VikinGz Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg har alerde begynt å tenke på tiden etter jeg er ferdig som lærling.. jeg har planer om å fotsjette utdanning som blant annet allmenn fag og litt ekstra matte, fysikk osv for ett inginør studie jeg har planer om, men ikke med en gang.. jeg får ca ett år fra lærlinge tia mi er slutt til jeg kan starte på allmenfagli påbygging... Jeg er ikke ferdig i høst men året etter... Jeg har alerde begynt å tenkt litt på hvor jeg evt kan greie å få meg jobb og evt med hva... Å sitte med fagbrev i ikt driftsfag er ikke store greiene å få jobb her i byen med... (selvsagt kan man ha flaks) Men jeg tenker på det at jeg ikke har mulighete til å flytte tilbake til a mamma Men viss jeg ikke får meg jobb, har jeg da krav på noe form for penger fra staten? Evt noe annet... For jeg kan ikke leve på 0kr den tiden jeg evt ikke har noe jobb Selv hater jeg å sitte hjemme og kope og må ha meg jobb eller studie.. å sitte å glod i pcskjermen ett år uten å gjøre noe er ikke tingen for meg (det er vell litt anerledes med noen av dere wow fans der ute) Så jeg lurer på i verstefall.. får jeg noe pengestøtte? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er mulig du kan få dagpenger en stund hvis du har tjent noe særlig i lærlingetiden, hvis ikke er det vel bare sosialen igjen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Det er mulig du kan få dagpenger en stund hvis du har tjent noe særlig i lærlingetiden, hvis ikke er det vel bare sosialen igjen. 7779971[/snapback] tjent noe særlig i lærlingetiden? For de fleste er vell det ganske så lik lønn, en fagarbeiders lønn delt på to år... altså ca en vanlig trygda person i året Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg vet desverre ikke hvor mye det er, men her er reglene for hvem som kan få: http://www.nav.no/893.cms Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hvordan er det evt med sosialen da.. jeg er folkeregistert i enn annen kommune enn jeg bor i... må jeg dra dit vær gang? Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 94 338 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 188 676 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene Jeg greier ikke den øverste i år, men jeg greier den andre der Endret 23. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Du vil ikke få dagpenger den første tiden, men etter nyttår vil du vel få litt støtte. Det vil si at du må gå fra august (hvis det er da du begynte) til januar før du har krav på noe form for støtte. Det innebærer også at du melder deg arbeidsledig. Hadde jeg vært deg ville jeg skaffet meg en jobb i stedet for å satse på dagpenger. Det er ikke mye å leve av. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Du vil ikke få dagpenger den første tiden, men etter nyttår vil du vel få litt støtte. Det vil si at du må gå fra august (hvis det er da du begynte) til januar før du har krav på noe form for støtte. Det innebærer også at du melder deg arbeidsledig. Hadde jeg vært deg ville jeg skaffet meg en jobb i stedet for å satse på dagpenger. Det er ikke mye å leve av. 7822665[/snapback] jeg har planer om det... greier ikke å sitte hjeme og sture uansett... Jeg har planer om å søke på jobb i god tid før jeg er ferdig med lærlinge tiden. eller noe utdanning... vi får se, men uansett har jeg ikke mulighet til å flytte hjem igjen... Så det er snakk om i verstefall... har ingen planer om å sitte hjemme og sture... Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hva med å fortsette i bedriften du tar læretiden? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Hva med å fortsette i bedriften du tar læretiden? 7830639[/snapback] Jeg jobber i statens Vegvesen og de trenger folk, men de får ikke lov å ansette nye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå