Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Religion har alltid vært gratis. (Utenom maktmisbruk i middelalderen.) Hvor står det at man må tilhøre en organisasjon for å tro?

Kollekt er frivillig.

Tiende er frivillig, og til fattige helst.

(kristendom)

Her er i tillegg all informasjon meget lett å finne. Om du ikke mener mye av informasjonen i Scientologi er skjult, har du ikke funnet det ennå.

Spør om OTIII, galacticus. Spør lederne dine. Om de svarer: "Xenu, hva er det?", kan du se tilbake på det når du får vite denne infromasjonen og forstå at lederne lyver for deg.

 

Scientologi er ikke noe annet enn en pengesulten organisasjon.

 

 

Galacticus, jeg håper du forstår. Det vi mener, i alle fall jeg, er at man skal elske scientologer. Jeg hater ingen scientologer, utenom David Miscavige siden jeg vet om mafiavirksomheten hans. Det jeg hater eller misliker, er den mørke siden av organisasjonen deres. Du vet ikke om det, og det er det få som gjør. Dere er trent til å bare overse kritisk informasjon, på grunn av veldig intrikate systemer for informasjon (Også kalt hjernevasking, men jeg liker ikke ordet.) Og, ja. Med slike systemer er det mulig å få folk til å tro hva som helst, bare tenk på nazienes massesuggesjon.

 

Det som er trist, er at Galacticus kommer helt sikkert til å overse denne posten, og jeg vet det. :(

 

Håper du får et fint liv, i eller utenfor scientologi, Galacticus. :)

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Religion har alltid vært gratis. (Utenom maktmisbruk i middelalderen.) Hvor står det at man må tilhøre en organisasjon for å tro?

Kollekt er frivillig.

Tiende er frivillig, og til fattige helst.

(kristendom)

Her er i tillegg all informasjon meget lett å finne. Om du ikke mener mye av informasjonen i Scientologi er skjult, har du ikke funnet det ennå.

Spør om OTIII, galacticus. Spør lederne dine. Om de svarer: "Xenu, hva er det?", kan du se tilbake på det når du får vite denne infromasjonen og forstå at lederne lyver for deg.

 

Scientologi er ikke noe annet enn en pengesulten organisasjon.

 

Galacticus, jeg håper du forstår. Det vi mener, i alle fall jeg, er at man skal elske scientologer. Jeg hater ingen scientologer, utenom David Miscavige siden jeg vet om mafiavirksomheten hans. Det jeg hater eller misliker, er den mørke siden av organisasjonen deres. Du vet ikke om det, og det er det få som gjør. Dere er trent til å bare overse kritisk informasjon, på grunn av veldig intrikate systemer for informasjon (Også kalt hjernevasking, men jeg liker ikke ordet.) Og, ja. Med slike systemer er det mulig å få folk til å tro hva som helst, bare tenk på nazienes massesuggesjon.

 

Det som er trist, er at Galacticus kommer helt sikkert til å overse denne posten, og jeg vet det. :(

 

Håper du får et fint liv, i eller utenfor scientologi, Galacticus. :)

 

Hyggelig at du ønsker meg et fint liv og det har jeg også for øyeblikket. Ønsker deg det samme. :)

 

Det som er synd er at det ikke er noen norske tidligere Scientologer på denne siden. Da ville debatten her blitt enda mer interessant.

 

For alle som her er kritiske til CoS har blitt dette gjennom annenhånds informasjon og ikke av egen erfaringer som en Scientolog.

 

De største kritikerene av CoS er faktisk vi som er Scientologer og det er pga at LRH ville at det skulle være slik. Vi er meget raske til å si fra om noe er galt, men dette tar vi innenfor egne vegger.

 

Scientologi er i dag ikke gratis, men vi jobber for at den skal bli tilgjengelig for alle via offentilge biblioteker, også her i Norge.

 

Når det gjelder hva pengene går til, så se hva CoS utfører av humanitært arbeid rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Scientologi er i dag ikke gratis, men vi jobber for at den skal bli tilgjengelig for alle via offentilge biblioteker, også her i Norge.

 

Da forslår jeg at CoS går til innkjøp av en scanner og Adobe Acrobat PFD Writer. Legg det så ut på egen nettsider. Krev gjerne innlogging/registrering og kanskje til og med en bitteliten avgift.

Lenke til kommentar
Scientologi er i dag ikke gratis, men vi jobber for at den skal bli tilgjengelig for alle via offentilge biblioteker, også her i Norge.

 

Da forslår jeg at CoS går til innkjøp av en scanner og Adobe Acrobat PFD Writer. Legg det så ut på egen nettsider. Krev gjerne innlogging/registrering og kanskje til og med en bitteliten avgift.

 

Et godt forslag. Jeg er tror vi er på vei i en slik retning. Nå kan flere kurs gjøres som brevkurs hjemme. Gjennomsnittelig koster disse kr. 150 per stk.

 

Se vår nye hjemmeside www.scientology.org

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Det som er synd er at det ikke er noen norske tidligere Scientologer på denne siden. Da ville debatten her blitt enda mer interessant.

Hvis du med interessant mener "flere løgner og ignorering av folks poenger"...

 

For alle som her er kritiske til CoS har blitt dette gjennom annenhånds informasjon og ikke av egen erfaringer som en Scientolog.

Vent nå litt! Hvordan i all verden kan du påstå at du vet bedre enn f.eks. Tory Magoo hva som skjer oppover i hierarkiet? Du er jo bare en "arbeidsmaur"! Likevel skriver du som om du har god kjennskap til hva kulten foretar seg. Selvmotsigelsene dine blir bare merkeligere og merkeligere...

 

Når det gjelder hva pengene går til, så se hva CoS utfører av humanitært arbeid rundt om i verden.

Ja, for eksempel løgnkampanjer og feilinformasjon om moderne medisin og psykiatri.

Lenke til kommentar
Det som er synd er at det ikke er noen norske tidligere Scientologer på denne siden. Da ville debatten her blitt enda mer interessant.
Hvis du med interessant mener "flere løgner og ignorering av folks poenger"...

 

For alle som her er kritiske til CoS har blitt dette gjennom annenhånds informasjon og ikke av egen erfaringer som en Scientolog.
Vent nå litt! Hvordan i all verden kan du påstå at du vet bedre enn f.eks. Tory Magoo hva som skjer oppover i hierarkiet? Du er jo bare en "arbeidsmaur"! Likevel skriver du som om du har god kjennskap til hva kulten foretar seg. Selvmotsigelsene dine blir bare merkeligere og merkeligere...

 

Du viser ingen eller lite interesse for hva jeg skriver.

Når jeg mener norske tidligere Scientologer, så er det for å få direkte norsk informasjon. Og ikke fra en el. annen ex-Scientolog i USA som dere referer til. Da blir det annenhånds informasjon.

 

Både sannhet og løgn blir gjerne forvrengt når den ikke direkte fra kilden.

 

Hvilke selvmotsigelser har jeg kommet med? Gi meg en, ikke sleng ut påstander uten en begrunnelse.

 

Når det gjelder hva pengene går til, så se hva CoS utfører av humanitært arbeid rundt om i verden.

Ja, for eksempel løgnkampanjer og feilinformasjon om moderne medisin og psykiatri.

 

Så du mener da det er helt OK at barn og unge skal dopes ned på anti-depresiva og ritalin for de ikke fungerer i skolen etter en norm satt av psykiatere. El. at eldre demente gis elektrosjokk.

Og vi skal kan ikke bidra til samfunnet med vår anti-narkotika kampanje "Si Nei til narkotika, si Ja til livet" for vi er Scientologer.

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Galacticus, du så kanskje ikke spørsmålet mitt. Kan du forklare hvordan e-meteret fungerer? Ikke hva det gjør, men sånn helt fysisk. Hvordan klarer det å måle stress-nivået mitt? Jeg lurer også veldig på hvordan Hubbard klarte å finne opp en slik enestående ting.

 

Det var ikke LHR som fant opp E-meteret. Han bare videreutviklet en teknologi som andre hadde funnet opp. Dette ble så til E_meteret.

 

Enkelt forklart. Tenk på en gang du var meget glad, så en gang du ble meget trist og til slutt en gang du blr ordentlig sint. Merker du at disse tankene skaper forskjellige energier i kroppen din? De variasjonene av energi måler E-meteret.

 

Når vi har stresstester er det ofte slik at de som sitter der er kunn er trent i å utføre testen og ikke auditører. Derfor kan man enkelt sabotere testen som en her på forumet har gjort.

 

Jeg anbefaler å se våre nye hjemmeside. www.scientology.org trykk så det engelske flagget opp i høyre hjørne og deretter velg norsk. Velg så tro og praksis, så de grunnleggende prinsippene, og helt ytterst vises bruk av E-meteret. :thumbup:

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar

hvis du sier det er så enkelt og sabbotere testen... da må til og med du skjønne at det er noe galt?

 

en test av "stress" i kroppen som faktisk blir sabboterte utifra hvordan du klemmer på håndtakene er åpenbart en svær bøtte med bullshit...

 

skal den måle stressnivå inne i kroppen burde ikke hvor hardt og tett du klemmer på håndtakene ha en dritt og si...

 

 

det er så sykt at du kan fortsette og forsvare dette! jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått deg til og tro/bli med på hva som helst bare jeg finner en random event som taler til min fordel....

 

for eksempel... jeg driver en rehab klinikk som består av mange flinke mennesker i staben jeg rehabiliterer deg og pumper hodet ditt fult av at det var min religion som gjorde at du ble frisk ikke behandling og legemidler... og vips en flokk med godtroende tillhengere.

 

Du skriver:

 

 

"Enkelt forklart. Tenk på en gang du var meget glad, så en gang du ble meget trist og til slutt en gang du blr ordentlig sint. Merker du at disse tankene skaper forskjellige energier i kroppen din? De variasjonene av energi måler E-meteret."

 

 

 

er du seriøs? har du hørt om adrenalin og endorfiner og alle andre stoffer som påvirker kroppen din når du blir redd, glad, opphisset, kåt eller hva faan du føler? tror du må ta deg et 24 timers anatomi og kropslære kurs så kansje du får opp øyna!

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
hvis du sier det er så enkelt og sabbotere testen... da må til og med du skjønne at det er noe galt?

 

en test av "stress" i kroppen som faktisk blir sabboterte utifra hvordan du klemmer på håndtakene er åpenbart en svær bøtte med bullshit...

 

skal den måle stressnivå inne i kroppen burde ikke hvor hardt og tett du klemmer på håndtakene ha en dritt og si...

 

 

det er så sykt at du kan fortsette og forsvare dette! jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått deg til og tro/bli med på hva som helst bare jeg finner en random event som taler til min fordel....

 

for eksempel... jeg driver en rehab klinikk som består av mange flinke mennesker i staben jeg rehabiliterer deg og pumper hodet ditt fult av at det var min religion som gjorde at du ble frisk ikke behandling og legemidler... og vips en flokk med godtroende tillhengere.

 

Du skriver:

 

 

"Enkelt forklart. Tenk på en gang du var meget glad, så en gang du ble meget trist og til slutt en gang du blr ordentlig sint. Merker du at disse tankene skaper forskjellige energier i kroppen din? De variasjonene av energi måler E-meteret."

 

 

 

er du seriøs? har du hørt om adrenalin og endorfiner og alle andre stoffer som påvirker kroppen din når du blir redd, glad, opphisset, kåt eller hva faan du føler? tror du må ta deg et 24 timers anatomi og kropslære kurs så kansje du får opp øyna!

 

Bare så det er sagt, det er dumt å kalle scientologer dumme navn bare fordi dem ble "spist" opp av sekten. De bruker en rekke teknikker osv. som nærmest kan få enhver til å tro på det dem sier og tjene penger på det.

Lenke til kommentar
hvis du sier det er så enkelt og sabbotere testen... da må til og med du skjønne at det er noe galt?

 

en test av "stress" i kroppen som faktisk blir sabboterte utifra hvordan du klemmer på håndtakene er åpenbart en svær bøtte med bullshit...

 

skal den måle stressnivå inne i kroppen burde ikke hvor hardt og tett du klemmer på håndtakene ha en dritt og si...

 

 

det er så sykt at du kan fortsette og forsvare dette! jeg er ganske sikker på at jeg kunne fått deg til og tro/bli med på hva som helst bare jeg finner en random event som taler til min fordel....

 

for eksempel... jeg driver en rehab klinikk som består av mange flinke mennesker i staben jeg rehabiliterer deg og pumper hodet ditt fult av at det var min religion som gjorde at du ble frisk ikke behandling og legemidler... og vips en flokk med godtroende tillhengere.

 

Du skriver:

 

 

"Enkelt forklart. Tenk på en gang du var meget glad, så en gang du ble meget trist og til slutt en gang du blr ordentlig sint. Merker du at disse tankene skaper forskjellige energier i kroppen din? De variasjonene av energi måler E-meteret."

 

 

 

er du seriøs? har du hørt om adrenalin og endorfiner og alle andre stoffer som påvirker kroppen din når du blir redd, glad, opphisset, kåt eller hva faan du føler? tror du må ta deg et 24 timers anatomi og kropslære kurs så kansje du får opp øyna!

 

Til din info så har jeg faktisk en universitets utdanning i anatomi, fysiologi og biologi. Så jeg vet hva som skjer i kroppen. Det er ikke problem for en som er en trent auditør til å skille mellom klemming på boksene, adrenalin, seratonin, testosteron, en fjert o.l., og energi-ladning på en hendelse.

 

Jeg er meget seriøs i forhold til alt jeg holder på med. Også de besvarelser jeg gir her. Og med den oppførsel du tidvis viser her, tror jeg du ville ha store vansker med å overtale meg til noe som helst.

Lenke til kommentar
Til din info så har jeg faktisk en universitets utdanning i anatomi, fysiologi og biologi. Så jeg vet hva som skjer i kroppen. Det er ikke problem for en som er en trent auditør til å skille mellom klemming på boksene, adrenalin, seratonin, testosteron, en fjert o.l., og energi-ladning på en hendelse.

 

Jeg er meget seriøs i forhold til alt jeg holder på med. Også de besvarelser jeg gir her. Og med den oppførsel du tidvis viser her, tror jeg du ville ha store vansker med å overtale meg til noe som helst.

 

Interessant, kom gjerne med en detaljert forklaring på fysiologiske og kjemiske forhold som måles og hvordan en kan detektere dette med et e-meter.

 

Ikke vær redd for å bruke fagterminologi, gi oss alt du har av fakta, gjerne i en 50 siders pdf eller mer, du har her tydelig flagget at du har meget stor kunnskap om emnet så da bør du også kunne redegjøre for det slik at en kan se på det vitenskapelig og dermed få bekreftet de teoriene som ligger til grunn for det som måles.

 

Hva er det f.eks som gjør at en kan skille ulike hormonsvingninger og hvorfor har ikke øvrig legevitenskap tatt dette i bruk?

- Historien viser tross alt at vitenskap har en tendens til å konvergere innen samme felt.

Det forekommer meg også en smule egoistisk av CoS å holde slikt for seg selv om det virkelig er en organisasjon som kun vil det beste for menneskeheten. Hva med å sende etpar rapporter til peer review og få disse publisert i vitenskapelige magasiner?

Lenke til kommentar

Ser ikke bort ifra at et e-meter kan hjelpe noen, men å si at det kan si noe som helst om helsen til et menneske vil jo være å se bort fra all medisinsk viten.

 

A 1971 ruling of the United States District Court, District of Columbia (333 F. Supp. 357), specifically stated, "The E-meter has no proven usefulness in the diagnosis, treatment or prevention of any disease, nor is it medically or scientifically capable of improving any bodily function."
Lenke til kommentar
Det var ikke LHR som fant opp E-meteret. Han bare videreutviklet en teknologi som andre hadde funnet opp. Dette ble så til E_meteret.

 

Hva var E-meteret før LHR videreutviklet det?

 

Enkelt forklart. Tenk på en gang du var meget glad, så en gang du ble meget trist og til slutt en gang du blr ordentlig sint. Merker du at disse tankene skaper forskjellige energier i kroppen din? De variasjonene av energi måler E-meteret.

 

Når vi har stresstester er det ofte slik at de som sitter der er kunn er trent i å utføre testen og ikke auditører. Derfor kan man enkelt sabotere testen som en her på forumet har gjort.

 

Jeg anbefaler å se våre nye hjemmeside. www.scientology.org trykk så det engelske flagget opp i høyre hjørne og deretter velg norsk. Velg så tro og praksis, så de grunnleggende prinsippene, og helt ytterst vises bruk av E-meteret. :thumbup:

 

Du kan godt forklare det litt mer komplisert. Jeg visste faktisk ikke at vi hadde forskjellige energier i kroppen vår, jeg viste om kjemikaler som påvirker humøret, men ikke energi.

 

Hva syntes om du om det at folk kaller det en primitiv løgndetektor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...