Gå til innhold

Tråden om Scientologi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant forresten denne bloggen på nettet. Likte godt det den sa om E-meteret :) Kanskje noe for vår egen utdannede auditør Galacticus?

Jeg leste gjennom denne bloggen og kommentarene som sto nedenfor. Der slo noe merkelig meg, nemlig innlegget til Scientologi/Dianetikk-studenten "Nina"... Det sto det bl.a.:

Husk at det finnes svært sterke krefter i samfunnet vårt som ville tapt milliardinntekter dersom alle mennesker hadde det godt med seg selv og andre og kunne leve uten frykt for noe. Scientologikirken har derfor mange fiender, på lik linje med andre som kjemper for menneskeheten.

Ta for eksempel våpenindustrien. Tror du de ønsker fred i verden? Eller legemiddelindustrien, tror du de vil at alle mennesker skal være mentalt friske og ha generelt god helse? Eller journalistene, tror du de ønsker et samfunn uten konflikter og sladder?

Jeg skal ikke dra dette ut i det vide og brede, men kanskje du i det minste skulle lese noen av bøkene til L. Ron Hubbard først og gjøre deg opp en mening etterpå, i stedet for å basere din kunnskap om Scientologi på en snutt fra en satirisk tegnefilm?

Dette er stort sett, i grove trekk, det samme som brukeren "Naina" skrev i sin post til meg på side 17 i denne tråden. Denne Naina har selv sagt at hun ikke er medlem av Scientologi-kirken, likevel så slår det meg som rart at både "Nina" (som studerer Scientologi og Dianetikk) og "Naina" her inne har så og si samme "argumenter/konspirasjonsteori" mot kritikk av Scientologi-kirken.

Det jeg lurer på er om dette kun er en tilfeldighet? Hvis nei, så er Naina definitivt Scientolog selv om denne brukeren benekter det. Hvis ja, så har begge disse personene (der den ene studerer Scientologi/Dianetikk) akkurat samme tanker og argumenter rundt dette, noe jeg finner ganske betenkelig. M.a.o så minner denne "Nina" og denne "Naina" mistenkelig om hverandre, selv om den ene ikke skal være Scientolog.

I tillegg så skriver Naina i et annet innlegg i denne tråden:

Jeg er vel ikke superpopulær i Scientologikirken selv heller, da jeg ikke helt lever opp til den etiske standarden jeg burde hatt. De har stolt på meg, og jeg har brutt den tilliten.

Hva betyr dette? Hvordan kan du bryte tilliten deres hvis du ikke er/har vært medlem?

Naina: Er du virkelig ikke Scientolog? Det er i så fall rart at du og en Scinetologi/Dianetikk-student deler akkurat samme oppfatning av samfunnets grunner for en agenda mot Scientologi-kirken, i tillegg til at dine uttalelser her inne forsvarer Scientologien og samtidig gir klare indikasjoner på at du er eller har vært medlem...

Er jeg helt på jordet nå? I så fall beklager jeg...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Syns Scientologene i denne tråden plutselig ble bom stille. Ingen av dem svarte på spørsmålet jeg stilte dem.

Har dem kanskje fått beskjed om å ikke delta på sånne nettdiskusjoner? (som de taper så det griner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...