Galacticus Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det har blitt svart på. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10596344 Takk John Velger dog å svare litt på dette. Har 3 sønner hvor de 2 eldste ikke ble oppdratt i Scientologi. Den ene ble som tidligere nevnt narkoman og ble sendt til Narconon som 18-åring. Etter 7 måneder ble han ferdig med programmet og begynte å arbeide. Det tok ytterligere 3 år før han valgte å bli Scientolog. Den eldste mistet jobben sin og var på vei inn i satanisme. Videre hadde han ønsker om å ta sitt eget liv. Når vi ble Scientologer hatet han oss for dette. Han skjønte etter en stund han trengte hjelp, og tok først noen små kurs og deretter auditering. Etter auditeringen ønsket han at andre skulle få samme hjelpen som han fikk og han har nå vært i heltidsmisjonær i CoS i 4 år. Den yngste går på barneskolen er oppdratt innen Scientologi. Han har gått noen små kurs som "Lær hvordan å lære", "Kommunikasjonskurs for barn" og "Veien til lykke". På nasjonale tester ligger han 4 årstrinn over sitt eget. Han driver med idrett som alle andre barn i hans alder. Hva han velger i fremtiden vet ingen og han får velge selv. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Galacticus: Hei. Jeg har de siste dagene prøvd å sette meg inn i hva Scientologi egentlig går ut på og jeg må si at jo mer jeg finner ut, jo mer hårreisende fremstår denne religionen. Jeg synes det er kjempebra at du stiller opp her og svarer, i allefall på enkelte, spørsmål. Jeg merker likevel i likhet med mange andre, at de spørsmålene som virkelig krever svar for at Scientologi-kirken skal virke en smule troverdig, blir oversett eller antydet å være usaklige. Derfor synes jeg, med all respekt, at Scientologien ikke kommer i så godt lys i denne tråden. Hvis bare 10-20 % av de tingene som kommer frem om baksiden til Scientologi-kirken er sant, så utgjør det likevel en såpass stor mengde tragedier/snusk at det vil være nok til at jeg holder meg unna. Likevel, mine spørsmål til deg er følgende: 1. Hvis du ser denne videoen, hvilke tanker gjør du deg? The Un-Funny truth of Scientology Prøv å se den med litt andre øyne enn kun "alt er løgn" (eventulle løgner/usannheter i filmen kan dobbelt-sjekkes på nettet hvis du tviler på at de stemmer) og jeg håper også at du ser hele videoen, for dette er viktig, siden dette enten er forferdeliger løgner eller en forferdelig sannhet og begge utfall er like hårreisende. Jeg vet hva motstanderne dine tenker, men hva tenker du? 2. Svært få har i vår tid klart å fremkalle mer skepsis og avsky enn Scientologi-kirken. Er alt det negative som blir skrevet, alle ex-medlemmer som kommer frem og tar avstand, alle filmene, alle nett-sidene, alle historier, alle tragedier som kommer frem, alle eksperter som tar avstand etc. bare løgn og tull? Er Scientologi-kirken virkelig så totalt misforstått? 3. Hvilke motiver mener du at mange folk skulle ha for å gå så hardt ut Scientologi kirken? Er dette bare en gjeng med feil-opplyste mennesker eller mennesker med en personlig vendetta mot din kirke? Jeg har ingen forbindelse med Scientologi og ingen motiver for å føle en avsky, men jeg må si at jeg begynner å bli ganske overrasket at ikke mennesker med intelligens får en magefølelse av at noe ikke stemmer, når noe man er en del av blir så til de grader bombardert med negative meninger og erfaringer. Hvor enn man prøver å få tilgang på informasjon om Scientologi, så er det bestandig en advarsel like om hjørnet om at dette er noe man burde holde seg unna. Gjør ikke det deg litt skeptisk eller i allefall litt undrende på om det er ett eller annet du kanskje ikke vet om eller har valgt å ignorere? 4. Dette med Xenu, har du hørt hele historien bak denne religionen? Vet du noe om Xenu? Hvis ja, hvordan i all verden har en forfatter fått tak i informasjonen rundt denne skapningen og fra hvor? Hvis nei, må man klatre opp i "systemet" før man får vite hva man egentlig er en del av? Er ikke det litt snodig? Hvordan kan man ikke vite om grunnlaget for en religion man er en del av og legger hundretusen-vis av kroner inn i? 5. Jeg har jobbet flere år i akutt-psykiatrien og dine meninger rundt psykiatri er, i mine øyne, bygd på mer fordommer, enn fakta. Jeg beklager at du har mistet en som sto deg nær, men det er ikke pillene som får folk til å ta livet sitt, det valget deres om ikke å leve mer. Det som gjør at anti-depressiva enkelte ganger kan sees i sammenhengen med selvmord er rett og slett fordi pasienter som er dypt deprimerte og som ikke vil leve lenger, får et lite overskudd som gjør at de klarer å gjennomføre sine planer. For å behandle dypt depriemerte mennesker, så må det mer til en vitaminer og trening, slik den dypt begavede og høyt utdannede Tom Cruise foreslår. Du får ikke en person som ikke makter å stå opp av sengen eller å spise, til å dra ut å jogge! De orker så vidt å leve og det krever mye tid og arbeid for å få disse på beina igjen og enkelte kan man ikke hjelpe! Man ikke tvinge noen til å leve hvis de vil dø, men jeg skjønner at man vil ha noen å skylde på og der virker det som du har funnet den "ansvarlige" parten, slik at du har noe/noen å skyve din bitterhet og sorg over på. Psykiatrien består av sterkt engasjerte mennesker som jobber hardt for å hjelpe de som sliter og jeg kan love deg at piller alene er IKKE den hjelpen som tilbys. Psykiatere og psykologer jobber litt mer helhetlig enn som så. Likevel så kreves det innsats fra pasienten for å merke bedring og ikke alle, med all respekt, klarer den påkjenningen. En sterkt psykotisk person er heller ikke mottakelig for hjelp før han får medisin som hjelper og som demper psykosen. Før det er de ofte til fare for seg selv eller andre. Derfor kan medisin hjelpe og det gjør den svært ofte, men alle medaljer har en bakside, ja til og med Scientologi, selv om du ikke ser ut til å se det. Noen vil falle gjennom, siden dette er alvorlige lidelser vi snakker om, men jeg har sett flere som kommer seg videre, enn de som har falt igjennom. Jeg kunne sikkert skrevet ti A4-sider om dette emnet, men jeg stopper her for å komme til spørsmålet: Du skylder på psykiatrien og medisinene og avskyr dem, mens Scientologi-kirken faktisk har mange liv på samvittigheten der folk tar selvmord eller ikke får den hjelpen de trenger og dør. Er ikke det litt merkelig eller er alle disse dødsfallene bare løgn også? Hvorfor ser du bare en krystall-klar sammenheng mellom anti-depressiva og selvmord, mens du ikke ser sammenhengen mellom Scientologi-kirken og de mange dødsfall som ligger i skyggen av den virksomheten den bedriver? 