Gå til innhold

[Løst] Hvordan komme inn i vista som Admin?

Anbefalte innlegg

Ja... jeg har klart det store :blush: Jeg var logga inn som Admin og laga en ny brukerkonto som ikkje har adminrettigheter, når jeg nå logger av så kommer det berre frem den nye kontoen, hvordan kommer eg inn igjen som admin :hmm:

(Jeg husker passordet, problemet er å finne ut hvor jeg logger inn)

Mvh Avalaker

Endret av avalaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Administrator kommer vel opp når du starter i sikkerhetsmodus i Vista også? Trodde det. Kan sjekke det i morgen. Har desverre ikke Vista på denne maskinen ..

7778991[/snapback]

Har testa, men fekk berre opp den ene brukeren :(

Er eneste utvei å instalere vista på nytt ? :no:

Lenke til kommentar

Klarer du å logge inn i sikkerhetsmodus og opprette nøkkelen? Sikkerhetsmodus skal gi deg admin-tilgang.

Vista er bygd opp slik at vanlige brukere ikke har administrator-tilgang. I motsettning til tidligere utgaver av Windows. Meldingene som kommer opp når du gjør ting som brukeren ikke kommer opp, er alt det du vil se av admin i Vista som vanlig bruker.

Du kan kanskje prøve en ting. Usikker på om dette også finnes i Vista.

Gå til kjør og skriv inn: control userpasswords2

Kan du velge der at brukere må skrive inn brukernavn og passord for å logge inn?

Lenke til kommentar
Klarer du å logge inn i sikkerhetsmodus og opprette nøkkelen? Sikkerhetsmodus skal gi deg admin-tilgang.

Vista er bygd opp slik at vanlige brukere ikke har administrator-tilgang. I motsettning til tidligere utgaver av Windows. Meldingene som kommer opp når du gjør ting som brukeren ikke kommer opp, er alt det du vil se av admin i Vista som vanlig bruker.

Du kan kanskje prøve en ting. Usikker på om dette også finnes i Vista.

Gå til kjør og skriv inn: control userpasswords2

Kan du velge der at brukere må skrive inn brukernavn og passord for å logge inn?

7780340[/snapback]

Testen uten å vere i safemode og i safemode. Hadde ikke rettigheter noen av gangene.

Når jeg testet: control userpasswords2 så kom det opp: windows trenger din tilatelse for å fortsette, venligst skriv inn admin passordet, men der er ingen plass å skrive.

:thumbdown:

MøkkaVista... hehe

Lenke til kommentar
Har du i det hele tatt testet om du bare kan skrive passordet når beskjeden kommer opp? Ikke sikkert det er en boks du skal skrive det i.

7780459[/snapback]

hehe :) ja, har testet. Da kommer det sånn pling-pling-lyd, slik lyd som kommer når en skriver på tastaturet, men ingenting kommer på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...