stefanf Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg lurer på hva jeg bør bruke for å pusse linsen på mitt nye Fujifilm s304.. Har fått fingermerke på, og en kompis av meg sa jeg ikke burde bruke papir. Kan jeg bruke en vanlig (vaske)mikrofiberklut? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg gikk på den lokale fotobutikken og kjøpte meg kodak linsepapir. Det koster ca 30 kroner for 30 pussepapir. Det høres svindyrt ut, men jeg kjøpte tre pakker for et år siden, og har enda mange puss igjen. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Lurer på akkurat det samme. Har fått fingeravtrykk på linsen. Sikreste måten å kjøpe et linsepapir på fotobutikken kanskje? Eller finnes det andre løsninger Lenke til kommentar
Solow Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Er ikke microfiberkluter kvasse? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Det hørtes ut som en dårlig ide å bruke microfiber, dette vil trolig slite på coatingen optikken er satt inn med. Man skal også være forsiktig med å bruke linsepapir alene, da dette kan gi riper. Linsepapir fuktet med ren alkohol eller renseveske for optikk er det som anbefales. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå