Howard Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 I løpet av årets første kvartal skal LG være klar med et PC-drev som støtter både Blu-ray- og HD DVD-plater. Les mer Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Fint... Men nå er det bare å finne en grunn til å ha to forsjelige platetyper... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Håper at det blir HD DVD som tar kronen til slutt. Så slipper vi 2 formater. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Min spådom er at det kommer til å gå som i formatkrigen på brennbare dvd skiver (-/+), i dag tenker en ikke så mye på det, fordi så si alle drev leser begge formatene, og de aller fleste brennere leser begge. Om litt så vil nok det være det som gjelder mellom hd-dvd og blue ray også :-) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvis det skulle vise seg at HD DVD går av med seieren, så sitter du igjen med et produkt som kun kan lese HD DVD, ikke skrive. Så hva er vitsen med dette produktet ? LG sine hybridspillere er ikke noe godt alternativ i denne format forvirringen. Du kan risikere å kjøpe katta i sekken uansett. Hvis hybridspillere skal kunne gjøre det lettere for oss forbrukere så må de støtte begge formatene fullt ut. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Kan da alltid håpe at den pågående kampen mellom formatene vil ende i en priskrig, som kan være meget gunstig for forbruker. Om du kjøper et BD/HD drev til 1200$ så kjøper du katta i sekken uansett. Du skal ha meget spesielle interesser for at det skal "lønne" seg. Vil tro dette er et "se hvem som var først produkt" fra LG. Kvaliteten og hastigheten på førstegenerasjons spillerne kan vel også være meget tvilsom. Og selvfølgelig som Uderzo påpeker så er ikke spilleren fullverdig. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Så vidt jeg husker var de første dvd-drevene som støttet begge formatene også slik som dette, nemmelig at dem kunne lese begge men bare skrive det ene. Gi det litt tid, så kommer det drev som takler begge formatene både til lesing og skriving, samt er billigere enn dette :-) Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Blir genialt når Blu-ray vinner så slipper vi 2 formater. Når prisen havner på under 1500,- brenneren skal jeg kjøpe meg en (Blu-ray brenner). Endret 23. januar 2007 av lavizh Lenke til kommentar
egils Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hva skal en med plater?? etter jeg fikk stoor lcd skjerm og htpc har jeg ikke brent noe som helst.. har nesten glemt hvordan man brenner ei plate Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Så vidt jeg husker var de første dvd-drevene som støttet begge formatene også slik som dette, nemmelig at dem kunne lese begge men bare skrive det ene. Gi det litt tid, så kommer det drev som takler begge formatene både til lesing og skriving, samt er billigere enn dette :-) Det husker jeg også. Og husker du hvor mye de brennerne kostet da? Nette sum av 6-7000,-. Denne spilleren fra LG er så og si 3000,- dyrere. La Blu-Ray og HD DVD komme inn i markedet; prisen vil automatisk bli gunstig når dette blir standardisert i markedet. Endret 23. januar 2007 av Onyx Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er på tide at noe sånt kommer på markedet. Men jeg savner støtte for brenning av begge format. Noe sånt er nok ikke aktuelt for meg før prisen er mer fornuftig. Lenke til kommentar
Outrage Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hva skal en med plater?? etter jeg fikk stoor lcd skjerm og htpc har jeg ikke brent noe som helst.. har nesten glemt hvordan man brenner ei plate 7780387[/snapback] Hvor mange HD-filmer på 20-25 GB har du på HDD'ene dine? -O Endret 23. januar 2007 av Outrage Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ser ikke poenget med å kjøpe dette nå så det er nesten ingen filmer av HD eller blu ray. Innen en (begge?) er blitt mer og mer normalt vil det bli mye biligere og mye bedre produkter. Men synes det er bra det finnes støtte for både HD og blu ray så slipper du å ha en av hver. Lenke til kommentar
j0lly Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Brenneren er jo grei den. Bortsett fra prisen som selvfølgelig er alt for høy. Den brenner BluRay som er det beste formatet, og leser HD DVD. Da er man jo berget. Klart, det gjør jo ikke noe om det kommer en som skriver begge formatene etterhvert. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hva skal en med plater?? etter jeg fikk stoor lcd skjerm og htpc har jeg ikke brent noe som helst.. har nesten glemt hvordan man brenner ei plate Hvor mange HD-filmer på 20-25 GB har du på HDD'ene dine? Med 1TB så kan du ha 40 filmer. Lenke til kommentar
egils Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hva skal en med plater?? etter jeg fikk stoor lcd skjerm og htpc har jeg ikke brent noe som helst.. har nesten glemt hvordan man brenner ei plate 7780387[/snapback] Hvor mange HD-filmer på 20-25 GB har du på HDD'ene dine? -O 7782168[/snapback] Hva skal en med så mange filmer lagret da? har en sett filmen er det jo bare å slette den.... Jeg ser ikke filmer om igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå