Gå til innhold

Nytt lite kamera 1500,-

Anbefalte innlegg

Hei, batteriet på mitt gamle coolpix 3500 har tatt kvelden, eller rettere sagt det klarer ikke å ta bilder av hele kvelden lenger. :(

Tenkte jeg derfor skulle kjøpe meg et nytt kompaktkamera i prisklassen 1500,-. Det er et supplement til speilrefleks, så er da mest for å ta med på fester, på byen osv. Trenger derfor ikke noe skikkelig fancy kamera som tar knall bilder, det har jeg speilrefleksen til.

Kriterier:

- lite (typisk lite jente-kamera som kan få plass i en bukse eller liten veske.)

- grei batteritid

- fint om det tar SD-kort for jeg har et 1gb liggende

- ca pris på 1500,-, har ikke lyst til å betale noe særlig mer enn dette.

Hmm...det var vel egentlig de fleste kriteriene jeg kunne komme på. Som sagt skal det mest brukes til pek og klikk, men gjør ikke noe om man kan leke seg litt med innstillinger også.

Håper å få noen gode tips! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batterier kan byttes ut vet du :) Men jeg er enig... det er en god unnskyldning for å kjøpe et helt nytt kamera.

Så lenge du går etter en kjent fotoprodusent som Canon (A5xx-serien), Nikon (L-serien), Pentax og lignende, kan du ikke gjøre mye feil. De billigste kameraene til f.eks HP og Kodak er sjelden spesielt mye å skryte av. Og styr for all del unna ukjente merker med lovnader om ørten megapixler og diverse unyttige funksjoner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lurer på det samme. Et ganske lite "festkamera" jeg kan få ned i bukselummen. Jeg har et normalt stort digitalt kamera, så dette er et ekstrakamera jeg kan ta med på fest, pakke i lummen og ikke være alt for redd for.

Prisklasse 1000-1500 (kan vurdere 2000, men som sagt et festkamera, så skal ikke legge for mye i det), greie bilder i 10 X 15, blitz og optisk zoom er ikke et must. Det viktigste er uansett størrelsen.

Håper noen kan hjelpe meg i jungelen av kamera :)

Lenke til kommentar

Min første tanke med lite kamera, grei batteritid og SD minne er Casio sine kameraer. I følge priguiden har Japan Photo Casio Exilim Zoom EX-Z60 til 1499.

Har ikke prøvd dette kameraet men har et Exilim EX P700 selv som jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar

De har nok "bare" angrerett på 14 dager. Ellers er det jo bare å lese nøye på siden Deres å se om du finner noe, men jeg kunne ikke se noe annet enn 14 dagers angrerett da jeg leste.

Da var kameraet bestilt. 99,- i frakt hvis man betaler med kort for de som måtte lure.

Lenke til kommentar

Tenkte på å kjøpe det i butikk, skulle nemlig hatt det til helgen. Synes å huske at Fotoknudsen hadde en ordning hvor man kunne prøve kameraet hjemme i 30 dager og evt. levere det tilbake, noe á la Elkjøps ordning. Noen som vet om denne eksisterer enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...