6. Hva er greia med OT III? Jeg har kommet over akkurat dette OT-nivået flere ganger uten at jeg har klart å se hvorfor dette nivået nevnes hele tiden. Er det noe spesielt med dette? 7. Dette med SP-personer, hva mener du med undertrykkelse? Hvordan kan en SP-person undertrykke deg? Ved å være uenig eller prøve å snakke "fornuft" til deg ut fra det han/hun ser og mener er rett og galt eller det beste for deg? Vet du ikke at de beste vennene du har, er de som tør være uenig med deg og nesten miste deg som venn kun for å hjelpe deg? Kan det være at det av og til er lurt å lytte, fremfor å kutte kontakten når noen sier noe du ikke vil høre? Vet du at ex-scientologer har laget en liste med en spesifikk måte å snakke til Scientologi-tilhengere på når man skal representere sider ved Scientologien som ikke så positive som de du ser? Dette er rett og slett p.g.a at det ikke er mulig å nå igjennom på en vanlig og logisk måte? Er ikke det litt betenkelig for deg som er Scientologi-tilhenger? Føler du deg ikke litt skeptisk når du hører dette? Det er faktisk ganske alvorlig når noe kommer til et stadie at slike "fremgangsmåter" må utarbeides for at mennesker skal klare å ta innover seg en annen versjon av virkeligheten enn den de tror på. Vi mennesker tror på mange forskjellige ting, men de fleste klarer å forholde seg til andre aspekter/sannheter av virkeligheten også. Hvorfor er det et såpass utbredt fenomen (det fremstår i allefall overbevisende slik) at Scientologer ikke klarer det samme? 8. Hvordan kan du tro at denne religionen skal "ta over verden" når det er en så gigantisk motstand i verden mot Scientologi som det er nå? Virker ikke det litt usannsynelig for deg? "Rollemodeller" som Tom Cruise er mest med på å skremme vekk folk flest. Mannen er fullstendig åpenbart ustabil og har storhetstanker som overstiger det meste. Folk ser dette og vet også at hans "galskap" har utviklet seg i takt med hans stigning i Scientologi-kirken. 9. Støtter du Tom Cruise sin uttalelser på et generalt grunnlag? Hvis ja, hva kan f.eks en Scientolog gjøre ved en bil-ulykke, som ikke ambulanse-personell klarer, i følge Tom Cruise, selv om ambulanse-personell redder liv HVER dag? Hva vil være din prosedyre ved en ulykke der flere er hardt skadd, siden dere er de eneste som virkelig kan hjelpe. Jeg er veldig spørrende til hvilken alternativ behandling dere skal bruke. 10. Dette er en 30 minutters dokumentar, men jeg skulle ønske du så den. Dette er ikke løgn, det er dokumentert adferd av Scientologi-kirken og intervju av deres ex-tilhengere. Jeg vet denne vidoen er lang og min post krever en del tid av deg, så jeg håper du finner mulighet til å ta deg den tiden. Scientology Documentary by BBC Panorama 1 of 3 Scientology Documentary by BBC Panorama 2 of 3 Scientology Documentary by BBC Panorama 3 of 3 Hva tenker du etter å ha sett dette? Fremstår dette, i dine øyne, som religiøse ledere med rent mel i posen? Beklager hvis du har svart på noe av dette før eller hvis noen av spørsmålene blir for åpenlyse for deg, men dette er et stort emne og jeg prøver å få en oversikt. Jeg beklager også lengden på min post og at jeg etterspør så mye tid av deg. Jeg prøver ikke å "omvende" deg, jeg prøver å forstå! Disse spørsmålene er ikke ment å være usaklige eller frekke og jeg kan forstå hvis du ser noen av dem som provoserende eller ufine, men jeg er helt seriøs i forhold til mine spørsmål og prøver ikke å være et troll. Mange av de logiske bristene og de hårreisende fakta jeg ser er så, med all respekt, banalt åpenlyse for meg, at jeg nesten må spørre litt banale spørsmål for å forstå. Jeg håper derimot at du kan hjelpe meg med å fylle inn de punktene der jeg mangler svar. På forhånd takk! Edit: La til spørsmål 10 Endret 7. april 2008 av LiamH Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dette er min første post i denne tråden og den er dedikert til to tng. For det første så vil jeg forsvare Galactius. Han står opp for sin tro. Dette er noe han menerog har full tro på selv. Det skal en del ryggrad til for å fortsette å kjempe for sin tro når "alle" er i mot han. Kudos til deg Galcticus. For det andre så vil jeg vise mitt syn. Og det er at dette livsynet er helt på jordet. Det som skremmer meg mest er nettopp Narconon. Jeg har en eks som er heavy narkoman. Dette er samfunnets svakeste. Og jeg personlig mener at Narconon utnytter disse til å presentere dem for scientologien som et livsyn via behandlingsopplegget. JA! jeg vet det har funket for noen. Det betviler jeg ikke et sekund. Men for meg så er scientologien et falskt livsyn. Det finnes sikker veldig mange ideellle personer der ute som kun handler ut fra medm4ennesklige hensyn. Men det forandrer ikke det faktum at jeg oppfatter den interanasjonale ledelsen av CoS som korrupt og at de handler kun ut fra egeninterreser. Jeg har respekt for deg, Gal. Fortsett å stå for det du mener. Du kommer nok aldri til å overbevise meg, men lov meg en ting. Handle ut fra din egen samvittighet og hva du faktisk mener er best. Mer krever ikke jeg. Mer kan ingen kreve IMHO. Vi kan være uenige, men så lenge vi er tro mot oss slev så er det ingen av oss som tar feil. Lykke til videre. Og jeg er glad for at barnet ditt har klart å kjempe seg vekk fra narkomanien. Jeg var på god vei dit selv. Jeg klarte å kjempe meg fri fra stoffets klør på egenhånd. Ikke alle klarer det. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg var på god vei dit selv. Jeg klarte å kjempe meg fri fra stoffets klør på egenhånd. Ikke alle klarer det. Da vil jeg si masse Kudos til deg også L4r5!! BRA at du klarte det og som du sier, ikke alle forundt å klare det på egen hånd! Har hatt mange venner selv som ikke klarte det i det hele tatt og vet at dette er utrolig, fantastisk tungt, så ALL kudos til det for at du klarte det!"!! Til Galacticus: Fint om du tok deg tid til å se på det som LiamH legger frem. Og på en nøytral måte. Det er, som en aller annen sa det, ikke selve troen som det er noe galt med, det er hva den troen får menneker til å gjøre som er galt. Lenke til kommentar
