kristjaan Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei, Jeg er på utkikk etter ny TV og valget står mellom disse to: - Samsung 32" LCD - LE32R32 (http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e00001V1ZZMqI?ProductID=4mbD4QFHShIAAAEPe7wv5Dk4&CatalogCategoryID=mRPD4QFHAT8AAAEOEOI03xiL) - Samsung 32" LCD - LE32S71 (http://elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=25269&cid=1) Noen som har noen erfaringer? Og noen som vet hvilken av disse tvene som "er best?" Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Samsung 32" LE32R72B koster rundt 8000 og er en knall tv! Lenke til kommentar
kristjaan Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Nå ville jeg gjerne ha tilbakemeldinger på de to overnevnte tvene da det er disse to som er aktuelle og koster mindre enn 8000,- Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Joda, det var bare opplysning Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 LE32R32 er nok hakket bedre enn LE32S71, selv om begge utvilsomt er billigtv'er. Lakus har helt rett i at det absolutt er verdt å legge i et ekstra laken og gå for 32R72, som er et mye bedre tv enn de to du nevner. Men hvis du absolutt skal ha ett av dem ville jeg som sagt gått for LE32R32. Lenke til kommentar
groov Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Som fornøyd R7 eier er jeg selvfølglig totalt inhabil, men jeg har sett S7 og R7 ved siden av hverandre og bildet mye blassere på S7. EDIT: R32? Jeg blingset visst litt. R32 modellen må vel være eldgammel? Endret 23. januar 2007 av groov Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Som fornøyd R7 eier er jeg selvfølglig totalt inhabil, men jeg har sett S7 og R7 ved siden av hverandre og bildet mye blassere på S7. EDIT: R32? Jeg blingset visst litt. R32 modellen må vel være eldgammel? 7780720[/snapback] Jeg har 32R72 selv (i likhet med deg antar jeg), og denne skjermen er overlegen begge de andre. S-serien er billigserien til Samsung, og det synes selvfølgelig på billedkvaliteten. R32 er ikke eldgammel, den er ganske ny faktisk, men de har rett og slett satt inn et billigpanel i R-serien for å kunne sette ned prisen. Selv om panelet på S7-skjermen nok er bedre enn R32-skjermen, vil nok R32 trekke det lengste strådet likevel på grunn av mye bedre billedbehandling. Personlig mener jeg at disse to skjermene er så dårlige at de i beste fall passer inn på gutterommet, hvertfall ikke i stuen. Så til dere som måtte vurdere en slik billigskjerm, legg i en ekstra tusenlapp og gå for 32R72 eller bedre. Det er absolutt verdt det hvis man planlegger å ha tv'en i noen år fremover. Lenke til kommentar
PsyDuckZ Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 jeg lurer på en ting, det står at det er VGA og HDMI kontakt på begge tvene, men i manualen står det merkelig nok at man ikke kan koble til pc på hdmi kontakten? Kan dette stemme, trodde HDMI var en standard som tillot PC og andre medier? Jeg har ikke fått lånt meg en dvi-hdmi adapter for å få testet Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 jeg lurer på en ting, det står at det er VGA og HDMI kontakt på begge tvene, men i manualen står det merkelig nok at man ikke kan koble til pc på hdmi kontakten? Kan dette stemme, trodde HDMI var en standard som tillot PC og andre medier? Jeg har ikke fått lånt meg en dvi-hdmi adapter for å få testet 7792672[/snapback] Dette stemmer.. Noen som har fått det til her på forumet har jeg sett. Men det er uansett ikke 1:1 pixelmapping på noen av de tv'ene du her nevner. DVI -> HDMI er etter min mening bortkastet penger. Kjøp heller en skikkelig DVI -> VGA kabel. Veldig skarpe bilder hos meg med min Samsung R40S71.. Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Som fornøyd R7 eier er jeg selvfølglig totalt inhabil, men jeg har sett S7 og R7 ved siden av hverandre og bildet mye blassere på S7. EDIT: R32? Jeg blingset visst litt. R32 modellen må vel være eldgammel? 7780720[/snapback] Kan være enig i at R7 er bedre, men ikke særlig merkbart etter min mening. Har også sett de ved siden av hverandre og man skulle tro forskjellen var større spør du meg.. :o) Jeg er iallefall en lykkelig eier av LE40S71 og kan trygt anbefale S71 serien til de som ønsker mye TV for pengene! Endret 28. januar 2007 av slimyfant Lenke til kommentar
groov Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 På HifKlubben i Drammen her de utstilt S7 - R7 - F7 side om side, forskjellen er definitvt større fra S til R enn fra R til F. Lenke til kommentar
slimyfant Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 På HifKlubben i Drammen her de utstilt S7 - R7 - F7 side om side, forskjellen er definitvt større fra S til R enn fra R til F. 7817569[/snapback] Oki, men er d verdt de ekstra 3000 kronene? I mitt tilfellet vil jeg si klart nei da jeg kjøpte den for 9995,-. Mulig den er verdt det nå som forskjellen er vesentlig mindre. Er mange fornøyde S71/R71 eiere der ute. Samsung er etter min mening et godt merke, og du blir nok fornøyd uansett hvilken modell du velger.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323272 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319650 Lenke til kommentar
groov Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jøss, komplett selger R og S serien til samme pris nå? Uansatt helt enig med slimyfant, Samsung bygger bra TVer, er meget fornøyd med mitt apparat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå