Gå til innhold

Tråden om Scientologi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme som skjedde med Tory "magoo" (torymagoo44 på youtube). Kontoen er suspendert for å spre "religous hatred".

Regner med den kommer opp igjen, slik Tory sin ble. Men sørg for å protestere på eposten-addressene som ble lagt ut litt tidligere i tråden.

edit: De epostaddressene ble visst lagt ut i den andre tråden. Her er de:

Tory 'Magoo' Christman har fått kontoen sin på youtube sperret. What!? -

Skriv til disse e-mail adressene og krev at kontoen hennes blir åpnet igjen.

http://www.youtube.com/t/contact_us

[email protected]

[email protected]

[email protected]

Det er Xenutv1 kontoen som nå er suspendert.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hva er det med youtube? Kjøpt og betalt av $cientologistene? Virker som om alt som er kritisk til noe blir automatisk sperret uten advarsler. De burde bli mye flinkere til å moderere hvem dem sperrer før de gjør det. Ingen av de nevnte over har brudt noen rettningslinjer.

Det er visst slik at $cientologer og Islamister driver med en flaggingkampanje hvor de lager mange sub-accounts og flagger de kritiske filmen. Når filmen for mange nok advarsler blir den automatisk tatt ned og accounten kan bli sperret. Dette er et latterlig dårlig system som de utnytter med glans.

Lenke til kommentar

Det er noe galt når dem klarer å suspendere kontoen hans. Det er noe veldig galt med måten youtube-videoene kan flagges.

Det er visst ingen som har fått noen svar fra youtube-moderatorene ennå heller.

Skal uansett se Jason Beghe intervjuet i kveld.

Lenke til kommentar

Siste nytt angående fjerningen av Mark Bunker (XenuTV.com) sin youtube konto:

I JUST SPOKE WITH THE HEAD OF COMMUNICATIONS FOR YOUTUBE. AS IN THE ONE PERSON WE SHOULD BE TALKING TO. I'm not going to post his name here because I don't want him to get flooded with calls. The second receptionist I spoke to said that she would take care of me, and OH MY GOD she did.

I spoke with him for about 7 minutes and he told me things on and off the record. He said that he was aware of the situation personally, and was looking into it. He said that there are a lot of reasons why channels are pulled down. He then asked me a bunch of questions, most notably these three:

1) Why is this situation such a big deal? (A genuine concern)

2) What the video was/who owned the rights to it

3) What other videos were on the channel, and were they all owned by the user.

My answers were:

1) The reason it is such a big deal is because there are tons of news organizations both big (like FOX), and small (like no-name blogs), that have mentioned this video over the last couple days and if they plan to air something on this, their fact-checkers will get nowhere because the account has been suspended. He understood fully my argument. I also said that another reason it was a big deal is because this is the first celebrity to have spoken out against Scientology, and it was hosted specifically on this user account, because the account-holder was the one doing the interview.

2) I told him that the interview was conducted by the account-holder (as I said above), and that he owned the rights to it.

3) I told him that all the other videos on the site were either personal videos, or videos that the account-holder himself conducted.

Another thing we discussed was the fact that Mark Bunker was an Emmy award-winning journalist and that it wouldn't make a whole lot of sense for him to personally do an interview that would be a terms of service violation.

We discussed a few other things off the record, and as such, I will not report those things. Rest assured, he is working on it.

Lenke til kommentar

I dag tok vi faktisk opp Scientology i fysikken :)

Læreren begynte å høre om vi hadde fått med oss saken om hun som tok selvmord og om vi visste hva scientologi var osv, og jeg tenkte "Nei VÆR så snill å ikke være scientolog!" og heldigvis var han ikke det.

Men det han hadde gjort, var å ta en sånn personlighetstest. RIktignok var dette for rundt 20 år siden, men gøy historie å høre. Han fikk beskjed om at han hadde en del problemer, men at disse kunne fikses gjennom kurs og bøker som de hadde. (BOMBE :p)

Siden han da var rundt 18-19 år, så likte han jo ikke dette resultatet og ble ganske forbanna på at de bare tok han inn der og sa at han hadde psykiske problemer.

Uansett, etter denne testen har han ikke tenkt mer på dette, men han husket det igjen når denne saken kom opp i media. Så resten av timen gikk bort til å se den South Park-episoden som handler mer eller mindre om scientologi, og tiden som da var igjen brukte vi til å diskutere.

Jeg likte veldig godt at læreren tok initiativet til å informere elevene om hans opplevelse, hvorfor vi ikke skal tro på denne (og andre "gratis" personlighetstester), og hvorfor scientologi er så farlig. Det eneste jeg ikke likte så godt var at han fokuserte for mye på hva de tror på. For meg er det ikke så mye dummere enn å tro på at Jesus gikk på vannet, gjorde vann om til vin osv.

Uansett, man merker at sannheten om scientologi sprer seg, og jeg liker det :D

Lenke til kommentar

Stavanger Aftenblad har en debattartikkel i dag om medieoppstyret rundt selvmordet. Hvor journalisten sier han som scientologikritikker har blitt truet med saksmål, skygget gjennom Oslos gater, utsatt for innbrudd og falske påstander. Og sier også " La oss stoppe før flere unge tror de løser noe som helst ved å dø." - http://www.aftenbladet.no/debatt/medieblik...ticle627929.ece

For det første er jeg svært skeptisk på ideen om å holde et slikt emne tabu. For det andre er jeg overbevist om at i CoS sammneheng vil man redder mer liv ved å rapportere om det.

Lenke til kommentar
Hva er det med youtube? Kjøpt og betalt av $cientologistene? Virker som om alt som er kritisk til noe blir automatisk sperret uten advarsler. De burde bli mye flinkere til å moderere hvem dem sperrer før de gjør det. Ingen av de nevnte over har brudt noen rettningslinjer.

Det er visst slik at $cientologer og Islamister driver med en flaggingkampanje hvor de lager mange sub-accounts og flagger de kritiske filmen. Når filmen for mange nok advarsler blir den automatisk tatt ned og accounten kan bli sperret. Dette er et latterlig dårlig system som de utnytter med glans.

Ja, scientologisekten sponser youtube, som jeg nevnte tidligere i tråden.

Edit: det var vist en annen tråd jeg nevnte dette

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Stavanger Aftenblad har en debattartikkel i dag om medieoppstyret rundt selvmordet. Hvor journalisten sier han som scientologikritikker har blitt truet med saksmål, skygget gjennom Oslos gater, utsatt for innbrudd og falske påstander. Og sier også " La oss stoppe før flere unge tror de løser noe som helst ved å dø." - http://www.aftenbladet.no/debatt/medieblik...ticle627929.ece

For det første er jeg svært skeptisk på ideen om å holde et slikt emne tabu. For det andre er jeg overbevist om at i CoS sammneheng vil man redder mer liv ved å rapportere om det.

Virker som det er det norske svaret på de fleste problemene. Hvis ingen snakker om problemet så eksisterer det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...