Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal dem (jeg mener da kirken/auditøren eller den som erklærer det) bestemme hvem som er SP og hvem som ikke er SP? Det er mye mer logisk at du, eller hvert enkelt individ skal få bestemme slikt selv.

 

 

Når jeg skriver at vi bryter med dem (SP'er), så betyr det faktisk at jeg velger selv. Som du sier er logisk. CoS tvinger ingen til å bryte med en SP. Mange oppegående mennesker klar selv å plukke ut en SP uten å være Scientologer og bryter kontakten med vedkommende. Mange er dessverre ikke klar over at de blir undertrykk av en SP og trenger hjelp til å få opp øynene for undertrykkelsen. Noen får det gjennom SoC og andre gjennom f.eks et krisesenter, fagforening, psykolog, o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ingen trang til å være i nærheten av CoS (Utenom å demonstrere forran). Men hvis det du sier virkelig stemmer, så kan godt være det norske CoS fungerer annerledes på dette området. Jeg forholder meg til scientologiske skrifter og hvordan CoS oppfører seg i hele verden.

 

 

Hyggelig at du synes vil som er Scientologer i Norge ikke noen unormale mennesker. Lurer på om du har alle bøkene våre eller leser du avskriftene som du finner på nettet?

Lenke til kommentar
Hyggelig at du synes vil som er Scientologer i Norge ikke noen unormale mennesker.

Jeg vet veldig lite om norske scientologer. Men Andreas fra xenu.net har blitt sjikanert, uten tvil i fra CoS. Om det var de norske eller noen utenlandske som stod bak vet jeg ikke. Men vi har sett norske scientologer oppføre seg veldig creepy rundt protestene den 10. Februar. I følge nesten alle scientologikritikerne som har holdt på i noen år, så er de fleste scientologer svært hyggelige folk. Du er den eneste scientologen jeg har snakket med, og det de sier virker å stemme.

 

Det er viktig å poengtere at jeg er ikke i mot hva du tror scientologi er. Jeg er i mot hva jeg tror scientologi er. Du er sikkert en kjempe grei person med mange av de samme verdiene som jeg har. Vi er bare stoler på forskjellige kilder om hva scientologi egentlig går ut på og hvordan det fungerer. Jeg tror scientologi er en hjernevaskende og farlig bedrift, som maskerer seg som en religion. Som ble skapt for å utnytte og suge så mange penger som mulig ut fra sine medlemmer. Du tror det er en god religion som bare vil godt for alle.

 

Det kan jeg forstå og respektere.

Lurer på om du har alle bøkene våre eller leser du avskriftene som du finner på nettet?

Nei har ikke noen bøker. Leser enkelte utsnitt som blir postet rundt om på nettet. Så jeg har ikke en skikkelig helhetsforståelse for de scientologiske skriftene. Jeg hører nesten bare på hva kritikerne sier, og jeg forstår at det kan høres veldig ensidig ut. Og du vil kanskje tro jeg vil ombestemme meg om jeg leser bøkene eller hører mer på hva scientologene sier. Men CoS går ut og sammenligner Anonymous med KKK og nazi tyskland. Og vi kan bevise at de har forfalsket en bombetrussel og sagt det var Anonymous som stod bak den. Det alene er nok til å forstå at man ikke kan stole på dem.

Lenke til kommentar

Takk det samme. Fint at du så ærlig, det har jeg stor respekt for.

 

Jeg vet veldig lite om norske scientologer. Men Andreas fra xenu.net har blitt sjikanert, uten tvil i fra CoS. Om det var de norske eller noen utenlandske som stod bak vet jeg ikke.

 

Andreas har hatt 1 besøk av Scientologer på de 10 årene han har holdt på Clambake. De som besøkte han var 2 godt norske norske normale menn i 50-årene. Spør Andreas om hvordan han oppførte seg i begynnelsen av dette møtet og deretter hvordan samtalen virkelig var. Jeg sett Andreas kommet med mange påstander om hva vi har utsatt han for. Det finnes kun 1 Scientolog i hele Rogaland. Og CoS i Norge har ikke et slikt apparat til å utføre de tingene som han påstår han har blitt utsatt for. Du kan jo se det i sammenheng med at Andreas selv sier at det er 50 Scientologer i Norge. Neste alle har familie og alle er i full jobb. Og skulle det var Scientologer fra utlandet som stod bak, så bor Andreas på en så liten plass at det ville blitt oppdaget fra lokalbefolkningen. Han har eller ei anmeldt noen sjikane til politiet. Da blir ikke lengre 2+2=4. Hvis Andreas er så utsatt som han påstår han er, hvor ble han ikke angrepet 15. mars, da han var med dere på demonstrasjonen? Spør også Andreas om hvem som står bak han?

 

Men vi har sett norske scientologer oppføre seg veldig creepy rundt protestene den 10. Februar.

 

Jeg synes ikke vi var veldig creepy 10. februar. Dere så jo oss hele tiden. Løpesedlene fra dere tok vi mot med takk, uten at noen ble angrepet. Dere vinket til noen av oss og de vinket tilbake. Gode diskusjoner hadde dere også vist nok også.

 

Nei har ikke noen bøker. Leser enkelte utsnitt som blir postet rundt om på nettet. Så jeg har ikke en skikkelig helhetsforståelse for de scientologiske skriftene. Jeg hører nesten bare på hva kritikerne sier, og jeg forstår at det kan høres veldig ensidig ut. Og du vil kanskje tro jeg vil ombestemme meg om jeg leser bøkene eller hører mer på hva scientologene sier. Men CoS går ut og sammenligner Anonymous med KKK og nazi tyskland. Og vi kan bevise at de har forfalsket en bombetrussel og sagt det var Anonymous som stod bak den. Det alene er nok til å forstå at man ikke kan stole på dem.

 

Jeg håper du får tid engang til å lese en hel bok en gang og muligens blir du litt mindre kritisk. Jeg vil anbefale Et nytt syn på livet el. Veien til lykke.

 

Hvis på standene om pengegris ledelse og bedrift er sann. Hvordan kan Scientologi ekspandere slik den gjør? Ta en titt på hjemmesiden vår www.scientology.org Se på Church locator. Hvordan er det mulig at vi har så mange kirker rundt om i verden hvis pengene skulle gått til ledelsen?

 

Gi meg navn, hvor og info på hvem fra CoS det som har forfalsket denne bombetrusselen, så skal jeg sørge for at den det gjelder blir eksludert fra CoS. Slikt kan ikke CoS stå innefor. :mad:

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar

Punkt 1:

 

Å sammenligne donasjoner til f.eks. kristne (ser bort fra det avksyelige statskirke-konseptet) og muslimske trossamfunn med utgiftene scientologer har til å oppnå "frelse" er i beste fall helt på jordet. Å gi en donasjon til en menighet er helt frivillig og er noe man gjerne gjør etter å ha blitt frelst for å kunne hjelpe andre til å ha denne muligheten. CoS har derimot snudd det hele på hodet og må vel kunne settes i bås med T5PC og World Games, altså et rent pyramideforetak. Man MÅ betale penger for å oppnå "frelse", og etterhvert som man stiger i nivåer kan man selv tjene penger på dette. Så kjære Galacticus, hva med de fattigste i verden? Skal de være eksludert fra å kunne redde sin sjel/thetan? Hvorfor kan ikke CoS leve på frivillige donasjoner fra de som ser hvor bra dette er (slik som deg selv)?

 

Punkt 2:

 

Dette er ikke rettet mot CoS spesielt, men jeg forundres stadig over menneskers behov for noe religiøst/overnaturlig for å kunne være lykkelig eller forbedre sitt eget liv. Les ditt og les datt for å bli lykkelig. Skal man på død og liv lese noe er Richard Dawkins og Terry Pratchett å anbefale.

 

Jesus, Mohammed eller L. Ron Hubbard redder ikke mennesker, andre mennesker gjør.

Lenke til kommentar

99.9% enig her.... og be folk lese bøker i hytt og pine skrevet av mennesker er helt latterlig men man må tenke over at noen mennesker er faktisk avhengig av og ha noe og tro på.... noen er bare sånn. det og tro på en ond ailien gud som myrdet 100000vis av andre for og "rydde" på planeten er kansje det mest skrudde jeg har hørt noen tro på men jaja.

