hemi-cuda Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Var hos tannlegen å trakk visdomstanna i dag å det gjorde ikke vondt da men nå når bedøvelsen er borte svir det no jævelig. Gjorde det klokka 10 i dag å det blør fortsatt Flere som har gjort dette? Er det sant at noen ikke trenger å trekke de tennene? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Ikke alle trenger å trekke de tennene nei. Tror faktisk ikke de kommer opp på alle heller, men er ikke sikker Har ikke gjort det selv, og håper jeg slipper det! Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 nei var ikke særlig godt da, tannkjøtett lå litt overe så tannlegen skjærte det bort med skalpel og sydde 3 sting! Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Off da! Har aldri helt likt tannleger! Jaja, du har vel vært gjennom det verste! Tenker det fort blir bedre! Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 har fått ny time om to uker for å trekke den på andre siden Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Nemlig ja! Ja, da er det egentlig ikke mye jeg kan si som trøst. Du får bare se fram til dagen om 15 dager! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Det er vel nå jeg skal være glad for at jeg ikke har fått eller kommer til å få visdomstenner. Har heller aldri trukket tenner eller hatt hull i dem. Jeg er neste steg på evolusjonsstigen Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg måtte aldri trekke visdomstennene, men måtte ha ut en på hver side for å få gjort klart til regulering da jeg var 10år. Selve trekkingen er ikke noe problem, men den forbaskade sprøyten som skal inn i det harde område bak tennene er ekkelt. Borring og trekking har foregått uten bedøvelse siden den gang. Det er like greit, null stress, null smerte. Tenker på mamma, så går alt bra. Den siste der var en spøk. Jeg pleier å konsentrere med om lyset rett over stolen, da glemmer jeg smertene. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Liker ikke å dra til tannlegen av den grunn at jeg ikke har noe å se på. Enten kan du se på det skarpe lyset som egentlig ikke er skarpt, men irriterende. Du kan inn i øynene til tannlegen, dette er en mulighet hvis tannlegen er sexy. Stirre i taket, men lyset hindrer deg i den saken. Du kan tenke på noe, men hvor skal du øynene? Kan ikke bare lukke dem :| Jeg prøvde å foreslå at de henger bilder av ørten ting på veggen, slik at pasienten kan se på noe, og de skulle tenke på det. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Vel, tenk da på stakkars meg som måtte operere bort den ene visdomstannen. Tannlegen måtte sage tannen i 3 deler for at den skulle komme løs! Ikke noe galt med selve "operasjonen" bortsett fra at det bråkte noe jævlig da han sagde i tanna min, eneste jeg ble fortvilet over var regningen. Han skulle ha hele 4500kr for operasjonen, helt utrolig! Ikke fikk jeg beholde tanna engang Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg skal snart operere ut 2 visdomsjeksler. De må deles i flere deler, da roten har vokst sammen og tennene har vokst seg inn i kinnet. Etter de er ute må de file litt i kjeven min for å få den fin og glatt før de syr igjen. Gruer meg noe sykt pga min fantastisk klaustrofobi. Har trukket tenner flere ganger før uten problemer, men de har jeg fått sitte, denne gangen må jeg ligge med noe grønt laken over fjeset og greier. Jeg klarer bare ikke å ligge stille uten å få panikk mens noen holder på i munnen min, og særlig ikke uten at jeg ser noe. Føler jeg blir kvelt og alle instrumentene skal falle ned i halsen på meg osv. Håper de er vandt med ville pasienter. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 En liten notis til innlegget mitt over: Var å borret fire hull i går Det værste var bedøvelsen...gå rundt å være lam i halve munnen i 4-5 timer etterpå Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Yes. Slenger meg på bølgen jeg da. Var å tok den ene tanna mi idag. 80 minutter satt jeg i tannlegestolen. Tanna satt som fy og måtte deles opp i ett ukjent antall deler. Tror han brukte en minivinkelkutter inni munnen min og. Ikke morsomt når det lukter svidd utifra kjeften din :/ Og for å gjøre denne dagen perfekt så begynte bedøvelsen å gå ut mot slutten. Ikke verre enn å borre uten bedøvelse, but still..... Men så lenge en har nok pinex forte for noen dager så går det vel greit @Arbakadarba Tannlegen, eller full bedøvelse på sykehuset? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Bedøvelsen min varte 5 timer :/ Han tok sikkert ekstra mye Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 er ikke noe å bry seg om, du kjenner jo ikke noe når de trekker... eneste som var litt ekkelt hos meg var når de borra i kjevebeinet... ekkel lyd og det ristet no jævli... bruker å blø et par dager etterpå det er normalt... ikke hele tiden, men sånn litt og litt...det går over etter tre-fire dager... men fortsatt ekkelt med et hull kjeften da... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 For å si det slik så var store deler av kjeften min og bedøvet i 4 timer. Hvorfor jeg kjente smerte vet jeg ikke. Men har sluttet å blø :o Kjenner iallefall ikke noe blodsmak. Men så er det jo sydd igjen og dekket med noe antiseptisk/baktriel tøybit. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Japp, det er slik det gjøres. Men om du spiser om noen timer kan du lett begynne å blø igjen.. pass på å ikke gap for høyt, da river det i stingene.. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Jau. Har fjernet en tann på andre siden for 1 måned siden. Vestenlig lettere å få ut, relativt sett da Hamstret suppe og sugerør inntil stigene kommer ut Men happy days uansett. Har hatt 2 infeksjoner pga tenne ikke var kommet helt ut. Men no more! Infeksjonene gjør ¤"/"="!)(# vondt. Og kan for bli ille hvis du ikke har god tilgang til tannlege. Endret 30. januar 2007 av Veritas_ Lenke til kommentar
hemi-cuda Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 trakk visdomstanna for snart to uker siden å da sydde de kinnet mitt fast i tannkjøttet over hullet der tanna satt, de sa at stingene skulle komme ut etter noen dager men nå har det snart gått to uker. vill ikke drive å pirke inni der selv, tror kansje jeg skulle ta en tur til tannlegen igjen snart Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Sydd tannkjøttet og kinnet sammen :o Og stått i to uker? Høres da merklig ut. Skulle da fått ny time med en gang for å få ut stingen. Tror du skal snakke med dem imorgen Skal ta ut stingene etter 4 dager selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå