Gå til innhold

Stiv i hælene etter uttøyning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk med gymlæreren din. Og lær deg å tøy ut bedre!

gå til en vegg. Legg helen din i bakken, og tærene opp mot veggkanten. Nå bøyer du overkroppen mot veggen. På denne måten tøyer du ut hælen.

evt overvektig kan også påføre smerte i hælen.

Endret av Shahab
Lenke til kommentar
Snakk med gymlæreren din. Og lær deg å tøy ut bedre!

gå til en vegg. Legg helen din i bakken, og tærene opp mot veggkanten. Nå bøyer du overkroppen mot veggen. På denne måten tøyer du ut hælen.

evt overvektig kan også påføre smerte i hælen.

7777615[/snapback]

det kan jeg fort si at jeg ikke er overvektig :p Jeg er 13 å kraftig. Ikke stor mage. Jeg gjør akkurat som du sier men det hjelper ikke .p

Lenke til kommentar
Hvordan er den fysiske aktivteten utenom gymtimene? Hvis du løper lite eller sjelden utenom gymtimen er det ikke rart du blir stiv og støl i ledd hvis du løper i en time.

7777738[/snapback]

Det jeg kan si at den ikke er såå bra. Kan hende jeg tar emg en joggetur innemellom.

Lenke til kommentar
Vent å se om du har enda smerter etter 3-4 dager, hvis smertene pågår ville jeg ha kontaktet fastlegen.

Vanligvis blir man støl, og får smerter i de musklene som blir brukt lite, eller ikke som er vandt til stor belastning.

7777853[/snapback]

Takker for hjelpen :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei. Vær gang jeg har sprunget en runde på en time og jeg strekker ut etterpå værker det i hælene. Dette er verst etter jeg har vært i dusjen. da klarer jeg så vidt å gå. Håper på svar

7777437[/snapback]

Kanskje du bare har dårlig skotøy?^^

Lenke til kommentar

Eller litt dårlig løpesett/teknikk. Er du plaget og normal uttøying ikke hjelper ville jeg gått til ortoped/sportslege/fastlegen din.

Er det noe tegn til klumper el. ved akilles? Hvor tøyelig er ankelleddet?

Jeg ville tøyd ut i 1 min per ben, og gjort det så fort som mulig etter aktiviteten. Du kan også stå på en benk når du tøyer, da får du brukt kroppen også. Tøy så du kjenner det, men ikke la det gjøre veldig vondt.

Lenke til kommentar
Eller litt dårlig løpesett/teknikk. Er du plaget og normal uttøying ikke hjelper ville jeg gått til ortoped/sportslege/fastlegen din.

Er det noe tegn til klumper el. ved akilles? Hvor tøyelig er ankelleddet?

Jeg ville tøyd ut i 1 min per ben, og gjort det så fort som mulig etter aktiviteten. Du kan også stå på en benk når du tøyer, da får du brukt kroppen også. Tøy så du kjenner det, men ikke la det gjøre veldig vondt.

7878436[/snapback]

Nå har jeg vært på løping i 1time og 30 min. Jeg har fått låne meg sko og synes de gjorde susen. Tøyde ut i 10min etterpå også. takker for hjelpen.

-Espen :)

Lenke til kommentar

Dette problemet hadde jeg i mange år da jeg var litt yngre. Jeg var faktisk så plaget at jeg var i kontakt med NIMI (Norsk idrettsmedisinsk institutt), men de sa at det bare var noen voksegreier som kom til å gå over. Jeg ble utstyrt med hel-puter til skoene, og det hjalp veldig. Brukte også bare sko som var kjøpt på Løplabbet, og dermed perfekt tilpasset foten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...