Gå til innhold

Endelig nådd 2,7GHz med 4200+! Hurra!

Hagr

Anbefalte innlegg

Etter mange uker med overklokkingsforsøk (jeg er noob) har jeg endelig forstått sammenhengene i BIOS :love: og klarte etter en dagsøkt på nesten 4 timer og etter masse feilsøking av ram, osv. klarte jeg ENDELIG :D å passere 2,7GHz med min AMD A64 X2 4200+... Dette var selve målet helt siden jeg fikk prosessoren, og nå nettopp, klokken 00:08 23 Januar 2007 klarte jeg endelig å passere 2,7 GHz...

Nå er jeg en av dere, gutta!

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den gamle rekorden var vel 2,46GHz...

Endelig skjønte jeg hvordan dette funka...

tror jeg klarte å dra med meg PCI-E porten når jeg økte HT!...

Jeg kom vel egentlig høyere på CPU også, men det innbar lavere HT link som gir lavere total ytelse, så jeg valgte en HT multi på 4x, brukte stock multi på cpu (11x), og hadde en CPU/ram ratio på CPU/7 : ram...

Tror rammen min kan klare mer, eller jeg veit at rammen min kan klare mer... selv om det er en 667MHz ram, har jeg kjørt den stabilt på over 800MHz... tror det var 808 eller noe.

Jeg har egentlig lyst til å kjøpe meg ny ram også... har sikla litt på OCZ Gold GX 800MHz

Men jeg tror jeg skal prøve mer senere... nå er jeg trøtt og må gjøre lekser som jeg egentlig skulle brukt litt av timene fra 8minutter over 8 til 8 minutter over tolv til :innocent:

BTW: du poster vel resultater fra clocks med nytt hk og mer ram?

Lenke til kommentar

Grattis, men jeg ville ikke sikla på de OCZ brikkene der. Du må heller kjøpe noen 800Mhz CL4 brikker og ikke CL5, CL4 brikker betyr som regel at de klokker lengre på CL5 enn CL5 brikkene gjør.

Selv kjører jeg nå mine 667Mhz 3.3.3.12 brikker på 1066Mhz 4.3.3.8. De er rimelig ekstreme i forhold til hva de har som standard specs, men nå gir jeg dem 2.5v også da :p

Lenke til kommentar

Liker at sånne som deg "scotty" kommer å sier at du har klart høyere klokk enn trådstarter, og da får trådstarter til å blir litt mere ivrig etter 3Ghz han også. Jeg har kjørt min Intel Core 2 Duo E6400 Orthos stabilt i 10min (gadd ikke mere) på 3.7Ghz. Da var også romtemperaturen på -3*C da. Og max load temp på 55*C

Lenke til kommentar
oj... det er imponerende... :dribble: 3GHz! ... har ikke tørt å gi prosessoren min mer enn 1,45v...  :blush: fikk den nå opp på 2,75 GHz... :p

7785437[/snapback]

Er ikke noe farlig å gi CPU mere så lenge temperaturen er grei. Hold temperaturen på CPU under 75*C så er det nok ikke noe problem. Med min Intel Prosessor hadde jeg 75*C og Orthos stabilt på 3.5Ghz. Kjørte Orthos da i 12 timer og var fornøyd med det før jeg satt den end til 24/7 klokken min på 3.2Ghz :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå veit ikke jeg hva standard volt er på din CPU, men på min så er det 1.3-1.35v som er standard. Jeg ga min 1.625 for å få den stabil på 3.7Ghz. Og max 55*C som jeg sa.

Bare pass på temperaturen, så er ikke volt noe farlig, bare ta det i små steg.

Lenke til kommentar

Se om du slår min på 3,2ghz da. :D Det er det lengste jeg har klart å tyne min på luft så langt. Kjører nesten 2,9ghz 24/7 helt 100% stabilt.

Men uansett grattis til deg. :)

Arg, fant ikke igjen verifiseringa på 3,2ghz nå, skjønner ikke hvordan jeg har rota den bort.

Har iallefall et bevis på 3,1ghz her da, skal prøve å finne 3,2ghz verifiseringa senere.

LINK

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

jeg har windsor kjernen.. men nå ser det dårlig ut :( høyeste klokk jeg har klart å boote pcen med er 2772 på cpu, HT: 252 ram: 533 i BIOS (cpu/8(?)) HT link på 3x252 =756 og da har jeg 1,6v på kjernen.. noen som kan hjelpe meg her? Brian_N? :innocent:

forresten: temp er no problem, hvertfall... har 44C max!

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Har du prøvd å klokke med clockgen videre i windows? Pc'n min booter ikke over 2,3ghz pga av en bug på hovedkortet. Så resten klokker jeg i windows. Men du må huske å sette klart alt i bios først da. Sille ned minnen hvis det trengs, HTT osv. Prøv det og se om du kommer lengre.

Lenke til kommentar

Prøvd å sette opp mcp spenning? Tror det kan hjelpe mye.

Minnet står på 533? Det vil vel si at det kjører ~670Mhz nå?

Multi på HT ser grei ut, du bør komme langt med 3x multi der.

Prøv å sette ned CPU Multi og se om hovedkortet klarer høyere FSB. Og gi det mere spenning hvis det stopper en plass. Pass på Temperaturer på Chipsettet, og hold det helst under 60-70*C tror ikke temperatur blir problem der uansett. Bare sett en vifte til å blåse på Chipset kjøleribbe, hvis ikke du har aktiv kjøling der fra før.

Minne trenger du ikke overklokke noe serlig før du ikke har lavere multi å sette. Sett minne timings til 5.5.5.15 2T timings så er du helt sikker på at minnet ikke er en begrensende faktor. Timings kan du heller finjustere når du har funnet max CPU overklokk. Håper noe av dette var til hjelp. :thumbup:

Lykke til med 3Ghz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...