OddZen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei.. Sitter her å prøver å finne ut hvordan jeg og en kamerat skal klare å brodcaste webcam på en hjemmeside som vi skal hoste på servern. Altså servern skal hoste en webside som vi skal kunne se web cam på. Bruker windows server 2k3, og publisher. Har ikke peiling hvordan vi skal greie det, og vi får heller ikke installert web cam softwaren på servern, pga driver ikke funker med server. Noen som veit hvordan vi skal greie dette? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei, du må skille på live video stream og stillbilder som lastes opp hvert minutt eller så. Det siste skal være ganske lett å finne noe til. For det er jo i realiteten bare en FTP som laster opp ett bilde tatt med kamera hvert minutt. Live video derimot krever helt andre løsninger. Og jeg er veldig usikker på om de er gratis. Google "Live webcam stream on website, software" og se hva som dukker opp. Å installere webcam driverne på serveren har ikke noe for seg. Du skal ikke bruke webcamen på serveren, du skal sende video fra en lokal PC opp til serveren. AKIRA Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Har fått satt opp en FTP server nå, bruker filezilla. Men hvordan skal vi få satt opp live stream i en webside, slik man ser fra f. eks lan partyes. f. eks ftp://10.8.7.11 så skal man få sett live stream der. En guide hvordan man gjør d hadde vært fint:P Endret 23. januar 2007 av LeanFear Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er kameraet koblet til serveren eller en annen maskin? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Kameraet er koblet på servern. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg ville brukt VLC. Det er glimrende til å streame video og audio med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå