Gå til innhold

Hjelp til å se over Netshop oppsett - ca 13k

Anbefalte innlegg

Ivars pc

Denne skal først og fremst brukes til poker. Gutten har nok penger, så gav meg egentlig budsjett opp til 20k men det virker som litt overkill på meg.

Er dette balansert? Noe jeg burde opp/nedgradere?

Forslag til hvordan denne kan gjøres mer støysvakt? Burde jeg få montert opp noen flere vifter evt gå for større kabinett? Har plass til tower om han vil.

Maskinen må takle windows vista, selv om dx10 støtte har null prioritering.

Setter pris på alle forslag her :D

-TAG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, så kan spare litt på skjermkort og endre på kabinett. Ellers ser det greit ut? Noen forslag til cpu kjølere? Evt andre vifter?

Er ikke oppdatert på hva vista vil innebære. Hva vil Aero si?

Endret av gunnberg
Lenke til kommentar

Oppsettet ditt ser veldig bra ut, enig i at om det kunn skal spilles poker er et X1950XT og egentlig mye av det andre veldig overkill, men har han mye penger og vil bruke litt så skal ikke jeg stoppe han.

Kjøler:

TTBT er en grei stillegående kjøler som har fått god kritikk rundt om :)

Lenke til kommentar

Skal vel brukes til det meste annet enn spill. Det er vel hovedpoenget. Poker/mediacenter etc. Er faktisk enkelte pokerverktøy som kan sluke godt med cpu, men akkurat på skjermkort kan jeg se argumenter på å spare. Ihvertfall slik pokerklientene er idag.

Er det noe poeng i å bytte ut vifter på skjermkort/hovedkort? Burde man handle inn ekstra kabinettvifter?

Lenke til kommentar

Netshop har litt magert utvalg/lager på cpukjølere.

Men jeg kan anbefale, Scythe Katana, Scythe Ninja+, Thermaltake Big Typhoon VX 120. Jeg ville ha kjøpt Ninja+, mest sannsynlig kan han kjøre den passivt også, siden han ikke skal spille tunge spill.

Jeg ville også ha kjøpt et skjermkort med en rolig vifte eller et passivt kjølt.

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41424

Skal han bare spille poker, klarer han seg fint med 7600GS til, 895,-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=36687

Han trenger heller ikke ekstra lydkort, det integrerte lydkortet på hovedkortet holder i lange baner. Asus P5B har 8 kanalers HD Audio integrert.

Lenke til kommentar

Har gjort noen endringer nå. Skal bygges med Club3D X1600XT kortet (finnes ikke i prisguiden, så må fikse det manuelt når jeg bestiller). Har satt opp en vifte fra Zalman for å sette på GPU.

Har også bytttet hovedkort til Deluxe utgaven. Den kommer med passiv kjøler på NB og innebygd WIFI.

Har også hørt med enkelte som sier at boxed viften som følger med E6600 er såpass god og stille at den strengt talt ikke må byttes ut, så beholder den som den er.

Han skulle vistnok få lydkort verdt 5k hos en audiofil kompis, så droppet det. Var heller ikke behov for mus/tastatur etc, så totalpris kommer på 11714,- hos Netshop.

Satser på at dette holder en god stund.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...