Gå til innhold

Oppdater BIOS til hovedkort med Vista?!

Anbefalte innlegg

Jeg kunne ikke se at det er nevnt i nye bios-omtaler til hovedkortet ditt at kompatibelitet til minnebrikker er forbedret.

Oops beklager, der tok jeg feil (forveksla hovedkort) - det er nettopp memory compatibility som står øverst på oppdateringen.

'harald g' har du fått orden på oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kunne ikke se at det er nevnt i nye bios-omtaler til hovedkortet ditt at kompatibelitet til minnebrikker er forbedret.

Oops beklager, der tok jeg feil (forveksla hovedkort) - det er nettopp memory compatibility som står øverst på oppdateringen.

'harald g' har du fått orden på oppsettet?

7830137[/snapback]

Nope. Ringte elkjøp, packard bell tar ikke telfonen, og spurte litt. dama kunne ingenting så jeg gav opp. Venter på release av vista, kanskje de legger ut Vista BIOSer da? Går det ann å kjøre programet i kompitabilitets modus tror du? det er vel bare å prøve det.

ps: Merker at Vista drar mye ram. nå ligger jeg på 80% konstant med 1024 ram. og selvsagt noen programmer i bakgrunnen... men fortsatt ass, det drar mye

Lenke til kommentar
Error code 225. undefined error. står det

Ugrei melding å bruke i et søk dessverre. Harddisk-produsenten Western Digital har en lignende kode, den er definert og er en melding om ødelagt harddisk. Too Many Errors Found. Neppe relevant, men kan jo sjekke for sikkerhets skyld at hdd er i orden.

Hvis du ikke har sett detaljene i hjelpesenteret hos HP så fins det Her - F.eks. sette en hake i boksen ved >BIOS configuration or update<

edit: oops, PB har visst timeout på disse supportsidene... men du finner dem i 'troubleshooter'

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Error code 225. undefined error. står det

Ugrei melding å bruke i et søk dessverre. Harddisk-produsenten Western Digital har en lignende kode, den er definert og er en melding om ødelagt harddisk. Too Many Errors Found. Neppe relevant, men kan jo sjekke for sikkerhets skyld at hdd er i orden.

Hvis du ikke har sett detaljene i hjelpesenteret hos HP så fins det Her - F.eks. sette en hake i boksen ved >BIOS configuration or update<

edit: oops, PB har visst timeout på disse supportsidene... men du finner dem i 'troubleshooter'

7846273[/snapback]

Etter at jeg hadde ringt packard bell, men inget svar, bestemte jeg meg for å dra på elkjøp med maskinen. Da jeg kom dit, prøvde de å resette kortet, men det regerte ikke. senere dro mannen ut batteriet og satte det inn igjen, og da funket det til en viss grad. vi kom nå inn i BIOS men ikke lenger. Den gikk inn i BIOS av seg selv. Alt sammen fungerte bare på en skjerm med høy nok oppløsning, ettersom BIOS kjører 640x480, skal jo ikke det ha noe å si. De fant ut at den måtte sendes inn til reperasjon. jeg bestemte meg istedenfor å kjøpe nytt hk, siden det har jeg funnet ut at jeg må ha, hvis jeg skal kunne kjøre mye bredre prosessorer på den.

Takk for all hjelpen alle sammen! Håper bare nå at det nye hk innstalleres knirkefritt uten prob.

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...