avalaker Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Ja... jeg har klart det store Jeg var logga inn som Admin og laga en ny brukerkonto som ikkje har adminrettigheter, når jeg nå logger av så kommer det berre frem den nye kontoen, hvordan kommer eg inn igjen som admin (Jeg husker passordet, problemet er å finne ut hvor jeg logger inn) Mvh Avalaker Endret 25. januar 2007 av avalaker Lenke til kommentar
sforum Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Administrator kommer vel opp når du starter i sikkerhetsmodus i Vista også? Trodde det. Kan sjekke det i morgen. Har desverre ikke Vista på denne maskinen .. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) *dobbelpost* sorry Endret 22. januar 2007 av avalaker Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Administrator kommer vel opp når du starter i sikkerhetsmodus i Vista også? Trodde det. Kan sjekke det i morgen. Har desverre ikke Vista på denne maskinen .. 7778991[/snapback] Har testa, men fekk berre opp den ene brukeren Er eneste utvei å instalere vista på nytt ? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Kjør --> skriv lusrmgr.msc --> klikk på brukere høyreklikk på administrator velg egenskaper, fjern haken på deaktivert Endret 22. januar 2007 av shaaland Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Kjør --> skriv lusrmgr.msc --> klikk på brukere høyreklikk på administrator velg egenskaper, fjern haken på deaktivert 7779038[/snapback] hmm... ingen tilgang får jeg når jeg skal fjerne haken Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Prøvd å logget av og trykt ctrl+alt+del to ganger? Lenke til kommentar
sforum Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 ctrl+alt+del *2 funker ikke i vista Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Hmm... Jeg får opp dette uansett hva jeg prøver å gjere. Fekk ikke lov til å ta printscreen en gang så jeg mått fram med kamera. Der er ingen plasser jeg kan skrive inn admin passordet, heller ikke på detaljer. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Prøv dette: http://www.vistabase.co.uk/kb/security/log...l-administrator Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Prøv dette:http://www.vistabase.co.uk/kb/security/log...l-administrator 7779857[/snapback] Gjekk nesten Kan ikke opprette nøkkel: Du har ikke rettighetene som kreves for å opprette en ny nøkkel under Winlogon. Men tusentakk for at dere har lyst til å hjelpe! Er det her en bug med vista? At jeg ikke kan komme inn som admin igjen?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Klarer du å logge inn i sikkerhetsmodus og opprette nøkkelen? Sikkerhetsmodus skal gi deg admin-tilgang. Vista er bygd opp slik at vanlige brukere ikke har administrator-tilgang. I motsettning til tidligere utgaver av Windows. Meldingene som kommer opp når du gjør ting som brukeren ikke kommer opp, er alt det du vil se av admin i Vista som vanlig bruker. Du kan kanskje prøve en ting. Usikker på om dette også finnes i Vista. Gå til kjør og skriv inn: control userpasswords2 Kan du velge der at brukere må skrive inn brukernavn og passord for å logge inn? Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Klarer du å logge inn i sikkerhetsmodus og opprette nøkkelen? Sikkerhetsmodus skal gi deg admin-tilgang. Vista er bygd opp slik at vanlige brukere ikke har administrator-tilgang. I motsettning til tidligere utgaver av Windows. Meldingene som kommer opp når du gjør ting som brukeren ikke kommer opp, er alt det du vil se av admin i Vista som vanlig bruker. Du kan kanskje prøve en ting. Usikker på om dette også finnes i Vista. Gå til kjør og skriv inn: control userpasswords2 Kan du velge der at brukere må skrive inn brukernavn og passord for å logge inn? 7780340[/snapback] Testen uten å vere i safemode og i safemode. Hadde ikke rettigheter noen av gangene. Når jeg testet: control userpasswords2 så kom det opp: windows trenger din tilatelse for å fortsette, venligst skriv inn admin passordet, men der er ingen plass å skrive. MøkkaVista... hehe Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Har du i det hele tatt testet om du bare kan skrive passordet når beskjeden kommer opp? Ikke sikkert det er en boks du skal skrive det i. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Har du i det hele tatt testet om du bare kan skrive passordet når beskjeden kommer opp? Ikke sikkert det er en boks du skal skrive det i. 7780459[/snapback] hehe ja, har testet. Da kommer det sånn pling-pling-lyd, slik lyd som kommer når en skriver på tastaturet, men ingenting kommer på skjermen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Tror ett eller annet er korrupt på installasjonen din. Kjør en repair install og se om det fikser noe. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Tror ett eller annet er korrupt på installasjonen din. Kjør en repair install og se om det fikser noe. 7780550[/snapback] Fekk ikkje tilgang på setup.exe... det her begynner å bli litt for safe... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Du starter såklart opp fra CD-en ved oppstarten Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Du starter såklart opp fra CD-en ved oppstarten 7780671[/snapback] Funka dårli.... Men kom fram til ei løysing... Formatere Og legge inn xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå