeller anti pirat greiene på windows update faktisk fungerer. 8303512[/snapback] Det er vel kanskje også litt av poenget? Microsoft vil sperre enkelte "premium" nedlastinger som krever genuin Windos, men har vel bevisst valgt å ikke gjøre det umulig å oppdatere boksen selv om man kjører pirat. For resultatet ville bare blitt at folk ble sittende med mer og mer sveitser-ost-installasjoner - og hvem får skylda da? Microsoft er jo ikke spesielt høyt aktet for sikkerheten sin fra før heller, så de vil neppe gjøre noe slikt. Endret 3. april 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå