Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av lettmotorsykkel.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har noen spørsmål til dere proffe MC folk.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en lett-mc fra 20.000 - 27.000.

Så jeg lurte på om dere kunne gi meg noen tips på hva jeg burde kjøpe. Regner med at jeg ikke får en helt ny for den prisklassen.

Hvor kan jeg se etter lettsykler?

Hva burde jeg lete etter dersom jeg skal ha gode kjøre opplevelser?

Jeg vil "crosse" med den også, men samtidig kunne kjøre lovlig på veier med gode kjøreopplevelser. Også vil jeg såklart at den skal se bra ut.

Jeg har vært å sett litt rundt på Autoab.no og finn.no etter lett-sykler men jeg finner mest crossere. :ohmy:

Håper at jeg kan få litt hjelp av dere - tusen takk. :!:

- Mats Murberg. :whistle:

Endret av MatsMurberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags type lett sykkel er det egentlig du vil ha?

Du vil "crosse" litt men du vil ikke ha crosser... Du kan for eksempel ikke kjøre RS eller NSR i skogen vis det er det du har planer om å gjøre.

Da ville jeg heller sett på en mer StreetFighter som Cagiva Raptor eller Aprilia Tuono. Vil ikke si at du kan kjøre i skogen med de heller men er kansje bedre en RS og NSR ihvertfall(?)...

Ta en titt på de to, de er pene og etter som jeg har hørt så har de ganske god kjøre komfort også... Også ser de pene ut :)

Lenke til kommentar
Hvilken prisklasse ligger dem på?

7782789[/snapback]

Billigste jeg fant var på 35.000 for en Aprilia :(:ermm:

Nå ligner jo de fleste mopeder på lettsykler da, og omvendt. Se på GPR...

Men du kan jo ta en titt på disse:

Honda

Eller så er NSR en fin sykkel:

Honda NSR

Honda NSR

Jeg skal ikke si noe om en av disse er noe bra, det for noen andre på forumet gjøre. Har ingen erfaring med noen av dem :dontgetit:

Gilera DNA

YBR125

:)

Lykke til uansett

Lenke til kommentar

Honda xr som ble nevnt i posten over meg er et ganske godt alternativ, og honda motorer holder lenge og i tilleg er denne firetakter. så den sykkelen passer veldig bra om du vil more deg litt utom veien og vist det ikke er kjempe viktig å kjøre over 110-120 km/t på veien.

Lenke til kommentar
Honda xr som ble nevnt i posten over meg er et ganske godt alternativ, og honda motorer holder lenge og i tilleg er denne firetakter. så den sykkelen  passer  veldig bra om du vil more deg litt utom veien og vist det ikke er kjempe viktig å kjøre over 110-120 km/t på veien.

7783012[/snapback]

Evel-Duck sa det meste. Les det han skrev noen ganger ;)

Lenke til kommentar
Honda xr som ble nevnt i posten over meg er et ganske godt alternativ, og honda motorer holder lenge og i tilleg er denne firetakter. så den sykkelen  passer  veldig bra om du vil more deg litt utom veien og vist det ikke er kjempe viktig å kjøre over 110-120 km/t på veien.

7783012[/snapback]

Evel-Duck sa det meste. Les det han skrev noen ganger ;)

7783149[/snapback]

Oi, den så jeg ikke.

Tusen takk :cool:

Lenke til kommentar

:tease:

Hva slags type lett sykkel er det egentlig du vil ha?

Du vil "crosse" litt men du vil ikke ha crosser... Du kan for eksempel ikke kjøre RS eller NSR i skogen vis det er det du har planer om å gjøre.

Da ville jeg heller sett på en mer StreetFighter som Cagiva Raptor eller Aprilia Tuono. Vil ikke si at du kan kjøre i skogen med de heller men er kansje bedre en RS og NSR ihvertfall(?)...

Ta en titt på de to, de er pene og etter som jeg har hørt så har de ganske god kjøre komfort også... Også ser de pene ut :)

7782716[/snapback]

Men du kan jo kjøpe deg ein yamaha DT di er både bilige lett å kjøre lett og trime og du får masse glede for pengene

Lenke til kommentar

til 27000 får du sprell ny Yamaha YBR 125cc, ihvertfall nå på vinteren.

ikke noe å crosse med da, men det er vell fristende å kjøpe sprell ny kvalitets sykkel med garanti hos en merke forhandler?

jeg vurder selv ybr, den er jo ikke altfor tam stygg heller.

Lenke til kommentar
til 27000 får du sprell ny Yamaha YBR 125cc, ihvertfall nå på vinteren.

ikke noe å crosse med da, men det er vell fristende å kjøpe sprell ny kvalitets sykkel med garanti hos en merke forhandler?

jeg vurder selv ybr, den er jo ikke altfor tam stygg heller.

7916968[/snapback]

Den ser ikke værst ut den! men det er jo absolutt ingen racer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...