PunellA Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei, Er veldig ny til dette og kan absolut ikke mye med biler, og det er sånn at du orginale høytalerne i bilen min suger hardt så jeg trenger nye, og det er der jeg får problemer. Jeg har ikke peiling på hva som jeg skal ha for og få bra lyd men ikke for før mye penger, jeg har ikke mer enn 5000 kr og jeg lurer på hvis jeg engang kan få ett bra høyttaler system? Skulle vært hyggelig med linker til di spesifike prudukterne. Hilsen Zain Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hei Tenkte du å bruke 5000kr totalt på spiller og høytalere, eller bare høytalere? Slik som jeg ser saken kan du finne en god del godsaker for den prisen du ser etter. Hvis du allerede har en spiller du har tenkt å bruke, og denne spilleren har en linje utgang ville jeg råde deg til å kjøpe en forsterker og høytalere. Dette vil i min mening spille mye bedre enn bare høytalere. Men om jeg missforstod deg, så skal du bare se bort fra forsterkerene. Morel har masse god saker, morel settene er absolutt noe å se nærmere på. Du klarer greit på den siden å sette isammen et morel komponent sett fremme og Usamps som forsterker på dette for 5000kr. Siden websiden deres ikke kan linkes til produktene må du dessverre gå dit å lete selv. Hvis du bare ser etter et sett høytalere er vel Morel Hybrid Ovation det du skal se nærmere på. Hadde du lyst på forsterker og høytalere ville Dotech settene og US Amps XT800.2 være tingen. Soundstream skal også ha helt kurante høytalere, hvis du bare skulle hatt høytalere er vel Reference settet det beste der. Den Lil'wonder forsterkeren ser ut som en bra kombinasjon med Tarrantulla settet. Det ser kanskje ut som om det bare gir ut litt mer enn spilleren din vil gjøre, men tro meg dette er ikke tilfelle. En spiller gir egentlig bare ut 10-15 watt, mens denne forsterkeren vil gi ut 60 watt. Til slutt vil jeg nevne disse settene fra Focal Disse ville også fungere helt utmerket. Endret 22. januar 2007 av Defus Lenke til kommentar
PunellA Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Jo jeg har jo en cd spiller i bilen som er kobblet til en sånn 10 cd changer. men vet ikke hvor mange watt eller no den klarer elelr hva det en er.. den ser ikke akkurat ny ut, er dette noe jeg må skifte og eller ville den klart ett bra sett med høytalere og førsterker? og hvis jeg må ha en ny spiller, hvem er bra då men samtidig billig sånn at jeg får meg bra høytalere + førsterker, har ikke peiling på priser eller no.. Hilsen Zain Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Se der ja, mistet jeg en hel post til disconect. Ja ja, får begynne igjen da Spilleren er det viktigste du har i anlegget ditt, om den ikke klarer å lage klar fin lyd, vil det signalet gjøre at uansett hva du har etter dette ikke lager klar fin lyd. Det jeg ville gjort var å bruke 2-3000kr på spilleren, og resten på frontsettet. Forsterkeren ville jeg ha spart til etter dette, mange ville kanskje ha tilbydd deg en pakke til både forsterkeren, høytaleren og spilleren. Hadde du slått til på en slik pakke måtte du ha ofret litt på lyden. Derfor mener jeg det er bedre å gå for en spiller og frontsett nå, og heller spare til en forsterker senere. Av spillere er Alpine og Pioneer absolutt noe å se nærmere på. Panasonic og Clarion i denne prisklassen skal også kunne fungere bra. Lenke til kommentar
PunellA Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hehhe hva er et front sett? bare høytalere eller? **EDIT** Er denne no bra "Pioneer DEH-P55BT" Spiller... eller denne "BLAUPUNKT BRONX 75 Limited Edt" er den no og ha? Endret 23. januar 2007 av Zaino Lenke til kommentar
Defus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 En vanlig høyttaler er som regel en større høyttaler med en diskant festet på seg. Et frontsett eller komponent sett består av en mellomtone på 4-6,5 tommer, diskant på 1 tomme og delefilter. Grunnen til at dette gir en mye bedre lyd er at delefilteret deler lyden slik at diskanten bare spiller alt over 3500hz, mens mellomtonen spiller alt under dette. Dessuten kan du montere diskanten der du synes du får den beste lyden, spesielt godt hvis du har høytalerene plasert langt nede på gulvet. Ja den Pioneer spilleren synes jeg så ut som et bra alternativ, jeg har ikke noe god kjenskap til Blaupunkt dessverre. Så jeg kan ikke utale meg om den, fant denne \ Blaupunkt Queens MP56 prismessig var den rundt den Pioneer spilleren. Etter som jeg ser har den også plass til to forsterkere, så slik som jeg ser det kan du velge den av de to du liker best, evt får best rabatt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå