Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Vegg med ord.

 

http://www.xs4all.nl/~kspaink/fishman/index2.html

 

Hvis du ikke vil lese den så kan jeg ta med noe av det som står der:

 

For those of you whose Christian toes I may have stepped on, let me take the opportunity to disabuse you of some lovely myths. For instance, the historic Jesus was not nearly the sainted figure has been made out to be. In addition to being a lover of young boys and men, he was given to uncontrollable bursts of temper and hatred that belied the general message of love, understanding and other typical Marcab PR. You have only to look at the history his teachings inspired to see where it all inevitably leads. It is historic fact and yet man still clings to the ideal, so deep and insidious is the biologic implanting.

 

It is a good joke that the Galactic Confederacy is associated with the Serpent in the Garden, the beast and other emissaries of the "Prince of Darkness". Yet in certain passages and esoteric interpretations of the Bible (much of which has been taken out and effectively suppressed for centuries) as well as the Cabbalah, the truth reveals itself quite nicely for the clever and the ungullible.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med svindel saken? som var i høyesterett.. der scientologi "kirken" ble dømt til å betale rundet 600.000 + saksomkostninger ? ;)

 

Hvordan forklarer du dette som scientolog ?

 

Ikke bland begrepene er du snill. Dette var en erstaningssak og ikke en svindelsak.

Se på datoen når dette var. I 1998 og når gikk han ut av CoS? I 1988. Tror Magne Berge aldri kommer noen gang til å fortelle hva som var den virkelige årsaken som førte til rettsaken.

 

Og hvor mange andre slike saker har vi i Norge og ellers i verden. Finnes det noen nye saker fra 2007? Det har kunn vært denne ene saken i Norge.

Lenke til kommentar
definisjon på en sekt. I ordboka står følgende:

"I sekt f1 el. m1 (fra lat. secta 'utsnitt, parti', av secare 'skjære')

1 religiøst samfunn som har skilt seg ut fra et større kirkesamfunn

2 fanatisk, sneversynt særgruppe, særlig politisk

Hva med "kult"?

1. It uses psychological coercion to recruit, indoctrinate and retain its members.

2. It forms an elitist totalitarian society.

3. Its founder/leader is self-appointed, dogmatic, messianic, not accountable and has charisma.

4. It believes 'the end justifies the means' in order to solicit funds and recruit people.

5. Its wealth does not benefit its members or society.

 

Passer ganske godt spør du meg.

 

I dag er det over 18 millioner mennesker i verden som kaller seg for Scientologer.

18 millioner? Jeg har hørt dere si 8 tidligere, men 18?! Ikke-scientologiske kilder sier det er uten tvil under 100 000 av dere. Mest sannsynlig rundt 50 000.

Lenke til kommentar

OT VIII kan kun lese på Freewinds og ingen kan ta dokumentene med ut derfra. Meget strenge sikkerhetsrutiner på dette. Freewinds er en båt som tilhører CoS. Så da står vi igjen med: Er denne uttalelsen fra LHR sanne eller ikke?

 

Se http://www.thewaytohappiness.org/ spesielt nr. 18. Som da bryter totalt med det du referer til.

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Se http://www.thewaytohappiness.org/ spesielt nr. 18. Som da bryter totalt med det du referer til.

 

Det er vel en av grunnene til at folk reagerer slik de gjør.

 

En annen ting, tror du på Xenu? Mener du at alle problemene dine er resultatet av "Body Thetans"?

 

edit: Har du forresten sett denne videoen? http://www.dailymotion.com/SA-Anonymous/video/7341208

Endret av Spokklefant
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Husk nå at dere (som kritiserer) ikke har navnet eller adressa di tilgjengelig med et enkelt søk på google! Dere vet hva kirka har gjort mot de som kritiserer så pass på så dere ikke blir ofre for "fair play"

Lenke til kommentar
definisjon på en sekt. I ordboka står følgende:

"I sekt f1 el. m1 (fra lat. secta 'utsnitt, parti', av secare 'skjære')

1 religiøst samfunn som har skilt seg ut fra et større kirkesamfunn

2 fanatisk, sneversynt særgruppe, særlig politisk

Hva med "kult"?

1. It uses psychological coercion to recruit, indoctrinate and retain its members.

2. It forms an elitist totalitarian society.

3. Its founder/leader is self-appointed, dogmatic, messianic, not accountable and has charisma.

4. It believes 'the end justifies the means' in order to solicit funds and recruit people.

5. Its wealth does not benefit its members or society.

 

Passer ganske godt spør du meg.

 

I dag er det over 18 millioner mennesker i verden som kaller seg for Scientologer.

18 millioner? Jeg har hørt dere si 8 tidligere, men 18?! Ikke-scientologiske kilder sier det er uten tvil under 100 000 av dere. Mest sannsynlig rundt 50 000.

 

Norsk definisjon fra bokmålsordboka:

kult el. kultus m1 (fra lat., av colere 'dyrke') religion omsatt i rituell handling, praktisk utøvelse av religion, gudstjeneste; nesegrus beundring, forguding person.

 

Hvilken ordbok bruker du?

 

Se http://en.wikipedia.org/wiki/Cult

 

Husk vi er store i land som dere ikke hører så mye om. Folkerike land som India og Russland, tidligere Sovjetstater, flere afrikanske land. Det er mulig at tallet gjelder totalt 18 mill. på 57 år.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke denne personen er høyt nok oppe i systemet til å ha lært om Xenu og Space Opera. Og hvis han/hun er høyt nok oppe, så vil han/hun aldri innrømme at han tror på Xenu.

 

Begge påstandene er taushetsbelagt, så de kan ikke besvares. :thumbup: Noen hemmeligheter må vi jo ha.

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
I Norge er det 200 aktive.

I følge Andreas Heldal-Lund (Mannen bak xenu.net, verden største CoS-kritiske side) er dette ikke sant.

 

Andreas er medlem av Hedningesamfunnet og har aldri vært Scientolog. Så når var det sist han fikk slik opplysninger og hvor fra?

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
I Norge er det 200 aktive.

I følge Andreas Heldal-Lund (Mannen bak xenu.net, verden største CoS-kritiske side) er dette ikke sant.

 

Andreas er medlem av Hedningesamfunnet og har aldri vært Scientolog. Så når var det sist han fikk slik opplysninger og hvor fra?

Det er jeg også faktisk. Vi er også i Human-Etisk Samfunn. Men jeg vet ikke helt hvor han har fått det fra, jeg vet bare han er sikker. Og må si jeg stoler mer på han, enn løgnene deres.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke denne personen er høyt nok oppe i systemet til å ha lært om Xenu og Space Opera. Og hvis han/hun er høyt nok oppe, så vil han/hun aldri innrømme at han tror på Xenu.

 

Begge påstandene er taushetsbelagt, så de kan ikke besvares. :thumbup: Noen hemmeligheter må vi jo ha.

 

Hva syntes du om at den eldste sønnen til L. Ron sa at det var bare tull? At det var "black magic".

Hva med Harlan Ellison som fortalte at han var der når L. Ron fant opp Dianetics(Er det Dianetiks på norsk?)?

 

Jeg vet at du ikke kommer til å "snu" etter å ha lest noen par poster på Internett, men jeg har aldri truffet på noen som faktisk tror på dette så jeg håper du ikke har noe imot noen spørsmål :-).

Lenke til kommentar
Hva syntes du om at den eldste sønnen til L. Ron sa at det var bare tull? At det var "black magic".

Hva med Harlan Ellison som fortalte at han var der når L. Ron fant opp Dianetics(Er det Dianetiks på norsk?)?

 

Jeg vet at du ikke kommer til å "snu" etter å ha lest noen par poster på Internett, men jeg har aldri truffet på noen som faktisk tror på dette så jeg håper du ikke har noe imot noen spørsmål :-).

 

 

Nei, jeg har ikke imot saklige spørsmål. Den eldste sønnen var meget forbannet på sin far. Spesielt etter han ble skilt fra hans mor og etter dette gjorde han alt for å sverte sine egen far. Han mente også at han hadde rettigheter i forhold til arven etter sin far. Noe han ikke hadde i h.h.t testamentet til LHR. Så han er vel en av de som må få si hva han vil.

 

Dianetikk ble utforsket av forskere utenfor Scientologi-kirken etter funn i menneskesinnet av LHR. I LA finnes alle resultatene og kvitteringene på betalingene av dette arbeidet forskerene utførte. Dette arbeidet tok 3 år og kostet LHR flere hundretusner av $.

 

I begynnelsen var LHR venner med psykologer og psykiatre, men når mulighetene til å behandle menneske uten bruk av medikamenter og elektorsjokk o.l. ble fremlagt, endret holdningene seg radikalt. Man kan jo spørre om noen andre stod bak denne splittelsen? :roll:

 

Ellison var i såfall 13 år når forskningen på Dianetikk startet og 16 år når den ble avsluttet. Og han bodde i Ohio og LHR i New Jersey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...