stian15 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Hvordan kan man overklokke en AMD Athlon XP 1800+. Jeg håper at dette er trygt fordi noen har sagt at det er ganske risikofylt. Men nå spør jeg jo dere (ekspertene...) ______________________________________ AMD Athlon XP 1800+ :| 256 DDR minne 40GB Matrox 40GB Seagate... K7 bla bla bla hovedkort DVD 16x 48x CDRW 48x 10x 48x _______________________________________ Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 her kan du se hvordan det gjøres.. Mulitpl, krever litt spissfindighet. Fsb - blir fort varmt. Men det står mye om det her på forumet, så et søk vil gi deg en del svar. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 K7 bla bla bla hovedkort innbyr ikke til direkte informasjon om hvordan du skal overklokke prosessoren. Informasjon er viktig. Riktig informasjon. Så kom tilbake med info om hvilket hovedkort du har så kanskje noen hjelper deg. Ikke regn med at folk anstrenger seg for å finne ut hvilken hardware du har, bare for å gi en forklaring på hva du skal gjøre med hardwaren. Generelt så lar de fleste XP1800+ seg overklokke til 148-150mhz fsb uten å endre multiplier. Du har da klart å overklokke til over XP2000+ hastighet og nærmer deg alikevel grensa for hva en XP1800+ klarer uten eksotisk kjøling (schwær ribbe, vann eller vann/peltier) Hvis du bestemmer deg for å øke dine overklokkingsmuligheter, så er det minst tre ting som lønner seg: 1. Ram-brikkene bør være spesifisert for et par hakk mer enn de går på originalt. Det pleier å hjelpe. 2. Hovedkortets chipsett bør være overklokkingsvennlig. (gi derfor info om hovedkortet) 3. Du kan prøve å åpne for regulering av multiplier via BIOS. Lenke til kommentar
Uge_sluge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg har låst opp min cpu men multi vil ikke endre seg. Kan det ha noe med hovedkortet(Asus A7V266-E) å gjøre? Lenke til kommentar
Sykebil Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 nop da er den ikke låst opp eller så har du ikke oppdatert bios har samme kortet selv ikke noe problemer her Lenke til kommentar
Uge_sluge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 alt ser ut som på tegningen og jeg har den nyeste biosen! Lenke til kommentar
Uge_sluge Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Nå prøvde jeg for sjette gang å koble sammen broene! Det går bare ikke!?! Må jeg kutte eller koble sammen noen andre broer? [ Denne Melding var redigert av: Uge_sluge på 2002-11-29 19:27 ] Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 30. november 2002 Forfatter Del Skrevet 30. november 2002 ja ja, jeg har type K7N420 Pro hovedkort. Temperaturen pleier vanligvis ligge på 40 grader uten vifte bare cpu vifta... Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 12:54, skrev stian15:ja ja, jeg har type K7N420 Pro hovedkort. http://www.overclockers.com.au/techstuff/r...pro/page5.shtml Andre avsnitt på denne testen av ditt hovedkort forteller litt om overklokkingsmulighetene. Blandt annet har kortet ikke mulighet for multiplier-settings, slik at du må overklokke kun via fsb (hvis det da selvfølgelig ikke er kommet en BIOS uppdate som fikser dette) 147mhz synes å være grensa de nådde stabilt (fsb). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå