sdf123 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 sliter med at det kommer is på innsiden av fronruta, mens feks på sidevinduene er det ingen is. hva kan dette komme av? er forresten en opel kadett 90 model det er snakk om Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg gjetter kondens, har selv opplevd dette og vet akkurat hvor irriterende det kan være. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Når de fleste kjører på vinteren, har de på varmen opp i frontvinduet. Når bilen står stille, blåser vinden inn gjennom disse kanalene og danner kondens på frontruta. Det blir da til is over natta. Når det bare er is på innsiden men ikke utsiden er det veldig kaldt ute. Virker som det ikke blir is på vinduene når det når en lav nok temp. (vil alltid være noen grader varmere i bilen enn ute). Skjedde meg i dag. Måtte skrape på innsiden. Endret 22. januar 2007 av krizkriz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Eg og hadde is på innsida i dag, ganske irriterande sidan du må vente til isen er smelta og så tørke vekk med ei fille. Vil det ha noko for seg å blokkere luftekanalene når bilen er parkert? Ruta blir jo kald uansett, varmen i bilen blir til kondens som igjen blir til is. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Vask vinduene på innsiden med Zalo Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Vil det forhindre at det legg seg kondens på ruta? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg pleier å sette på kaldluft (og gjerne ta ned bakvinduene) det siste halvminuttet eller noe før jeg parkerer bilen. Det hjelper enormt mot ising Og la varmevelgeren stå på kald så det ikke siver varmluft opp på ruten etter at du har parkert. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Det var eit godt tips Nonsens, kondens oppstår når varmlufta i bilen blir nedkjølt av utetemperaturen, så om du får ut mykje av varmlufta før du parkerer vil det bli mindre kondens og derav mindre is. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jepp. Kjøl ned innsiden av ruta, så forhindrer du is på innsiden. Hjelper også ganske ofte på hard is på utsiden av ruta også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå