Gå til innhold

overføring fra GS180 via USB

Anbefalte innlegg

Er litt grønn på dette, så jeg håper jeg får litt hjelp her! Har brukt søkefunksjonen og ser at mange andre har tilsvarende vanskeligheter, uten at jeg har blitt klokere...

Har en eldre (4-5 år) Toshiba bærbar som jeg ikke kan skjønne har firewire-kontakt, og må derfor overføre video fra mitt nye GS 180 til pc via USB. Får melding om at jeg ikke har høyhastighets USB... Hva gjør jeg for å ordne opp i det?

Har intallert MotionDv for redigering, men det virker som pc`en ikke gjenkjenner kameraet (?) og knappene for "capture" osv i programmet ikke vil reagere. Mangler jeg drivere eller no?

Er takknemlig for oppklarende svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt grønn på dette, så jeg håper jeg får litt hjelp her! Har brukt søkefunksjonen og ser at mange andre har tilsvarende vanskeligheter, uten at jeg har blitt klokere...

Har en eldre (4-5 år) Toshiba bærbar som jeg ikke kan skjønne har firewire-kontakt, og må derfor overføre video fra mitt nye GS 180 til pc via USB. Får melding om at jeg ikke har høyhastighets USB... Hva gjør jeg for å ordne opp i det?

Har intallert MotionDv for redigering, men det virker som pc`en ikke gjenkjenner kameraet (?) og knappene for "capture" osv i programmet ikke vil reagere. Mangler jeg drivere eller no?

Er takknemlig for oppklarende svar!

7779926[/snapback]

Det betyr enkelt sett at din pc ikke har USB 2.0 (høyhastighets USB) og da kan du ikke benytte denne til videoverføring. da hastigheten på overføringen er altfor lav.

Hvis du har PCMCIA slot på laptoppen kan kjøpe et USB 2.0 eller FireWire kort slik at du kan overføre video (men det tar stor plass ((13gb/h)) og krever sin maskin for å redigere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...