bonna_forre Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg trenger seriøst hjelp!! Jeg ber dere. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og har lite lyst til å installere windows på nytt da dette er familien sin pc og det ligger mange bilder osv. inne på Mine Dokumenter. Jeg starter opp pcen og etterhvert kommer det en blå skjerm med feilmelding; "A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your comoputer." Også står det hva jeg skal gjøre for å fikse dette; "Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check your hard drive configuration, and check for any updated drivers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer." Technical information: *** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x866892B8, 0xC0000102, 0x00000000) Det som står her er som kinesisk for meg og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Men jeg kommer uansett ikke inn i windows, Da denne blå skjermen kommer opp skjer det ingenting videre.. Pcen er en ca 3 år gammel Hewlett Packard t.260.no med 1024 mb ram, 3.06 ghz Intel Pentium. Jeg håper at noen fantastiske folk der ute kan hjelpe meg. Da vil jeg være evig takknemlig. Jeg gjør alt for at denne maskinen skal fungere igjen! Hjelp meg., Vær så snill!! Takker så fantastisk mye for alle svar! Mvh Bjørnar PS: Etter å ha lett litt på internett fant jeg ut at det kanskje kan løses ved å avinstallere NVidia Network Manager. Men hvordan skal jeg klare det da jeg ikke kommer inn på windows?? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Du kan prøve å start opp i sikker modus (tapp f8 under oppstart, velg sikker modus, logg deg inn med din bruker) Eller Du kan velge: ...siste fungerende........ (husker ikke i farten hva det står) Endret 22. januar 2007 av norbat Lenke til kommentar
bonna_forre Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Har prøvd begge de to, Blue-screenen kommer opp da også Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Boot fra WinXP cd'n, velg å reparer vha. konsollen. Kjør chkdsk /f derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå