Gå til innhold

skrive eks. "http://www." med hurtigtast.?

Tore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mener til når man skriver htmlkode.. man blir sabla lei av å skrive samme omigjen & omigjen, klip & lim går på et vis men i mange tilfeller kunne jeg ønsket meg hurtigtaster til flere tastekombinasjoner..

Beklager jeg ikke spesifiserte det.

BTW

Faktisk holder det bare å skrive diskusjon for å komme til forumet.! :D Vet ikke om det er FireFox power, men supert vertfall.!

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
mener til når man skriver htmlkode.. man blir sabla lei av å skrive samme omigjen & omigjen, klip & lim går på et vis men i mange tilfeller kunne jeg ønsket meg hurtigtaster til  flere tastekombinasjoner..

BTW

Faktisk holder det bare å skrive diskusjon for å komme til forumet.! :D Vet ikke om det er FireFox power, men suopert vertfall.!

7779219[/snapback]

Når du bare skriver ett ord, sender Firefox et request til Google. Dersom ordet du skrev er veldig relevant til en side, videresendes du til denne. F. eks diskusjon gir bare *ett* treff som er relevant nok.

Lenke til kommentar
mener til når man skriver htmlkode.. man blir sabla lei av å skrive samme omigjen & omigjen, klip & lim går på et vis men i mange tilfeller kunne jeg ønsket meg hurtigtaster til  flere tastekombinasjoner..

BTW

Faktisk holder det bare å skrive diskusjon for å komme til forumet.! :D Vet ikke om det er FireFox power, men supert vertfall.!

7779219[/snapback]

Det er jo bare nødvendig å skrive fullt addressenavn i lenker og slikt som peker utenfor websiden din da. Men det kan jo hende du har endel av disse? Dersom det er henvisninger til ting som ligger på samme plass som websiden, bruker du relevant sti i forhold til .html filen. For eksempel slik.

Lenke til kommentar

Så det går med andre ord ikke ann å få slike ting på hurtigtast..?

annet eksempel...

"Med vennlig hilsen

Mitt fulle navn

Min adresse

Postnr Poststed"

på en hurtigtast...

*trykke hurtigtast så settes hele regla inn i notisblokken/dokumentet*

Lenke til kommentar

-slettet, misforsto spørsmål-

Trådstarter er vel lite interessert i å vite hvordan man skriver webadresser raskere, men å finne et program der han kan legge inn lange tekstlinjer som shortcuts. Fant ingenting når jeg søkte, bare programmer du kan legge in shortcuts til alt mulige windows-funksjoner.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Så det går med andre ord ikke ann å få slike ting på hurtigtast..?

annet eksempel...

"Med vennlig hilsen

Mitt fulle navn

Min adresse

Postnr Poststed"

på en hurtigtast...

*trykke hurtigtast så settes hele regla inn i notisblokken/dokumentet*

7780142[/snapback]

Enkelte editeringsprogrammer (f,eks er Word en teksteditor) har eget oppsett for å bytte om tekst med annen tekst (autokorrektur). Her ville du kunne la "*h" bli byttet ut med "http://www." . Denne metoden er derfor avhengig av det editeringsverktøyet du benytter. En annen metode er å la program som kan redefinere taster la enkelte taster få spesiell betyding. Slike progrm må lytte til tastaturet, finne ut at en bestemt tast er benyttet samt sende det du ønsker videre istedet for den koden tastaturet egentlig ga.

Lenke til kommentar

Hvis du tilfeldigvis skulle eie Object Desktop fra Stardock så følger det med et program som heter Keyboard Launchpad hvor man kan lage en hurtigtast til f.esk. en slik tekst-snutt eller et bilde (støtter hva som helst som man kan legge inn i clipboard virker det som). Det må vel finnes noen gratis programmer som gjør det samme, men jeg vet ikke om noen dessverre.

Lenke til kommentar
Dersom du skal gå til en adresse i Internet Explorer skriver du feks diskusjon, så holder du inne CTRL mens du trykker på Enter. Da vil www. og .no bli lagt til diskusjon slik at du får en fullverdig adresse.

7779057[/snapback]

Hos meg kom det opp .com :ermm: Hvordan gjøre det til .no?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Denne tråden er over 1år gammel nå (så fort tiden flyr)...

Men i dag snubblet jeg tilfeldigvis over et program som gjør det er spurte om i denne tråden.! :blush:

Programet heter RemoteKeys å finnes til nedlasting på download.com ...

Noe avansert/vanskelig brukervennlghet, men det gjør det jeg ønsker... :grin:

(innlegget er å se på som en bump med viktig informasjon for de som måtte bruke søkefunsjonen for å finne info om lignende spørsmål.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...