Gå til innhold

5Ghz på vannkjøling Pentium 4 650@5049

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg kjeder meg litt om dagen,har et par prosjekter som ikke kan gjøres ferdig,bla så har gokortet mitt Asus@554fsb tatt kvelden så jeg må vente på nytt hk.

Og jeg går og venter på en liten fasekjøler å leke med :dribble:

Så hva gjør vi da,jo låner hk så lenge og bencher "gammal" Pentium 4 650.

Så jeg lånte en gammel kjenning nemlig Abit AB9 Pro,se sig for detaljer på mitt gamle AB9 Pro@533fsb. Så det kortet er ikke helt ukjent.

Det som derimot var ukjent var P 4 650@3,4Ghz.

Foruten den sinna E6300 jeg har tyna,så har jeg ikke bencha Pentium/Intel prosessor siden P 4 2,8Ghz Northwood for 3 år siden.

Så,et kjapt ghetto oppsett av vannkjølinga,opp litt med vinduet og første boot inn i windows ble 4,8ghz....lol..... helt sjukt,jeg bare pusha på i bios og det bare gikk opp og opp,jeg var litt forsiktig ettersom dette er noe lånt hw,og jeg ville ikke svi noe.

Så på 4,9ghz så butta det litt i bios,så jeg slakka av litt og boota til win på 4,8ghz for å validere. Posta det her og i den forbindelse så forsnakka jeg meg til RH,sa til han at vi skulle race førstemann til 5ghz........stor i kjeften.....litt.........

Og jeg er ikke vanskelig å fyre opp når det gjelder oc....lol...

Så jeg satt meg ned å tenkte,### jeg og min kjeft. :!:

Nok om det,etter 2 sterke kaffekopper finjusterte jeg litt i bios,putta på litt mer volt og boota inn på 5ghz,bencha superpi1M-24.766sec@5015mhz (posta på hwbot)...glemte å stille minnet til 3-3-3-6....

Så etter å justere minnet ,boota jeg inn på maxklokk jeg fikk til før jeg holdt på å fryse ihjel.......5049MHz valid cpuz

Tenker ikke på at jeg var stor i kjeften nå,min første 5GHz....holder det :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis :fun: . Merkelig at ingen har svar enda da...

Det som er morsomt med å klokke P4 er at man får så høy klokkehastighet(selv om ytelsen ikke står helt i stil :p ). Har ikke klokka P4 siden i slutten av 2005, da jeg fikk leke litt med en 660 og et midelmådig asus-kort. Husker ikke hvor langt jeg kom, men ikke 5ghz i hvert fall ;)

Lenke til kommentar

Er ingen som gidder å bry seg om P4 lenger,tror ikke alle her vet heller,det er C2D for alle penga. Men hvor bra på vann vet jeg ikke,men på hwbot er jeg nr2 på Cpuz av denne prosessor og nr 1 på [email protected] :dribble:

Har kjørt forbi flere "fasegutter" ...hehe, karnsje jeg skulle fyre denne på litt tørris.

Hadde aldri klokka denne hvis det ikke hadde vært for laget her trenger alle poeng vi kan få på hwbot,allt for Diskusjon.no vet du :)

Gøy med litt aveksling,snart er det WR forsøk med XP-M2400@FJQ4C...... Jeg har 2850MHz,må prøve å benche spi1M under 35 sec med den gamle socket A cpun

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
se hvor det ryker av ramen da :wow:

7790128[/snapback]

vil nå tro det er røyken fra den flytende nitrogenen, ram som ryker kan da umulig være stabilt...

Lenke til kommentar
Må si at dine 5ghz bleknet litt da jeg så dette :p

http://www.bit-tech.net/news/2007/01/24/pe...locked_to_8ghz/

EDIT: Doh, jeg så det var en annen tråd om det allerede :wallbash:

7790122[/snapback]

...hehe,jeg er vannkjølt,klarte å få den varme Pentiumen ned i +11c... De gutta der bruker LN2@flytende nitrogen som holder en temp på -196`c.

Kan ikke sammenligne meg med det,og min overklokk er ikke extrem,bare en grei klokk på vann,og ettersom det var min første 5Ghz så posta jeg den her. Er ikke hver dag vi ser 5Ghz her lenger. Skal vi ha 5Ghz på dagens C2D må vi over på LN2.

EDIT: Fjernet en linje sarkasme :whistle:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Gratulerer med nydelig klokk.. P4 er noen varme jævler:P

Funker Pentium D? :innocent:

Får vann når oppsettet mitt er klart og bestilt.. Ingen problem med 4.5GHz @ SPi 32m på luft, da skal jeg nok klare 5GHz SPi 1m på vann:P Men nå er jo Pentium D'ene lettere og klokke..

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...