Galacticus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dette er min første post i denne tråden og den er dedikert til to tng.For det første så vil jeg forsvare Galactius. Han står opp for sin tro. Dette er noe han menerog har full tro på selv. Det skal en del ryggrad til for å fortsette å kjempe for sin tro når "alle" er i mot han. Kudos til deg Galcticus. For det andre så vil jeg vise mitt syn. Og det er at dette livsynet er helt på jordet. Det som skremmer meg mest er nettopp Narconon. Jeg har en eks som er heavy narkoman. Dette er samfunnets svakeste. Og jeg personlig mener at Narconon utnytter disse til å presentere dem for scientologien som et livsyn via behandlingsopplegget. JA! jeg vet det har funket for noen. Det betviler jeg ikke et sekund. Men for meg så er scientologien et falskt livsyn. Det finnes sikker veldig mange ideellle personer der ute som kun handler ut fra medm4ennesklige hensyn. Men det forandrer ikke det faktum at jeg oppfatter den interanasjonale ledelsen av CoS som korrupt og at de handler kun ut fra egeninterreser. Jeg har respekt for deg, Gal. Fortsett å stå for det du mener. Du kommer nok aldri til å overbevise meg, men lov meg en ting. Handle ut fra din egen samvittighet og hva du faktisk mener er best. Mer krever ikke jeg. Mer kan ingen kreve IMHO. Vi kan være uenige, men så lenge vi er tro mot oss slev så er det ingen av oss som tar feil. Lykke til videre. Og jeg er glad for at barnet ditt har klart å kjempe seg vekk fra narkomanien. Jeg var på god vei dit selv. Jeg klarte å kjempe meg fri fra stoffets klør på egenhånd. Ikke alle klarer det. Takk for støtten. Jeg er også enig med det at Narconon ikke fungerer for alle, men Narconon har livets rett. Nettopp fordi noen får hjelp der med å bli rusfrie. Inntektene eller evt. overskudd ved en Narconon avdeling går IKKE til ledelsen i CoS. Disse avdelingene er Non-Profit. Programmet ved Narconon er basert på LRH sine verker, men er ikke laget for å skape nye Scientologer. Se http://www.narconon.dk/behpgm/nnpgm.htm Respekten er gjensidig. Man kan gjerne være uenig, men det er ikke nødvendig å være fiender. Jeg er veldig glad for at du er en av de som har kommet deg ut av stoffets klør. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg tviler ikke på at Narcocon har fungert for folk, men jeg tror disse menneskenne hadde hatt like mye hell med andre metoder. Norge burde fokusere på gode metoder for avvenning, i stedet for metadon og den generelle holdningen staten/folk har til narkomane. Men det er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Galacticus er selvfølgelig en bra mann som tør å stå for det han tror på. Jeg håper du forstår at 99,9% av anonymous ikke vil deg som individ vondt, men ikke liker organisasjonen du er i. Jeg mener du kan tro hva du vil, og det er en menneskerett. Likevel så er det myyyye dritt i organisasjonen du er med i som du ikke vet om, og dermed blir ikke "religionen" (som du kaller det) støttet oppunder av ledelsen. Om man ikke kan stole på lederne i en organisasjon, er ikke organisasjonen det den gir seg ut for å være. Man kan gjerne være uenig, men det er ikke nødvendig å være fiender. Helt enig. Jeg snakka respektfullt med en scientolog på bussen idag. Bra mann i seg selv, men han hadde mange av de sære meningene som andre. Han var for øvrig OTIV, og han fornektet Xenu. Det er litt trist at man ikke kan diskutere slike ting, selv om ledere i scientologi har stått frem i retten og sagt at historien ikke er en religiøs hemmelighet. Det de sa i retten var bare at små detaljer i denne historien var kontroversiell, slik som antall år, osv. Endret 7. april 2008 av Knofle Lenke til kommentar
Galacticus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Til LiamH Jeg må besvare dine spørsmål over tid, for dette vil ta sin tid. Noen av dem har vi vært i gjennom tidligere, men vi kan alltids ta dem opp på nytt. Galacticus: 1. Hvis du ser denne videoen, hvilke tanker gjør du deg? Prøv å se den med litt andre øyne enn kun "alt er løgn" (eventulle løgner/usannheter i filmen kan dobbelt-sjekkes på nettet hvis du tviler på at de stemmer) og jeg håper også at du ser hele videoen, for dette er viktig, siden dette enten er forferdeliger løgner eller en forferdelig sannhet og begge utfall er like hårreisende. Jeg vet hva motstanderne dine tenker, men hva tenker du? Jeg er heller ikke glad for at mennesker dør en unaturlig død. Dødsfallene er nok korrekte, men omstendighetene kan vinkles i en bestemt retning om noen vil profitere på dem. Se på årene da dette skjedde. Jeg kunne ikke se et eneste dødsfall som relateres til CoS i nyere tid. Lisa McPhearson's død resulterte i en rekke endringer i CoS når man skal på auditering el. kurs ved en CoS. Jeg har selv observert at Scientologer som ikke har vært i tilstrekkelig fysisk form blitt sendt hjem, med beskjed om å trene el. å bli friske el. komme seg til lege, før de får lov til å komme tilbake. Tro meg, men CoS har endret seg kraftig det siste 10 året. Endret 7. april 2008 av Galacticus Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Inntektene eller evt. overskudd ved en Narconon avdeling går IKKE til ledelsen i CoS. Jeg har prøvd å sette meg inn i dette helvetet av organisasjoner, bedrifter og what not. Må si at scientologene er flinke til å kødde med systemet. For jeg har fremdeles ikke forstått alt. Men Narconon er altså en del av det scientolgiske organisasjonsemperiet. 10% av inntektene (Inkl. donasjoner) til et Narconon senter går til Narconon International. Og NI betaler til Association for Better Living and Education, da de eier rettighetene for navnet Narconon. Og ABLE må betale til Church of Spiritual Technology, da de styrer med alle av L. Ron Hubbards sine copyright rettigheter. Hvor i alle dager Church of Scientology International passer inn i dette vet jeg ikke helt ennå, da dette er tungt materiale å lese på. Men tror vi kan si med stor sikkerhet at verdens scientologiledere får smake litt på noen av prosentandelene. Endret 7. april 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 For det første så vil jeg forsvare Galactius. Han står opp for sin tro. Dette er noe han menerog har full tro på selv. Det skal en del ryggrad til for å fortsette å kjempe for sin tro når "alle" er i mot han. Kudos til deg Galcticus. Jeg kan ikke se at dette er noe å skryte av. Du har f.eks. en haug med Holocaust-fornektere som har ført ensomme korstog på Usenet i mange, mange år, og det med fullt navn. Å være fundamentalist og kjøre på uansett hva fakta sier er ikke beundringsverdig. I 1995 hengte min fetter seg etter å fått anti-depressiva fra en psykiater. Og det betyr at antidepressiva fører til selvmord? Det er utallige eksempler på selvmord i kulten. I følge deg betyr dette altså at CoS fører til selvmord. facepalm.jpg Se http://www.participatenow.net/index.html og dette har ingenting med CoS å gjøre. CoS har mange frontgrupper. Det skulle ikke forundre meg om dette er en av dem. Og tro at ikke elektrosjokk ikke er farlig med opptil 400 volt rett i skallen, er som å delta i russisk rulet. Det smeller før el. senere. Når skal du gi deg med uærligheter og FUD og faktisk prøve å være litt ærlig?2 Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 For å nevne frontgrupper og uærlighet, så har vi blant annet dette. Tatt fra denne tråden på enturbulation. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I need help disecting some information. This is long but worth the read. Tonight I found this website: http://www.helpfororphans.org/AboutUs.asp I thought it was a Scientology front group so I posted it on xenu.net asking if anyone knew any of the names on the board of directors. Sarah Ehrlich Founder / President Lissa Hilsee Executive Director David Ehrlich Treasurer Jill Zarin Helen Gifford Larry Roseman Peaches Pook MarySue Connolly Timothy Murphy I continued to look around and found that Sarah Ehrlich list Scientology as her religion and the youtube account for helpfororphans.org list several Youth for Human rights videos in the favorites. http://profile.myspace.com/index.cfm...endID=59423353 http://www.youtube.com/user/helpfororphans Then things got more interesting. I found the following message in a yahoo groups/global villages: http://groups.yahoo.com/group/global...s/message/3002 "THE International donor community dealing with Aids Orphans in Africa and beyond is hereby alerted by the Board of Trustees and Board of Governors ,Project founder and Directors of Kisumu Children Centre and School ,P.o. Box 19630-40123,kisumu City ,Kenya ,caring and educating Aids Orphans that HELP FOR ORPHANS INTERNATIONAL ,based in New York,USA ,www.helpfororphans.org has no links with us.It is very important to note that Help for Orphans International School kisumu does not exist on the ground and it is totally unknown in kenya.The only real project known internationally dealing with Aids orphans is KISUMU CHILDREN CENTRE AND SCHOOL founded by Mr Charles Aboge, a veteran Journalist educated through charity in his early childhood.The Government of Kenya is fully behind the School operations as it is legally registered and Government donated prime land for its expansion as it is run on charity.Be warned that any continued donor assistance to Help for Orphans International claiming in their web site is totally wrong and not real as the funds do not reach the intended purposes which are orphans. Our School photographs taken by them during a recent visit and posted in their web site should be removed and totally ignored by donor community .We shall not condone any further taking of children photographs by foreigners posing as "donors with many fake schools which are unregistered schools and trying to introduce a new education syllabus in Kenya secretly without the Government knowledge and approval in Parliament .We welcome genuine donors to contact us directly by e-mail charles_aboge@... or kisumuchild @yahoo.com. We also need fundraisers on 20 per cent commission even a visit by those who have funded them to check the truth and see and demand to see the alleged children being funded through HELP FOR ORPHANS INTERNATIONAL. We shall soon seek help from USA and Kenya Governments to expose the suspected fraudsters or alleged famous "lords of abject poverty in Africa'. Call +254-0735-195-156 -Director of the Project" So I kept searching and found some very criptic messages hidden in some web pages. I'm hoping someone can make a copy of the pages and help to see if there's anything to the messages. Here are a few of the pages I've found so far: http://www.thefinemp3.com/thefinetrc_1143649/ http://www.mp3songsblog.com/mp3mp3-d...ya--get-music/ Scroll down to find messages mentioning helpfororphans and Ehrlich. tl;dr En frontgruppe for Scientologi tar æren for noe noen andre gjør, og har ingenting med saken å gjøre. www.helpfororphans.orghas no links with us.It is very important to note that Help for Orphans International School kisumu does not exist on the ground and it is totally unknown in kenya. Drittsekkvirksomhet? Jeg vil si det. Lenke til kommentar
Naina Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 3. Hvilke motiver mener du at mange folk skulle ha for å gå så hardt ut Scientologi kirken? Er dette bare en gjeng med feil-opplyste mennesker eller mennesker med en personlig vendetta mot din kirke? Jeg har ingen forbindelse med Scientologi og ingen motiver for å føle en avsky, men jeg må si at jeg begynner å bli ganske overrasket at ikke mennesker med intelligens får en magefølelse av at noe ikke stemmer, når noe man er en del av blir så til de grader bombardert med negative meninger og erfaringer. Hvor enn man prøver å få tilgang på informasjon om Scientologi, så er det bestandig en advarsel like om hjørnet om at dette er noe man burde holde seg unna. Gjør ikke det deg litt skeptisk eller i allefall litt undrende på om det er ett eller annet du kanskje ikke vet om eller har valgt å ignorere? Noen spørsmål til deg: Dersom det dukket opp en religion i verden som ville gjøre slutt på ALL krig og elendighet, gjøre alle mennesker lykkelige og friske, eliminere alle konflikter i samfunnet og avskaffe all kriminell tankegang hos sine medlemmer. Sett at denne religionen fikk en oppslutning på 80% av befolkningen i verden: 1) Våpenindustrien ville ikke fått solgt sine våpen, og ville tapt milliarder hvert år. 2) Flesteparten av medisinene i farma industrien ville vært unødvendige, og de ville tapt milliarder hvert år. 3) Avisene ville ikke hatt noe saftig stoff å skrive om lenger, og folk ville gjort noe mer fornuftig enn å lese det de skrev. 4) Psykiatere og psykologer ville ikke hatt noen andre pasienter enn hverandre. 5) De fleste i politiet måtte finne seg noe annet å gjøre. 6) Folk ville basert sine valg på fornuft, og mange av dagens politikere ville mistet sine velgere. 7) Religiøse ledere som presenterer en tro basert på frykt, ville mistet sine tilhengere. .... og listen kunne vært mye lenger...... Tror du virkelig at de menneskene som står bak våpenindustrien, farma-industrien, psykiatrien og media virkelig ønsker en verden uten krig, konflikter og mentale lidelser? Tror du at media skriver det de skriver om Scientologikirken helt uten noen form for egeninteresse i saken? Tror du politikere som bannlyser Scientologien gjør det helt uten egeninteresse, eller helt uten å være under press fra andre som har egeninteresser i saken? Og når det gjelder din jobb i psykiatrien: Vil du med hånden på hjertet påstå at de pasientene som er hos dere kommer ut igjen som lykkelige og livsglade mennesker, helt upåvirket av medisinene de får? Vil du påstå med 100% at de medisinene pasientene deres får, er sunne og bra for kroppen og sinnet? Jeg vet at Narkonon bruker vitaminer og badstu for å fjerne giften fra kroppen og bygge opp styrken til de narkomane igjen. Vil du påstå at Metadon og Subutex er sunnere og bedre enn vitaminer? Tror du at de som produserer Subutex og Metadon håper at alle narkomane kan behandles med vitaminer i stedet? Vær klar over at det finnes mange mennesker som tjener milliarder på all vår elendighet. Og dette er mennesker med stor innflytelse i samfunnet. Samtidig skal du også være klar over at eksperter innen media vet nøyaktig hvordan de skal påvirke oss mentalt ved å spille på frykt, harme, latterliggjøring og samvittighet. Media kan få folkeoponionen til å mene hva som helst. Det er fint at du har meninger, men det bør være dine egne, ikke basert på "hva alle andre mener". For det kan jo hende at "alle de andre" tar feil. Hvordan vet du at alt som er skrevet om scientologikirken på xenu.net og i media er sant? Eller at det ikke er forvrengt? Eller misforstått med vilje? (Jeg skal ikke lage noen konspirasjonsteori her. Vil bare understreke at det finnes mange enkeltmennesker i denne verden som har egne interesser å beskytte i "elendighetsindustrien" i samfunnet vårt. Det er naturlig at de vil være kritiske til alt som truer deres interesser, og at de til sammen utgjør såpass mange med penger og makt, at det kan påvirke den vanlige mann i gata.) Dersom Scientologikirken var så ille som det sies, hvordan klarer de da å tiltrekke seg så mange og beholde de fleste av medlemmene sine livet ut? Gjennom trusler? Har du noen gang hørt om en scientolog som har begått et drap? I det hele tatt hatt et våpen? Eller dopet ned noen med medisiner? Eller torturert noen? Har du hørt om en Scientolog som er stilt for retten for en kriminell handling? Jeg har hørt om prester i både den katolske og protestantiske kirken som er fengslet for seksuelle overgrep. Blir statskirken eller den katolske kirken hengt ut i media som farlig av den grunn? Nei. Jeg har på den andre siden aldri hørt om noen scientolog som er stilt for retten for noe. MEN FY SÅ FARLIGE SCIENTOLOGENE ER...... Hvordan tror du forresten Jesus ville blitt tatt imot om han ble født på nytt i dag? Tror du verden ville blitt frelst, eller tror du han hadde blitt hengt ut som bløffmaker og lagt inn på psykiatrisk? Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jeg har på den andre siden aldri hørt om noen scientolog som er stilt for retten for noe. MEN FY SÅ FARLIGE SCIENTOLOGENE ER...... Hva med de 11 som ble dømt for å ha infiltrert IRS og hadde ødelagt kritisk informasjon, og funnet informasjon om kritikere? Har du hørt om en Scientolog som er stilt for retten for en kriminell handling? Hubbard's wife Mary Sue and a dozen other senior Scientology officials were convicted in 1979 of conspiracy against the United States federal government, while Hubbard himself was named by federal prosecutors as an "unindicted co-conspirator Dersom det dukket opp en religion i verden som ville gjøre slutt på ALL krig og elendighet, gjøre alle mennesker lykkelige og friske, eliminere alle konflikter i samfunnet og avskaffe all kriminell tankegang hos sine medlemmer. Sett at denne religionen fikk en oppslutning på 80% av befolkningen i verden: Det er en bra tanke. Synd det er løgn, siden man ikke kan ha en fri verden når organisasjonen som vil det driver med mafiavirksomhet. Tror du politikere som bannlyser Scientologien gjør det helt uten egeninteresse, eller helt uten å være under press fra andre som har egeninteresser i saken? Det er vel heller Scientologi som presser dem til å være stille. Dersom Scientologikirken var så ille som det sies, hvordan klarer de da å tiltrekke seg så mange og beholde de fleste av medlemmene sine livet ut? Igjennom det å gi seg ut for noe de ikke er, og ikke fortelle medlemmene sine om det. Har du noen gang hørt om en scientolog som har begått et drap? I det hele tatt hatt et våpen? Vel, jeg vil si at Lisa McPherson var ganske nær et drap. Dessuten var det vel en scientolog som tok med seg våpen på en protest i USA et sted. Hvordan tror du forresten Jesus ville blitt tatt imot om han ble født på nytt i dag?Tror du verden ville blitt frelst, eller tror du han hadde blitt hengt ut som bløffmaker og lagt inn på psykiatrisk? Om han hadde blitt født på nytt idag ville ikke folk trodd ham uten bevis. Forhåpentligvis hadde beviset vært nok. Uansett hadde han fått mange etterfølgere siden han hadde en fortreffelig måte å leve på, og han klarte å leve slik han sa folk skulle, i motsetning til mafialederne dine. Ikke tolk meg feil, vi elsker scientologer, men misliker organisasjonen din. Endret 8. april 2008 av Knofle Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Tror du virkelig at de menneskene som står bak våpenindustrien, farma-industrien, psykiatrien og media virkelig ønsker en verden uten krig, konflikter og mentale lidelser? (...) Jeg skal ikke lage noen konspirasjonsteori her. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Har du noen gang hørt om en scientolog som har begått et drap? I det hele tatt hatt et våpen? Vel, jeg vil si at Lisa McPherson var ganske nær et drap. Dessuten var det vel en scientolog som tok med seg våpen på en protest i USA et sted. Det var en privatdetektiv som var innleid av scientologi som gikk rundt med våpen. Om han var scientolog selv vet vi ingenting om. Men man kan kikke på http://www.whyaretheydead.net for å lese om mange scientologi relaterte dødsfall. De fleste er selvmord, da scientologi setter folk i utfattelig gjeld og fucker for mye med hodene til folk. Lisa McPherson er den mest ekstreme saken og lener mer mot direkte drap. Eller i det minste den mest ekstreme det finnes bevis for. Se også denne Tory Christman videoen - Endret 9. april 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dersom det dukket opp en religion i verden som ville gjøre slutt på ALL krig og elendighet, gjøre alle mennesker lykkelige og friske, eliminere alle konflikter i samfunnet og avskaffe all kriminell tankegang hos sine medlemmer. For ingen religioner har slikt som mål. Du kan like gjerne bruke dette som et argument for en hvilken som helst religion! Men scientologi er ingen religion. Det er big business. Sett at denne religionen fikk en oppslutning på 80% av befolkningen i verden Konspirasjonsteorien din er direkte latterlig. Greit at CoS er djevelskap på sitt verste, men den er også ganske irrelevant og ikke noe folk flest tenker på. Å tro at f.eks. media konspirerer om å ødelegge CoS blir bare tåpelig. Religiøse ledere som presenterer en tro basert på frykt, ville mistet sine tilhengere. CoS ville altså mistet sine tilhengere? Tror du at media skriver det de skriver om Scientologikirken helt uten noen form for egeninteresse i saken? Ja, faktisk. Tror du politikere som bannlyser Scientologien gjør det helt uten egeninteresse, eller helt uten å være under press fra andre som har egeninteresser i saken? Ja, faktisk. Jeg vet at Narkonon bruker vitaminer og badstu for å fjerne giften fra kroppen og bygge opp styrken til de narkomane igjen. Vil du påstå at Metadon og Subutex er sunnere og bedre enn vitaminer? Det Narconon driver med er bløff. Metodene deres virker ikke. Teoriene som ligger som grunnlag er uvitenskapelig vissvass uten rot i virkeligheten. Du fjerner ikke giften fra kroppen ved å ta vitaminer. Vær klar over at det finnes mange mennesker som tjener milliarder på all vår elendighet. Ironisk nok er det dette CoS tjener penger på. Dersom Scientologikirken var så ille som det sies, hvordan klarer de da å tiltrekke seg så mange og beholde de fleste av medlemmene sine livet ut? Dette er direkte feil. De beholder IKKE de fleste. Særlig ikke i Norge. De fleste prøver i beste fall de grunnleggende kursene, men mister så interessen. Men de har mange triks for å holde på folk. CoS driver med løgn, manipulasjon, hjernevasking, osv. Det er en omhyggelig konstruert prosess som har som formål å lure folk dypere og dypere inn i djevelskapen. Gjennom trusler? Har du noen gang hørt om en scientolog som har begått et drap? I det hele tatt hatt et våpen? Eller dopet ned noen med medisiner? Eller torturert noen? Har du hørt om en Scientolog som er stilt for retten for en kriminell handling? Ja. Det er flere eksempler på alle disse. Jeg har hørt om prester i både den katolske og protestantiske kirken som er fengslet for seksuelle overgrep. Blir statskirken eller den katolske kirken hengt ut i media som farlig av den grunn? Nei. Eh, jo, det blir den faktisk. Si meg, følger du med i media i det hele tatt? Man må jo ha levd i en kult for å ikke ha fått med seg alle oppslagene om misbrukene i den katolske kirke... Jeg har på den andre siden aldri hørt om noen scientolog som er stilt for retten for noe. MEN FY SÅ FARLIGE SCIENTOLOGENE ER...... Igjen, hva med å følge med i den virkelige verden? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dersom det dukket opp en religion i verden som ville gjøre slutt på ALL krig og elendighet, gjøre alle mennesker lykkelige og friske, eliminere alle konflikter i samfunnet og avskaffe all kriminell tankegang hos sine medlemmer. Sett at denne religionen fikk en oppslutning på 80% av befolkningen i verden Denne finnes allerede og er helt gratis, det kalles Jainisme, look it up Ellers stinker dette av konspirasjonsteorier så det holder, kun påstander og ville gjetninger og ikke ett eneste forsøk på bevisførsel. -Men dette er jo gjengs taktikk for proponenter av religion generelt sett Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Naina: Hvorfor spør du meg en masse spørsmål når jeg selv prøver å forstå hva denne religionen går ut på? Når du snakker om mine meninger, hva får du inntrykk av at mine meninger er i forhold til denne diskusjonen? Ut fra det jeg har lest og sett, så skremmer denne religionen meg, derfor spør jeg nå en som er med i Scientologi-kirken om nettopp de tingene som jeg reagerer på for å få et mer to-sidig syn på saken. Hvorfor tolker du det kun som et angrep på Scientologien? Se på det som en sjangse til å oppklare misforståelser/mistanker som det svermer av der ute, meg inkludert. Tror du burde lese litt nøyere igjennom det jeg har skrevet, for det virker som du ikke helt skjønner mine tanker bak mitt innlegg... Likevel så skal jeg svare deg så godt jeg kan på dine spørsmål: Tror du virkelig at de menneskene som står bak våpenindustrien, farma-industrien, psykiatrien og media virkelig ønsker en verden uten krig, konflikter og mentale lidelser? Nei, det tror jeg ikke, uten at jeg klarer å se hvorfor det skulle være et forsvar for akkurat Scientologien. Tror du at media skriver det de skriver om Scientologikirken helt uten noen form for egeninteresse i saken? Tror du politikere som bannlyser Scientologien gjør det helt uten egeninteresse, eller helt uten å være under press fra andre som har egeninteresser i saken? Nei, jeg tror ikke media eller politikere skriver/mener noe som helst uten egeninteresse, men jeg ser ikke helt hvor media/politikk kommer inne i bildet, siden det først og fremst er privatpersoner som går sterkest ut mot denne kirken som bl.a. Anynomous og ex-medlemmer. Og når det gjelder din jobb i psykiatrien: Vil du med hånden på hjertet påstå at de pasientene som er hos dere kommer ut igjen som lykkelige og livsglade mennesker, helt upåvirket av medisinene de får? Vil du påstå med 100% at de medisinene pasientene deres får, er sunne og bra for kroppen og sinnet? Jeg vet at Narkonon bruker vitaminer og badstu for å fjerne giften fra kroppen og bygge opp styrken til de narkomane igjen. Vil du påstå at Metadon og Subutex er sunnere og bedre enn vitaminer? Tror du at de som produserer Subutex og Metadon håper at alle narkomane kan behandles med vitaminer i stedet? Du stiller helt ekstreme former for spørsmål der valget blir å enten fremstille psykiatrien som et problem eller som et mirakel. Verden er ikke så svart/hvit! Selvfølgelig kommer det ikke 100 % ut fra psykiatrien som lykkelige og livsglade mennesker! Et slikt spørsmål er helt absurd og du vet jo svaret på det, i likhet med meg. Ingen har heller påstått det, så hvordan du klarer å vri ting til slike ytterpunkter vet jeg ikke. Det å påstå noe slikt vil være like ekstremt som å påstå at psykiatrien kun ødelegger folk og at kun en type behandling er løsningen. Høres det kjent ut? Det er nettopp det Scientologi-kirken gjør! Når noe blir så unyansert som det, så stiller jeg meg spørrende til hvorfor noen skal