Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye gatebiltaxien! Volvo!

zyrex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ok. Blander gatebil og rånebil her. Unnskyld. Men det er vel ikke til å stikke under en stol (hvem i all verden fant opp det uttrykket egentlig?) at man kan se en del 240 på et gatebiltreff? Helst med litt senk, strøken lakk, noen Gatebilklistremerker i rute og rompe og selvsagt brede felger ;)

Lenke til kommentar

MaSo: Har du prøvd en XC90 noen gang? V8er-utgaven er ikke til å kimse av den, sprek og fin, god å kjøre.

Hva slags underlag mener du den passer på da? Grus? Silt? Myr? Leire? Gress? ... Det er en SUV da? Mener du f.eks at en Lincoln med 24" hjul passer til offroad?

Hvis du har sett Top Gear-episoden hvor Hamster kjører Cayennen mot han fallskjermhopperen i ekorndrakt, så forstår du hva jeg mener med at det ikke er offroad-biler.

Ellers var XC90 ett morsomt valg, 4hjulstrekk og V8er med 800hk er moro uansett hvor stor bilen er, utfordringen blir å lage den stiv nok til å være brukbar på bane - Liksom Dodge'n med Vipermotor...

Lenke til kommentar
MaSo: Har du prøvd en XC90 noen gang? V8er-utgaven er ikke til å kimse av den, sprek og fin, god å kjøre.

Hva slags underlag mener du den passer på da? Grus? Silt? Myr? Leire? Gress? ... Det er en SUV da? Mener du f.eks at en Lincoln med 24" hjul passer til offroad?

Hvis du har sett Top Gear-episoden hvor Hamster kjører Cayennen mot han fallskjermhopperen i ekorndrakt, så forstår du hva jeg mener med at det ikke er offroad-biler.

Ellers var XC90 ett morsomt valg, 4hjulstrekk og V8er med 800hk er moro uansett hvor stor bilen er, utfordringen blir å lage den stiv nok til å være brukbar på bane - Liksom Dodge'n med Vipermotor...

7788679[/snapback]

Kan så være, jeg synes det er et dumt valg med henhold til at det er mer en familie bil med over dimensjonert motor, og at den ser grusom ut.

Å om de absålutt måtte ha volvo så kunne de like godt gått for en S80 eller noe i den retningen. Dette er min mening og kommer ikke til og ombestemme meg på det

Lenke til kommentar
@Simon Aldra; har ikke kimset av 240, bare påpeker fakta :wee:

7788637[/snapback]

Har ikke jeg heller. :p

7788679[/snapback]

Volvo kommer fra Sverige ... det sier jo en del, eller hva?

Eneste bil de kan lage er koenigsegg

7789014[/snapback]

Det er det dummeste jeg har hørt. De bygde suksessene PV, Amazon, 240, 740, S40, V50, V70, S60 og S80, og la oss ikke glemme Saab med særpreg.

Lenke til kommentar
Volvo kommer fra Sverige ... det sier jo en del, eller hva?

Eneste bil de kan lage er koenigsegg

7789014[/snapback]

Det er jo ikke engang svenskene som bestemmer hva som skal lages lenger, men amerikanerne :thumbdown:

Volvo blir aldri det samme som de var.

Store formløse kopier av amerikanske SUVer kler de ikke.

Ser med avsky på folk som ferdes i en slik, de må ha det vondt med seg selv.

Lenke til kommentar
Virkelig? Det er en fantastisk familiebil, tegnet av mennesker som har barn, ikke ingeniører som har lest om dem i en bok.

7793046[/snapback]

Jupp, gjennomtenkt samt at Volvo har de beste setene. Personlig kunne jeg godt tenkt meg en mørk Xc70 med mørke ruter så jeg får ligge i fred i venstrefila.

Menmen, Brabus Rocket sier jeg....relativt diskreet(til å være god for 366km/t....), banker alt på veien og sikkert rimlig hysterisk med 1100nm på bakhjulene :p

7788679[/snapback]

Tja, er vel i 95% av alle tilfeller den bak rattet som er problemet, ikke bilen. Selvfølgelig kan du ikke kjøre drastisk terreng med highspeed dekk, men låsbare differ, lavserie og bra bakkeklaring gir en Cayenne framkommelighet som lar de som tørr ta bil til millionen i skauen muligheten til å kjøre langt inn i skauen. Men "perfekte" kompromisset mellom terreng og gate har det alltid vært og vil alltid være Landrover som har og landrover har det bla. Porsche mangler, sjel og karakter. Landrover er landrover, de holder seg, Cayenne er bare stygg og vulgær og det samme gjelder touaregen....

Endret av chma
Lenke til kommentar
Skikkelig? Og din definisjon av skikkelig er Cayenne eller X5? Begge bilene er så vulgære at de egentlig burde leveres forgylt med dekk av panterskinn.

7799603[/snapback]

Ehh, og hva er så mye mer vulgert med en X5 enn enn XC90, utenom at X5`en ser 1000 ganger finere ut!

Jeg har selv kjørt Xc90, å at de velger denne som gatebil er et sjokk, jeg kjørte dog den med 210 hk, men dårligere kjøregenskaper skal man lete lenge etter!

XC90, eller Volvo generelt, er biler for folk som driter oppi hvor stygg bilen er, men som tenker praktisk, og som tror at dagens Volvo`er kan måle seg med de gode gamle ekte Volvo`ene!

Og XC90 bærer ikke noe preg av verken sportslighet eller ``Gatebil`` inntrykk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...