Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Galacticus: Det jeg lurer på er hva det er i scientology som for deg gir "glede"? I en selvopphøyende, spirituelt og mentalt oppklarende måte. Jeg har lest det meste på nettet som fokuserer mye på LRH's historier og tekster og om hans meninger og kjerneverdier for scientology, men dette forteller lite om hva en "frelst" scientolog personlig får ut at opplevelsen.

 

Ellers er det fint at en som selv har funnet scientology i voksen alder er med og diskuterer her i tråden. Min erfaring med andre religioner er at de som blir "frelst" i voksen alder ofte har en mer rasjonell holdning til religionen og har tatt et mer opplyst valg enn de som er indoktrinert gjennom oppvekst og mener ting "fordi det er sånn". Jeg håper du velger å forbli diskusjonen ut og gjerne lengre på forumet og vit at om debatanter går over streken, en vei eller den andre er moderatorteamet en p_report.gif unna.

 

Det som fikk meg til å velge Scientologi, var at jeg oppdaget at jeg er en Thetan(sjel) og ikke har en sjel. Og det å kunne være en upåvirket Thetan. Etter som jeg ble mer og mer "meg" oppdaget jeg hvilke evner jeg hadde. Evner som jeg trodde jeg hadde mistet kom tilbake. Dette gav meg en ro som jeg aldri hadde hatt før. Et eksempel er at jeg i over 30 år har drevet med kamsport og hadde tidligere kort lunte. Dette er en meget dårlig kombinasjon. Gjennom Scientologi oppdaget jeg det å ha et rolig sinn. Et annet eksempel er at ansvarsnivået mitt har økt. Tidligere brydde jeg meg lite om mine omgivelser og andre mennesker. Nå er jeg villig til å være med på å skape en bedre verden, for jeg oppfatter den i en nedadgående spiral.

 

De er andre religioner som også gir det samme, men jeg fant min vei i Sceintologi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det i seg selv er jo flott! Å utvikle sin egen personlighet i positiv retning er glimrende. Go right ahead.

Men når dere samtidig kritiserer psykiatrien, som prøver å gjøre _nøyaktig_ det samme bare fordi dere tror at dere er de eneste som "har rett", så stiller dere dere høvelig til for hugg.

Når dere tar tusenvis av kroner for "kurs" som beviselig ikke fungerer, stiller dere dere høvelig til for hugg.

Og når dere er ansvarlig for mobbing, personskade og i enkelte tilfeller dødsfall så er det på tide noen svinger øksa!

Lenke til kommentar
Og hvis du er humanetiker, hvordan forsvarer du ditt meget agressive angrep på CoS? Se

http://www.human.no/templates/Page____6623.aspx

Hva har dette med saken å gjøre? Er det "religionsfrihet" du skal til å skråle om nå?

 

Igjen har du enten ikke lest tråden og er helt ærlig og uopplyst, eller så vrir du på ord og meninger igjen.

 

Anon m.fl. kjemper ikke mot din rett til å tro på det du vil. De kjemper mot kultens onde gjerninger.

 

Nå er LHR dø og har vel ikke særlig glede av pengene.

Han hadde stor glede av dem da han levde. Jeg mener, mannen var blant annet skaphomse, og var kjent for sine gigantiske homseorgier der alkoholen fløt og pengene satt løst.

 

 

Han var også rimelig glad i narko, spesielt hallusigener (eller hvordan det nå staves), men som kirka ellers var ekstremt negative til. Litt morsomt :D

 

Har personlig møtt en mann som jobbet for LHR og som aldri har vært Scientolog. Han forteller en annen historie om LHR.

 

Fra Human-Etisk Forbund:

"Samtidig er vi selvsagt kritisk til det verdensbildet religionene står for. Vi tror ikke på det, for å si det slik. Men vi har respekt for deres rett til å ha sin religion, og til å utøve den. Derfor forsvarer vi religionsfriheten.

 

I et demokrati er det viktig at det kommer frem meningsbrytninger og uenigheter. Vi trenger jo ikke like alle andres holdninger og meninger, men vi må leve med uenigheten. Dette er toleranse i praksis. Vi må respektere andres rett til livssynsfrihet uten å være enige i alt de tror på og står for."

 

Anbefaler dere å komme inn på et normalt saklighetsnivå. Når dere synker så dypt som dette mister man troverdighet. Dere må gjerne fortsette, men muligheten er at flere vil kanskje besøke CoS og finne ut hva sannheten er. Og da er muligheten til de blir Scientologer stor. :new_woot:

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar

Religionsfrihet og toleranse betyr at vi ikke skal tvinge noen. That's it. Det betyr ikke at vi skal sitte stille, holde fint kjeft å bare se på når tusenvis blir skadet.

