mgjall Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei, jeg lurer på hvordan man skal få slått av strømsparing på en klient i et windows 2003 server nettverk. Jeg vil at skjermen skal stå på hele tiden. Jeg må vel lage en regedit fil og et logonscript. Hvordan skal dette se ut og i hvilken mappe skal jeg legge dette? skal jeg legge regedit filen i sysvolmappen med logonscriptet? Prøvde dette, men det funka ikke: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\PowerCfg] "CurrentPowerPolicy"="3" så la jeg dette i logon scriptet: echo - Choosing Power Profile - regedit -S xp_power.reg Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Påloggingsscript har en tendens til å bli svært store etter hvert som tiden går. Dermed kan påloggingen også gå tregt. Alle endringer som kan gjøres vha policyer bør derfor vurderes implementert på denne måten og ikke i script ol. Jeg ville laga en maskinpolicy jeg som satte denne verdien når maskina slås på. *Tronaldo* Lenke til kommentar
mgjall Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 *Tronaldo* skrev: Påloggingsscript har en tendens til å bli svært store etter hvert som tiden går. Dermed kan påloggingen også gå tregt. Alle endringer som kan gjøres vha policyer bør derfor vurderes implementert på denne måten og ikke i script ol. Jeg ville laga en maskinpolicy jeg som satte denne verdien når maskina slås på. *Tronaldo* 7779951[/snapback] Takk. Har du noe forslag på hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Å gå gjennom hele prosessen for å lage policyen blir for langt her, men sjekk denne linken. Den omhandler riktignok Win2000, men det er samme greiene i Win2003. Ellers foreslår jeg informasjonsinnhenting fra google.com. *Tronaldo* Lenke til kommentar
mgjall Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Takker. Da skal jeg prøve meg fram litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå