Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Install av windows ender i blåskjerm

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake kjøpte jeg et Asus P5B Deluxe hk, E6400 CPU, Sapphire X1950XTX, OZC Platinum. Dette kjøpte jeg brukt da. Skulle installere windows og kom til etter den laster inn drivere til de forskjellige komponenter og det dukket opp en blåskjerm. Så fikk jeg tilsendt et nytt Gigabyte hk og der fikk jeg ikke engang startet maskinen i 5 sek før den restartet seg selv, i en loop. Så kjøpte jeg et nytt P5B kort på Komplett og prøvde det i dag. Det endte også med blåskjerm i likhet med deluxe korte. MEN nå klarer den å kjøre windows som allerede er installert på harddisken. Jeg kommer lett inn i windows, men med en gang jeg kjører et prog som jobber, her brukte jeg super pi, og calculerte 1M digits, så fikk jeg svart skjerm.

I mellomtiden har jeg prøvd forskjellige komponenter på hvert HK jeg har, unntatt P5B som jeg fikk i dag. Dette uten hell. Jeg satte også alle komponentene mine på hk til brodern, P5W DH Deluxe, der fungerte alle komponentene og calculerte 1M digits helt fint. Prøvde også å installere windows der, det gikk fint, med HK hans.

Per i dag sitter jeg med 3 stk HK, en CPU, sett med minne, et stk SK og de faller stadig i verdi. Men maskinen fungerer ikke.

Noen forslag til hva som kan være galt? Noen men liknende problemer? Er "litt" frustrert akkurat nå...

PS: Hardisken virker i orden under windows, partisjon nr2 formateres ordentlig. Memtest er kjørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er endel hovedkort som ikke liker OCZ minne (og annet) før en har gjennomført en oppgradering av Bios. (vet det gjelder for gigabyte).

Ville forøkt å oppgradere bios evt prøvd med annet minne. Sjekk også at spenningene til minne er rett.

Memtest burde da sett dette!

7777800[/snapback]

jeg oppdaterte biosen på Deluxe HK og jeg trur jeg også gjorde det på Gigabyte kortet. minnets spenning satte jeg selv og det samme med CPU. På hk nå er alt satt til Standard. Er inne i bios nå da så...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er mulig jeg har oversett noe, men hva slags PSU er det som skal drive dette?

Problemet kan være skjermkortet sammen med CPU som krever en del av 12V-rail(er).

Dersom det er en "utrangert" PSU (ATX 1.3 standard) kan det være en årska til problemene.

Lenke til kommentar
Det er mulig jeg har oversett noe, men hva slags PSU er det som skal drive dette?

Problemet kan være skjermkortet sammen med CPU som krever en del av 12V-rail(er).

Dersom det er en "utrangert" PSU (ATX 1.3 standard) kan det være en årska til problemene.

7778312[/snapback]

Det er en Hiper Type R 500Watt. Den skal drive et hk, sk, en disk, cpu og en dvd spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...