 

Scientologi er forresten en kult, og er derfor egentlig ikke det samme. Men vi tvinger alikevel ingen.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Religionsfrihet og toleranse betyr at vi ikke skal tvinge noen. That's it. Det betyr ikke at vi skal sitte stille, holde fint kjeft å bare se på når tusenvis blir skadet.

 

Scientologi er forresten en kult, og er derfor egentlig ikke det samme. Men vi tvinger alikevel ingen.

 

Hvilke tusen er dette snakk om? Hvorfor har vi da bare en sak mot CoS i Norge og som i realiten er over 20 år gammel?

 

Hvorfor underkjenner du da domsavgjørelsen ved EU Menneskerettighets domstolen som stadfester at Scientologi er en religion?

 

Og vi tvinger ingen heller.

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Hvilke tusen er dette snakk om? Hvorfor har vi da bare en sak mot CoS i Norge og som i realiten er over 20 år gammel?

De kritikkerne som har blitt terrorisert. De medlemmene som har begått selvmord pga CoS, familiemedlemmene deres og vennene deres. De som har våknet opp fra hjernevaskingen og oppdaget at de nettopp har kastet vekk de siste 30 årene av sitt liv. De som har blitt drept, familiene og vennene deres. De medlemmene som har blitt hjernevasket og disconnected med alle ikke-scientologer, familiene og vennene deres. Som du selv har gjort ganske klart, så er ikke scientologi bare i Norge.

 

Tory (Magoo) Christman sa dette for ett par dager siden:

As I type---I'm speaking with a Mom who is crying *so* hard----

 

Her son is ***Finally*** leaving Scientology: He wants to come home...and

 

"He's never ever said this in 15 years".

Hvorfor underkjenner du da domsavgjørelsen ved EU Menneskerettighets domstolen som stadfester at Scientologi er en religion?

Hva med de 185 landene i verden som ikke syns scientology er en religion? Uansett så stemmer det tofagerl sier, kan jeg selv bestemme hva min definisjon av scientologi er.

 

Og vi tvinger ingen heller.

Kan du slutte å dra anklager ut av luften? Det er en skikkelig sleip diskusjonsteknikk. Men akkurat i dette tilfellet så er det jo sant, dere har en litt dodgy historie med tvang.

Lenke til kommentar
Fra Human-Etisk Forbund

Hva har dette med saken å gjøre? Jeg forklarte deg nettopp at ingen har sagt noe om at du ikke kan tro på det du vil. Men det betyr ikke at din tro ikke kan bli kritisert, eller at kulten du er medlem av ikke kan bli ødelagt av Anonymous. Ingenting av dette hindrer deg i å fortsette å tro nøyaktig det du vil.

 

Det er på tide at du begynner å faktisk lese folks innlegg og ikke være så utrolig respektløs at du lyver om hva folk skriver.

 

Anbefaler dere å komme inn på et normalt saklighetsnivå.

Det var jo rette kjeften som smalt. Du er utrolig frekk her du sitter og vrir på det folk skriver for å prøve å kuppe debatten. DET er usaklig det.

 

Når dere synker så dypt som dette mister man troverdighet.

Igjen tror jeg ikke du skal snakke for høyt om å miste troverdighet når man ser på din deltakelse her så langt. Du er en ELENDIG representant for kulten din. Du bekrefter bare Co$-stereotypene.

Lenke til kommentar
Nå er LHR dø og har vel ikke særlig glede av pengene.

Han hadde stor glede av dem da han levde. Jeg mener, mannen var blant annet skaphomse, og var kjent for sine gigantiske homseorgier der alkoholen fløt og pengene satt løst.

 

Han var også rimelig glad i narko, spesielt hallusigener (eller hvordan det nå staves), men som kirka ellers var ekstremt negative til. Litt morsomt :D

Det er kanskje vanlig for dere å kalle et annet menneske en narkoman premiskiøs homse. Jeg velger å avstå fra slikt språk bruk. Jeg som Scientolog har forpliktet med til bl.a. å leve i pakt med menneskene rundt meg.

 

Scientologis mål

 

"En sivilisasjon uten sinnsykdom, uten kriminelle og uten krig, hvor den dyktige kan ha fremgang og ærlige vesener kan ha rettigheter, og hvor mennesket er fritt til å heve seg til større høyder, er Scientologis mål" LHR

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Scientologis mål

 

"En sivilisasjon uten sinnsykdom, uten kriminelle og uten krig, hvor den dyktige kan ha fremgang og ærlige vesener kan ha rettigheter, og hvor mennesket er fritt til å heve seg til større høyder, er Scientologis mål" LHR

Hvorfor gjør dere ikke da bøkene og teoriene deres gratis tilgjengelige? Hvor mye er det dere tar for sånne kurs egentlig? 10 000? 20 000? 100 000? Hvorfor all hemligheten rundt all den utenomjordiske kunnskapen? Vil dere ikke at folk skal lære eller skjønner dere at de ikke hadde overlevd hvis skikkelige vitenskapsmenn kunne forsket på det? Hvorfor mishandler John Travolta sin autistiske sønn ved å benekte problemet og nekter han hjelp fra psykologer og psykoterapauter? Er det måten dere blir kvitt sinnssykdom på, ved å benekte problemet? Vet dere ikke at det i stor grad er genetisk betinget og ikke er noe man kan bli kvitt?

 

Oh, og tror du virkelig på hele xenu-greia? Skrevet av en science fiction-forfatter som flere ganger har sagt at han heller ville starte en religion enn å skrive science fiction for det er der pengene er. Seriøst liksom..

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Nå er LHR dø og har vel ikke særlig glede av pengene.

Han hadde stor glede av dem da han levde. Jeg mener, mannen var blant annet skaphomse, og var kjent for sine gigantiske homseorgier der alkoholen fløt og pengene satt løst.

 

Han var også rimelig glad i narko, spesielt hallusigener (eller hvordan det nå staves), men som kirka ellers var ekstremt negative til. Litt morsomt :D

Det er kanskje vanlig for dere å kalle et annet menneske en narkoman premiskiøs homse. Jeg velger å avstå fra slikt språk bruk. Jeg som Scientolog har forpliktet med til bl.a. å leve i pakt med menneskene rundt meg.

 

Scientologis mål

 

"En sivilisasjon uten sinnsykdom, uten kriminelle og uten krig, hvor den dyktige kan ha fremgang og ærlige vesener kan ha rettigheter, og hvor mennesket er fritt til å heve seg til større høyder, er Scientologis mål" LHR

At han var homo bryr jeg meg midt i ryggen om, men du kommer ikke forbi at han var glad i narko? Småjenter også tydeligvis, om vi skal stole på Wikipedia (MED referanser).

 

 

He was attended by "Commodore's Messengers," teenage girls dressed in white hot pants who waited on him hand and foot, fixing his shower and dressing him and even catching the ash from his cigarettes

 

Sitat Gerald Armstrong:

We found him a hotel in Las Palmas and the next day I went back to see if he was all right, because he did not seem to be too well. When I went in to his room, there were drugs of all kinds everywhere. He seemed to be taking about sixty thousand different pills. I was appalled, particularly after listening to all his tirades against drugs and the medical profession. There was something very wrong with him... My main concern was to try and get him off all the pills he was on and persuade him that there was still plenty for him to do

 

Fra et brev til sin kone:

I do love you, even if I used to be an opium addict.

 

– L. Ron Hubbard

Lenke til kommentar
At han var homo bryr jeg meg midt i ryggen om, men du kommer ikke forbi at han var glad i narko? Småjenter også tydeligvis, om vi skal stole på Wikipedia (MED referanser).

 

 

He was attended by "Commodore's Messengers," teenage girls dressed in white hot pants who waited on him hand and foot, fixing his shower and dressing him and even catching the ash from his cigarettes

 

Sitat Gerald Armstrong:

We found him a hotel in Las Palmas and the next day I went back to see if he was all right, because he did not seem to be too well. When I went in to his room, there were drugs of all kinds everywhere. He seemed to be taking about sixty thousand different pills. I was appalled, particularly after listening to all his tirades against drugs and the medical profession. There was something very wrong with him... My main concern was to try and get him off all the pills he was on and persuade him that there was still plenty for him to do

 

Fra et brev til sin kone:

I do love you, even if I used to be an opium addict.

 

– L. Ron Hubbard

 

Dette var interessant. For etter å ha lest om han må jeg si at jeg synes ikke Gerald Armstrong virker troverdig. Årsakene til dette er at han påstår at Omar Garrison skulle skrive en biografi om Scientologi i 1979, men Omar Garrison var allerede i 1974 ute med en bok som kritiserte CoS. Hvorfor skulle CoS bruke en som allerede var en stor kritiker?

 

Hvis så er må det finnes bilder el. filmer som verifiserer det. Påstandene som er nevnt er kan lett bli forfalskninger og usannheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...