another_visitor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hei, er på utkikk etter et greit og stabilt trådløst ADSL modem.. fordel om noen vet at det fungerer i Nextgentel sitt nett. Det skal brukes til å koble til en stasjonær PC og en laptop med innebygget Intel PRO wireless samtidig. Også greit om det har QoS, er dette forresten nødvendig om man ikke har IP telefon eller det også kjekt å brukt til å prioritere f.eks trafikk til online spilling o.l? Viktig at modemet fungerer bra til spilling online. Har foreløpig bare titta på denne fra Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324163 Bra pris men litt varierende erfaringer.. Noen andre tips folks? Endret 7. februar 2007 av another_visitor Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Linksys er kjent for god kvalitet. Min erfaring er å holde seg langt unna D-link. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Dersom det er en ADSL 2+ du trenger så har jeg linket til en linksys sak her: (Er ikke stø på standarer, men kanskje den fungerer for vanlig ADSL også ?) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=695721&hl= Endret 23. januar 2007 av Illus Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 takker for tips, Linksys WAG300N så veldig bra ut men den var sinnsykt dyr da.. over det dobbelte av Billion ADSL modemet på komplett :/ Finnes det ingen rimeligere alternativer, gjerne Linksys om de er bra og stabile? Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hei, er på utkikk etter et greit og stabilt trådløst ADSL modem.. fordel om noen vet at det fungerer i Nextgentel sitt nett. Det skal brukes til å koble til en stasjonær PC og en laptop med innebygget Intel PRO wireless samtidig. Også greit om det har QoS, er dette forresten nødvendig om man ikke har IP telefon eller det også kjekt å brukt til å prioritere f.eks trafikk til online spilling o.l? Viktig at modemet fungerer bra til spilling online. Har foreløpig bare titta på denne fra Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324163 Bra pris men litt varierende erfaringer.. Noen andre tips folks? 7779460[/snapback] disse ruterne fra asus er bra og holder lenge Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 ingen andre tips enn Billion routeren? Fortsatt litt usikker på hvor stabil den er, spesielt på mange connections f.eks i P2P bruk.. hørt Linksys har noen ok bokser der men mange å velge mellom.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tror ikke den billionsaken er stabil nok for p2p. Jeg bruker en tilsvarende (5102s) men da bare som bridgemodem. Den blir for ustabil om man bruker routerfunksjonen. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 sjekk ut telefonselskapet i Drammen du.. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 7. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2007 takker, da tror jeg at jeg glemmer Billion routeren. Har fått anbefalt D-link G684T av Komplett, denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331483 Noen meninger om den? Finner ingenting om den på forumet her. Hørt mest positive ting om Linksys men ikke fått noen anbefalninger på noen enda.. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 har en liten oppdatering, fått anbefalt denne nå https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Er denne (Linksys WAG54G) bedre enn D-LINK routeren fra Komplett med tanke på stabil med mange connections (P2P) og til gaming? Eller vil noen anbefale noen andre alternativer? Titter også på noen av gaming routerne til Linksys for å se om noen av de også har ADSL modem innebygget. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg blir litt forvirret av denne tråden Er det modem, routermodem eller router du skal ha? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 DSL-G684T/EU er da ett helt nytt produkt . Faktisk så nytt at D-Link ikke lister dette på sine sider (.no) . Denne trådløse routeren med innebygget modem for både adsl/adsl2+ var noe jeg la merke til for en uke eller så siden på komplett og da var den ventet inn rundt 01/03 . Det er nettop ett slikt produkt personen er ute etter . Altså en trådløs router med modem som denne har . Hvilken som er "best" av denne og den andre er det altså ikke så enkelt å finne ut av uten at noen "bor hos komplett" og nå har rukket stressteste DSL-G684T/EU i noe over en uke . Jeg skal selv skaffe meg ett DSL-380T/EU men dette er offtopic . Lenke til kommentar
arnfinn2 Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 jeg har kjøpt et dlink dsl-g684t men får det ikke til å virke på nextgentel sitt nett. følger wizarden. velger nextgentel, taster pass og bruker men får en "ppp connection failed." står waiting for autorosation(eller hvordan det nå staves) har også prøvddiverse innstillinger jeg har funnet på diverse forum men uten hell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå