Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Har du opplevd mye trakassering?

 

Det har vært en del. Jeg har beholdt jobben og vennene mine kun fordi jeg har en skikkelig arbeidsgiver og kun velger meg skikkelige venner. Det har ikke stått på forsøk på å ende begge. Jeg vil ellers ikke gå i detaljer fordi jeg ønsker ikke at Matthias Fosse og hans lakeier skal vite hvor mye jeg vet. Kulten lekker som en sil og jeg vil fryde meg den dagen de er dumme nok til å trekke meg for retten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anonymous is not your personal army

 

Det var liksom en spøk da, derfor smilefjes. Jeg har hatt vært alene med denne kulten etter meg i over 10 år og jeg har greid å ta vare på meg selv så langt - skal nok greie det en stund til.

Ah neida, hvis noen pirker på deg, så har du kanskje en 14-15 tusen Anons som kan svare dem tilbake.

 

"Personal army" er mer en intern greie, siden noen har fått det for seg at 4chan er dems egen private hær.

 

Edit: og for å se det i perspektiv: at Xenutv ble fjernet på Youtube skapte en flodbølge av opprør.

Forestill deg hva vi gjør hvis de gjør noe mot deg!

 

Altså, hva vi gjør som holder seg INNEN LOVEN

Endret av Karismatisk-anon
Lenke til kommentar
Det har vært en del. Jeg har beholdt jobben og vennene mine kun fordi jeg har en skikkelig arbeidsgiver og kun velger meg skikkelige venner.

...SNIP...

Kulten lekker som en sil og jeg vil fryde meg den dagen de er dumme nok til å trekke meg for retten.

 

Kulten er farlig, noe du vet like bra som andre. Jeg har fulgt Operation Clambake lenge, siden slutten av 90-tallet. Jeg kom inn på siden da en bekjent fortalte om Scientologien, og har vært skremt siden den gang ;)

 

Jeg tror forøverig du har flere venner og støttespillere enn det du vet.

 

Litt OT: (pun intended ;) ) Det står respekt av den jobben du gjør, og jeg håper CoS i norge drar deg for retten. Det vil være å skyte seg (nok en gang) i hodet for kulten :D

Lenke til kommentar

På Studio 5 i dag (for de som får inn Kanal 5):

 

Scientologikirken - verre enn andre religiøse bevegelser?

01.05.08 av Vivi Trøsvik

STUDIO 5 får besøk av en person som er blitt truet på livet av kirkesamfunnet.

STUDIO 5, torsdag 1. mai.

 

Scientologikirken har eksistert i Norge siden 1977. Den tilbyr en personlighetstest som "lover å hjelpe deg hvis du ikke er fornøyd med livet". I USA sverger berømtheter som Tom Cruise, John Travolta, Jerry Seinfeld og Lisa Marie Presley til scientologi. Her hjemme var nyhetsbildet nylig preget av Kaja Bordevick Ballo (20), som få timer etter å ha tatt testen, valgte å avslutte sitt eget liv. Hvorfor tiltrekkes Hollywoodkjendisene - men også vanlige folk - av religionen?

 

Ordstyrer Heidi Nordby Lunde, Mina Hadjian, Kari Simonsen og Kjersti Løken Stavrum inviterer i kveld Andreas Heldal-Lund til STUDIO 5. Han er blitt truet på livet av Scientologikirken, og er kjent over hele verden som en av bevegelsens største kritikere. Andreas forteller sin historie...

 

...om hvordan scientologi praktiseres. Om hvordan han ble en så stor motstander av Scientologikirken, og hvorfor han føler ansvar for å fronte denne motstanden? Og sist, men ikke minst, hvorfor han opererer med hemmelig adresse..?

 

http://www.femtv.no/programportaler/studio...5/nyheter/99022

Lenke til kommentar

Glosslip Radio keeps going in its coverage of the abuses of the Church of Scientology. This segment's guest is Marc Headley a 15-year veteran of the CoS where he worked closely with CoS leader David Miscavige and actor Tom Cruise. Marc has explosive details about both men and we are thrilled to be able to talk to him. For more info on March, visit Glosslip.com, including details about Miscavige beating Scientology staff members:

Link

 

Veldig interessant intervju.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Googla navnet hans, og stemmer at han er en tidligere scientolog som ha har valgt å snakke åpent om dem.

 

Det som er litt skremmende er det han sier på slutten om at det han valgte å fortelle om i intervjuet var ting han håpet vi ville tro på, mens han hadde ting å fortelle som vi aldri ville tru.

 

Ser fram til flere intervju med han ja.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Var det ikke Hubbard som sa at den beste måten å bli Rik i USA var å starte en egen religion??
"I’d like to start a religion. That’s where the money is." - L. Ron Hubbard to Lloyd Eshbach, in 1949

 

Og det klarta han. Men han drev med så mye annet kriminelt at FBI var ute etter han hele tida. Levde sine siste dager i skjul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...