utelukke alle andre valg for folk enn deres eget og samtidig påstå at de vet best og at alle andre tar feil og ødelegger mennesker. Er ikke det å kun spille på frykt og propaganda for å selge/promotere sitt produkt? Det er dessverre kun mennesker med egeninteresser som driver en slik markedsføring og det ligger noe usympatisk og kynisk bak slike fremgangsmåter og det har ingenting med "å hjelpe andre" å gjøre. Schizofrene og Bipolare mennesker blir aldri helt frisk, så din påstand er mer retorisk enn argumenterende. Disse vil aldri kunne bli friske av trim og vitaminer! Hadde det vært løsningen, så hadde det ikke eksistert psykoser lengre. Vet du ikke dette? Det du prøver å kun holde fokuset på er angst/depresjons-pasienter og her finnes det utallige former for behandling og den mest brukte er kognitiv, gjerne kombinert med anti-depressiva slik at pasienten skal være mottakelig for nettopp kognitiv behandling samt å takle angst-trening. Tror du at "lykkepiller" blir sett på som løsningen på problemene til mennesker av psykiatrien? Tror du folk blir lykkelig av dem og kommer hoppende ut av psykiatri-avdelingen i lykkerus og at dette er grunnsteinen i psykiatrisk behandling? Hva er det egentlig du prøver å si? Nei, medisinene er ikke 100 % sunne for kroppen og ingen har påstått det, så igjen: Hvorfor spør du slike spørsmål som både du og jeg vet svaret på? Hvor skadelig de er, kommer helt ann på hvilke medisiner vi snakker om. Jeg vet i allefall at de har hjulpet mange som ikke kommer seg videre uten medisinsk hjelp. Hva foreslår du som behandling? Jeg er ikke noe tilhenger av f.eks beroligende medisiner og de fleste psykiatere vil ikke gi pasienter denne typen medisin. Dette er noe du tydeligvis ikke forstår. Du tror psykiatrien er kun piller (eller noen har fortalt deg det). Det stemmer overhodet ikke! Målet er å få folk tilbake i hverdagen, men her må man skille mellom nevroser og psykoser! Behandlinen og medisinen blir derfor valgt deretter! Vil jeg påstå at Metadon og Subutex er sunnere og bedre enn vitaminer? Igjen, et totalt ukritisk og retorisk spørsmål som du vet svaret på: Nei, men du snakker som om vitaminer kurerer narkomani? Hvorfor forer de ikke bare narkomane med vitaminer da? Problemet løst! Eller vent... kanskje det er andre ting som også spiller en rolle. Du tror at badstu og vitaminer i noen måneder løser narkomani? Hvor er dokumentasjonen? Se forresten litt på dette: Link 2 Link 3 Listen kunne vært myyyyyye lenger, men uansett hva jeg legger inn her, så er jo det (som du allerede har antydet) bare tull fra media for å vedlikeholde deres interesser. Derfor blir dette helt håpløst. Det er ingenting som legges frem som kommer til å gi deg noe inntrykk av virkeligheten, nettopp fordi du allerede har, i ditt innlegg, "umyndiggjort" alle former for kilder som innholder informasjon og fakta. Håpløst og ganske paraniod, spør du meg! Likevel, la oss si at du har rett, da må jo det også bety at det negative du har lest/hørt om psykiatrien også bare er tull fra media sin side eller er det KUN Scientologien som kommer i dårlig lys i media? Høres det logisk ut for deg? Hvis du tror at psykiatrien og medisinering ikke er fremme i media ofte, så tar du feil. ALT som det kan lages styr rundt, står i media. Problemet er bare, som nevnt, at det ikke er media som står sterkest mot Scientologi. Du kan også snu ditt eksempel og si: Vil ikke noen som har funnet opp en mirakel-kur for mennesker og som ønsker å hjelpe, gjøre alt for at dette skal være gratis eller åpent for alle, uansett tro? Kan det være at Scientologi-kirken sin aggresive adferd mot dagens behandling er ment for å vedlikeholde DERES interesse, nemlig penger! Har du sett noen andre religioner drive en virksomhet/forretning slik Scientologien gjør med kjendiser, fabrikker til egne produksjoner, enorme kostnader/inntekter, reklame etc? Føl fri til å nevne noen... Vær klar over at det finnes mange mennesker som tjener milliarder på all vår elendighet. Og dette er mennesker med stor innflytelse i samfunnet. Samtidig skal du også være klar over at eksperter innen media vet nøyaktig hvordan de skal påvirke oss mentalt ved å spille på frykt, harme, latterliggjøring og samvittighet. Media kan få folkeoponionen til å mene hva som helst. Jepp, media og firmaer gjør det, men sjelden en kirke og det du beskriver er nøyaktig slik Scientologi-kirken driver på. Det er fint at du har meninger, men det bør være dine egne, ikke basert på "hva alle andre mener". For det kan jo hende at "alle de andre" tar feil. Hvordan vet du at alt som er skrevet om scientologikirken på xenu.net og i media er sant? Eller at det ikke er forvrengt? Eller misforstått med vilje? Det var nettopp det jeg spurte om! Fikk du ikke med deg det? ER virkelig dette bare en stor "konspirasjon" mot Scientologi eller er det kanskje noe muffens her? Det som skremmer meg er at det finnes pålitelige kilder som kan bekrefte det meste av det som kommer frem om Scientologi-kirken og da begynner jeg å reagere. Tror du jeg bare lytter og godtar? Jeg har undersøkt MYE om dette emnet, men jeg mangler tankene til en nåværende Scientologi-tilhenger og derfor spør jeg her inne. Dersom Scientologikirken var så ille som det sies, hvordan klarer de da å tiltrekke seg så mange og beholde de fleste av medlemmene sine livet ut? Gjennom trusler? Har du noen gang hørt om en scientolog som har begått et drap? I det hele tatt hatt et våpen? Eller dopet ned noen med medisiner? Eller torturert noen? Har du hørt om en Scientolog som er stilt for retten for en kriminell handling? Det er ikke Scientologene eller deres handlinger som er problemet! Det er måten Scientologi-kirken konfronterer og behandler folk på! Les litt på nettet! Hør på historiene til ex-medlemmer. De kan fortelle deg mye bedre enn meg hvordan de kommer inn i denne religionen og hvorfor de blir. Hvis de også er "feilkilder" for deg, så vet jeg ikke helt hvordan du skaffer deg pålitelig informasjon... Jeg har hørt om prester i både den katolske og protestantiske kirken som er fengslet for seksuelle overgrep. Blir statskirken eller den katolske kirken hengt ut i media som farlig av den grunn? Nei. Jeg har på den andre siden aldri hørt om noen scientolog som er stilt for retten for noe. MEN FY SÅ FARLIGE SCIENTOLOGENE ER...... Hvordan tror du forresten Jesus ville blitt tatt imot om han ble født på nytt i dag? Tror du verden ville blitt frelst, eller tror du han hadde blitt hengt ut som bløffmaker og lagt inn på psykiatrisk? Skill mellom handlingen til personer og handlingen til en hel kirke! Hadde bare en og annen person i Scientologi-kirken gjort noe, så hadde neppe kirken fått gjennomgå. Det reageres på SELVE KIRKEN! Se forskjellen! Forresten, hvis du aldri har hørt om en Scientologer i retten... Les om Lisa McPherson! Eller vent... det er jo bare tull fra media som prøver å bevare deres egeninteresser. Glem det! Eller forresten... informer deg litt likevel, før du avføyer det i bunken med konspirasjoner mot Scientologi-kirken. Angående Jesus, så tror jeg at han ville blitt lagt inn på psykiatrisk, med mindre han faktisk viste oss at han kunne utføre mirakler som å lage vann til vin, gå på vannet, helbrede syke ved kun håndspåleggelse og samtidig kun være ute etter å hjelpe uten profitt. Den dagen Scientologi-kirken gjør det samme for sin sak, så skal jeg legge min skepsis og tvil vekk. Jeg venter enda i spenning. I mellomtiden hører og ser jeg bare negative ting, som Scientologi-kirken selv klarer å bringe frem i lyset, bl.a. i den 30 min. lange dokumentaren jeg linket til i min forrige post. Det ligger mer i kortene her enn bare media og politikere med egeninteresser og jo mer du skriver, jo mer skjønner jeg hvorfor du har kommer frem til kun denne "konspirasjonsteorien" din. Du sier at mine meninger skal være kun mine. Vel, jeg tror det kan være lurt å få litt mer fylde enn å bare sitte å tenke ut fra sin egen lille verden. Det er meget lurt å søke etter informasjon FØR man danner en mening eller stiller ledende spørsmål, noe din post har bidratt sterkt til å bevise hensikten med. Beklager, men du trenger å se hvor stort dette emnet er og hvor mange beviser det ligger der ute. Jeg skulle ønske Scientologien kunne bevise sin positive funksjon, men istedet så maner de frem eksempler på eksempler som kun viser grådighet og mafia-virksomhet der deres medlemmer utnyttes og melkes for alt de er verdt. Jeg venter enda på noe håndfast som kan endre min oppfatning... Endret 9. april 2008 av LiamH Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) En scientolog snakker om protestene. Syns scientologene vi har her på forumet burde lese dette: As a Scientologist, I once considered these protests to be the hubris of youth, misdirected by the seedy side of an internet culture. But now I know better. After reading the information gathered some anti-Scientology sites I now understand why they consider the Church to be an evil tyrannical organization that fleeces it's parishoners. If it weren't for what this little campaign has turned me onto, I would just be another sad commentator on the, I am sorry to say, gullibility of the people of my Church. However, this organization has taken on a much brighter side no matter what is professed by some of those in my Church. I was interested in finding out where some of these kids got their info so I visited the sites including the partyvan site where their "organization" started from. I must say I was impressed at the profound and thoughtful overtones of the discussion boards. Most were actively calling for peaceful, law abiding behavior at the protests, and they swiftly rejected any ridiculous calls for burning things, overturning cars, etc. In this age where we as Americans are being constantly reminded of how insecure our way of life is in the world. Where we seem to have lost some of the sanctity of personal freedom and the joy of pursuit of our way of life as we see fit, this campaign seems to be exactly what Scientology and our country needs, right now! These individuals know the Church is involved in some nefarious activity, and they have been very active in gathering any evidence of it, which they have promptly given to authorities. I have seen proof that the Church is fleecing people for profit and run as a pyramid scheme type of business, and I encourage everyone to contact the IRS, your representatives in Congress, and all other authorities and bring them your claims. Now I clearly understand that what the spokespeople of the Church of Scientology are doing is inciting malice and prejudice. Make no mistake not all in Scientology are the same and some probably just don't know what they are doing. However, they are some pretty nasty characters in there, I have seen it. It is unfortunate that the leaders of Scientology feed off of our youth to pursue their personal agendas of acquiring wealth and power. Quite despicable really. Og her kan man se dokumentet som advokatfirmaet til CoS sender til personer som har deltatt på de fredelige protestene (De blir anklaget for å være i kontakt med terrorister som står bak bombetrusler og vold). Vi har hørt om flere ungdommer som ikke får lov av foreldrene til å være involvert i protestene, fordi de er redde for CoS: http://img329.imageshack.us/my.php?image=document0001uu1.jpg http://img171.imageshack.us/my.php?image=document0002fk4.jpg Endret 9. april 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 ***Og her kan man se dokumentet som advokatfirmaet til CoS sender til personer som har deltatt på de fredelige protestene (De blir anklaget for å være i kontakt med terrorister som står bak bombetrusler og vold). Vi har hørt om flere ungdommer som ikke får lov av foreldrene til å være involvert i protestene, fordi de er redde for CoS: http://img329.imageshack.us/my.php?image=document0001uu1.jpg http://img171.imageshack.us/my.php?image=document0002fk4.jpg (Ironi) Men kjære deg, Co$ er da så fredfulle og truer da INGEN, forstått!!!! (Ironi/) Makan til seriøs "kirke". De er livredde nå som går til så drastiske tiltak som disse løgn historiene, det er sikkert! Merkelig, egentlig, at ikke flere medlemmer ser dette også? Nå er ikke tro noen øyeåpner akkurat, men allikevel...? Tror iikke de vil se det jeg. For gjør de det må de også innrømme at de har vært noen lettlurte fjols, noen king size idioter og premie tosker som ikke så dette, det ligger jo i dagen her at det er penger de er ute etter!!! Måtte alle i denne bisniss sekten komme seg ut av det, fortere enn svint! All tro er ille men dette er å dra godtroheten til folk over alle grenser.... At noen har samvittighet til dette er mer enn jeg kan forstå, men så er jeg opplært til å være snill, omtenksom og hjelpsom mot de jeg treffer på min vei jeg da, ateist som jeg er!! (Selvironi) Så stå på til dere som har guts nok til å dra inn og demonstrere!!!!! Står respekt av dere!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå