Gå til innhold

bør en bruke orginale drivere til creative kort?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et creative kort sb live value, og har bestilt audigy2, men jeg lurer på om bør jeg hente ned de siste driverene til disse kortene eller heller installere disse:

http://kxdriver.soundvault.net/

Disse skal være bedre sier mange men bedre på hva?

har noen her prøvd de?

et lite spm. til nå kjører jeg de som ligger i xp, er det noe poeng å i det hele tatt installere noe mer, hvis en bare tenker på musikk? ikke souround osv.

takk for alle svar:-)

ps2 hvis du har litt peil, på kxsiden snakker de noe om at rear utgangen på creative sine kort gir bedre lyde en front og en burde bytte altså bruke rear som front og motsatt, igjen noen som har erfaring med dette?

[ Denne Melding var redigert av: Grokster på 2002-11-29 20:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et sblive kort, og bruker selv kx driverne. grunnen til at jeg bruker de er fordi jeg lager musikk. Når man bruker programer som Cubase, så er det en fordel å ha lav latency på lydkortet. (hvor lang tid det f.eks tar fra et midi signal blir gjort om til lyd) .. det er litt kjedelig å sitte å slå på et midi keyboard hvis lyden ikke kommer direkte. med kx driverne kan man løse problemet ved å få latency. (jeg kjører stabilt på 11ms)(kx asio). Men kortet Audigy2 har asio drivere fra før, så jeg tviler på at kx vil forbedre det ..men bruker man pc`en kun til mp3.. spill osv.. så tror jeg ikke man trenger instalere kx driverne. de er vel først og fremst laget for å gi støtte til lydkort som er ute av produksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...