Gå til innhold

Sunn O))) i Bergen Domkirke 18. mars


Acrid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om lydnivået lå på rundt 120 decibel gjennom hele fremførelsen (bortsett fra preludiumet) var lyden klokkeklar og ikke ubehagelig i det hele tatt....vel, bortsett fra da Attila begynte å hyle på slutten. Du vet, sånne isende kalde hyl man lager med innpusten. Det var som negler på ei tavle. Helt grusomt ubehagelig. Men det var vel poenget også.

Lenke til kommentar

Kirka var full. 500 tror jeg. De geistlige hadde vel sine representanter der.

 

Gahh...husker et parti hvor de holdt en tone i godt over 5 minutter. Det bare varte og varte og bygget opp spenningen noe så innihelvete. Plutselig gikk de enda dypere, mens orgelet gikk opp. Det var som et jævla sjokk.

Lenke til kommentar
Kirka var full. 500 tror jeg. De geistlige hadde vel sine representanter der.

 

Gahh...husker et parti hvor de holdt en tone i godt over 5 minutter. Det bare varte og varte og bygget opp spenningen noe så innihelvete. Plutselig gikk de enda dypere, mens kuken gikk opp. Det var som et jævla sjokk.

8191251[/snapback]

 

retta..

Lenke til kommentar

Jeg fordømmer og forbanner i dette øyeblikk alt som har med fenomenet OMGANGSSYKE å gjøre! Jeg hadde skaffet meg billetter og fått ordnet med fri til å kunne gå på denne konserten, men så ble jeg syk og måtte holde sengen i nesten en uke!!

Utrooooolig bittert!!

Lenke til kommentar

Det lurte jeg også litt på, men så slo det meg: Kirkens største fiende gjennom alle tider har alltid vært rytmisk musikk, noe Sunn Os dronerier ingenlunde kan sies å være. Ikke er det en eneste pentaton skala å spore heller, mens kirketoneartene ble flittig brukt. Musikken er ikke okkult heller, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Hvis de hadde hatt en black metal-ideologi, kunne de ikke gjort det. Men bandet har ærbødighet overfor kirkens situasjon, forteller festivalsjef Nicholas Møllerhaug.
De har jobbet med kirkemusikktradisjonen før reformasjonen, og det de har til felles med gregoriansk sang er de lange tonene, påpeker Møllerhaug.

- Vi mener det er en tradisjon som bør fornyes i andre retninger enn bare av kirkekor.

 

Så kirken skal bli kul nå. :cool: Haha, nei... Skulle likt å vært der selv forresten, har begynt å høre litt på bandet i det siste. Men tror det er ganske annerledes å se dem live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...