 

satt og glise bredt til punkt 1 for der er jeg 1000% enig :D

Lenke til kommentar
Punkt 1:

 

Å sammenligne donasjoner til f.eks. kristne (ser bort fra det avksyelige statskirke-konseptet) og muslimske trossamfunn med utgiftene scientologer har til å oppnå "frelse" er i beste fall helt på jordet. Å gi en donasjon til en menighet er helt frivillig og er noe man gjerne gjør etter å ha blitt frelst for å kunne hjelpe andre til å ha denne muligheten. CoS har derimot snudd det hele på hodet og må vel kunne settes i bås med T5PC og World Games, altså et rent pyramideforetak. Man MÅ betale penger for å oppnå "frelse", og etterhvert som man stiger i nivåer kan man selv tjene penger på dette. Så kjære Galacticus, hva med de fattigste i verden? Skal de være eksludert fra å kunne redde sin sjel/thetan? Hvorfor kan ikke CoS leve på frivillige donasjoner fra de som ser hvor bra dette er (slik som deg selv)?

 

CoS er det også donasjoner, men i steden for prekener, bønner og allsang, får vi noe håndfast tilbake som vi igjen kan benytte til bl.a. å hjelpe andre mennesker. Spør dere selv om hvordan klarer andre religiøse organsasjoner overleve? Det er ingen pyramide i CoS. Når jeg får med meg noen til CoS og de starter på et kurs, kan jeg hvis jeg ønsker det, få 10% av kursavgiften. Disse 10% kan jeg bare forsette med å motta, hvis jeg aktivt er med på å hjelpe denne personen videre. Skulle så denne jeg har tatt med, finne en annen og videre ta denne til CoS, så får jeg ingenting av denne kjøper av kurs.

 

Våre Volentary Ministere tilbyr gratis Scientologi service til de som trenger det. Den dagen kommer nok engang at Scientologi blir allemanns eie.

 

De første kristne måte blø på romerenes arenaer. Så om vi som er Scientologer nå, må blø litt i lommeboka for at vi engang skal få fred på denne planeten, så tåler vi det. Med den farten CoS ekspanderer er vi blant verdens største religioner om 50 år og da er det verdt hver eneste krone. :thumbup:

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Punkt 1:

 

Å sammenligne donasjoner til f.eks. kristne (ser bort fra det avksyelige statskirke-konseptet) og muslimske trossamfunn med utgiftene scientologer har til å oppnå "frelse" er i beste fall helt på jordet. Å gi en donasjon til en menighet er helt frivillig og er noe man gjerne gjør etter å ha blitt frelst for å kunne hjelpe andre til å ha denne muligheten. CoS har derimot snudd det hele på hodet og må vel kunne settes i bås med T5PC og World Games, altså et rent pyramideforetak. Man MÅ betale penger for å oppnå "frelse", og etterhvert som man stiger i nivåer kan man selv tjene penger på dette. Så kjære Galacticus, hva med de fattigste i verden? Skal de være eksludert fra å kunne redde sin sjel/thetan? Hvorfor kan ikke CoS leve på frivillige donasjoner fra de som ser hvor bra dette er (slik som deg selv)?

 

CoS er det også donasjoner, men i steden for prekener, bønner og allsang, får vi noe håndfast tilbake som vi igjen kan benytte til bl.a. å hjelpe andre mennesker. Spør dere selv om hvordan klarer andre religiøse organsasjoner overleve? Det er ingen pyramide i CoS. Når jeg får med meg noen til CoS og de starter på et kurs, kan jeg hvis jeg ønsker det, få 10% av kursavgiften. Disse 10% kan jeg bare forsette med å motta, hvis jeg aktivt er med på å hjelpe denne personen videre. Skulle så denne jeg har tatt med, finne en annen og videre ta denne til CoS, så får jeg ingenting av denne kjøper av kurs.

 

Våre Volentary Ministere tilbyr gratis Scientologi service til de som trenger det. Den dagen kommer nok engang at Scientologi blir allemanns eie.

 

De første kristne måte blø på romerenes arenaer. Så om vi som er Scientologer nå må blø litt i lommeboka for at vi engang skal få fred på denne planeten, så tåler vi det. Med den farten CoS eksanderer er vi blant verdens største religioner om 50 år og da er det verdt hver eneste krone. :thumbup:

 

 

Du svarer engang ikke på spørsmålet... du kommer bare med meningsløs svada og propaganda om volentary scientologer...du får med stor sanynelighet ikke vite mer en at du er et ulykkelig og jøvelig menneske som trenger hjelp mot en liten avgift selvfølgelig..... HVORFOR skal ikke de som IKKE HAR PENGER ikke få lov til og avansere med denne livsviktige og FANTASTISKE hemmeligheten som forander livet ditt helt? at du skal få penger for og hjelpe et annet menneske er så forkasetelig og kvalmt at jeg blir helt satt ut.... det er så åpenlyst pyramidespill at det eneste som kunne gjort det mer åpenlyst var en bigg ass poster midt i oslo som det stod svart på hvitt.... sorry at jeg angriper "religionen" din men sånn som du presangterer og står frem her er det nesten uunværlig

 

:thumbdown:

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Lurer på om du har alle bøkene våre eller leser du avskriftene som du finner på nettet?

Det står det samme på nettet som i bøkene.

 

Andreas har hatt 1 besøk av Scientologer på de 10 årene han har holdt på Clambake.

Jasså? Kanskje hvis du ikke definerer trusler, falske anmeldelser, forsøk på å svindle politiet til å ta ham for narkotika, osv. som besøk. Men faktum er at han gjentatte ganger har blitt utsatt for metodene deres.

 

Det finnes kun 1 Scientolog i hele Rogaland. Og CoS i Norge har ikke et slikt apparat til å utføre de tingene som han påstår han har blitt utsatt for.

:lol: :lol: :lol:

 

Selv om denne tomme påstanden skulle stemme, glemmer du at Andreas er et internasjonalt fenoment med et nettsted som kulten stadig har prøvd å sensurere. Enten så er du ufattelig naiv når du tror at bare norske scientologer har interesse av å kvitte seg med Andreas, eller så snakker du mot bedre vitende.

 

Og skulle det var Scientologer fra utlandet som stod bak, så bor Andreas på en så liten plass at det ville blitt oppdaget fra lokalbefolkningen.

Hvorfor? Hvordan skal lokalbefolkningen vite om sjikaneringen via f.eks. brev? Og hvordan vet du at de ikke vet det?

 

Merkelig hvordan du først later som du ikke vet så mye, og så uttaler du deg bastant om høyere ordre og aksjoner i organisasjonen :lol:

 

Hvis Andreas er så utsatt som han påstår han er, hvor ble han ikke angrepet 15. mars, da han var med dere på demonstrasjonen?

For det første liker kulten din å operere ganske skjult. For det andre hadde Andreas ryggen dekket av opptil 40-50 Anonymous.

 

Spør også Andreas om hvem som står bak han?

Hva mener du med det?

 

Hvis på standene om pengegris ledelse og bedrift er sann. Hvordan kan Scientologi ekspandere slik den gjør?

Fordi den benytter seg av særdeles kyniske metoder som lurer folk inn i det gradvis.

 

Hvordan er det mulig at vi har så mange kirker rundt om i verden hvis pengene skulle gått til ledelsen?

Fordi flere kultsentre gir større inntekter. Og målet er verdensdominans.

 

Gi meg navn, hvor og info på hvem fra CoS det som har forfalsket denne bombetrusselen

Hvordan skal vi kunne gjøre det? Faktum er at DVDen som "beviste" bombetrusselen fra Anonymous hadde bedre kvalitet på videoen enn den som skal ha ligget ute på YouTube. Det er ikke mulig med mindre man selv sitter på originalen :lol: Bombetruslene ble fabrikert, plain and simple.

Lenke til kommentar
Du som er Scientolog, hva syns du om David Miscavige? For det er jo egentlig ham alle demonstrantene er imot, det er ikke scientologien selv det er noe galt med, men hvordan selve kirken blir styrt.

 

Jeg er en av de få norske Scientologer som har fått snakke med Miscavige ansikt til ansikt. Jeg har kun si gode ting om den mannen. Husk at jeg er godt over 40 år og ble Scientolog i voksne alder. Dere tror han og andre ledere i CoS lever i overdådig luksus, men jeg har selv med egne øyne sett hva som er fakta.

 

Hvis sannheten er det motsatte, hvorfor er han da ikke smurt utover sladrepressen med skandaler o.l.? Kanskje er det fordi det ikke er noe å skrive om.

 

Kirken er styrt slik LHR skrev i sine policybrev. Alle policybrev ligger i enhver CoS og kan lese av alle Scientologer.

Lenke til kommentar
.Du svarer engang ikke på spørsmålet... du kommer bare med meningsløs svada og propaganda om volentary scientologer...du får med stor sanynelighet ikke vite mer en at du er et ulykkelig og jøvelig menneske som trenger hjelp mot en liten avgift selvfølgelig..... HVORFOR skal ikke de som IKKE HAR PENGER ikke få lov til og avansere med denne livsviktige og FANTASTISKE hemmeligheten som forander livet ditt helt? at du skal få penger for og hjelpe et annet menneske er så forkasetelig og kvalmt at jeg blir helt satt ut.... det er så åpenlyst pyramidespill at det eneste som kunne gjort det mer åpenlyst var en bigg ass poster midt i oslo som det stod svart på hvitt.... sorry at jeg angriper "religionen" din men sånn som du presangterer og står frem her er det nesten uunværlig

 

Donasjonene er frivillig, men du kjøper auditering og kurs etter egen interesse. Har du lite penger, så begynner du med et lite kurs til kr. 180,- og bruker det du lærer der til å tjene nok til et kurs til 1500,-. Når du har lært ytterligere, har du råd til kjøpe deg auditering el. kurs til kr. 15.000,- og slik forstetter det.

 

Religion har aldri vært gratis, uansett hvordan du vri på det. Og hva er et pyramidespill ut i fra din definisjon?

 

Ville du blitt Scientolog om dette var gratis?

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Lurer på om du har alle bøkene våre eller leser du avskriftene som du finner på nettet?
Det står det samme på nettet som i bøkene.

Nei, det står kun utdrag og avsnitt. Tekster er blandet sammen fra forskjellig bøker og omskrevet. Nettopp for å skape et negativt inntrykk av Scientologi.

 

Andreas har hatt 1 besøk av Scientologer på de 10 årene han har holdt på Clambake.
Jasså? Kanskje hvis du ikke definerer trusler, falske anmeldelser, forsøk på å svindle politiet til å ta ham for narkotika, osv. som besøk. Men faktum er at han gjentatte ganger har blitt utsatt for metodene deres.

Hvis jeg hadde blitt utsatt for dette ville jeg gått til politiet og anmeldt saken. Det tror jeg de aller fleste ville ha gjort. Hvorfor har ikke Andreas anmeldt dette?

 

Hva er forresten metodene våres?

 

Det finnes kun 1 Scientolog i hele Rogaland. Og CoS i Norge har ikke et slikt apparat til å utføre de tingene som han påstår han har blitt utsatt for.

 

Selv om denne tomme påstanden skulle stemme, glemmer du at Andreas er et internasjonalt fenoment med et nettsted som kulten stadig har prøvd å sensurere. Enten så er du ufattelig naiv når du tror at bare norske scientologer har interesse av å kvitte seg med Andreas, eller så snakker du mot bedre vitende.

Klart vi ikke ønker at Andreas skal spre alle usannhetene sine om CoS.

 

Og skulle det var Scientologer fra utlandet som stod bak, så bor Andreas på en så liten plass at det ville blitt oppdaget fra lokalbefolkningen.
Hvorfor? Hvordan skal lokalbefolkningen vite om sjikaneringen via f.eks. brev? Og hvordan vet du at de ikke vet det?

 

Merkelig hvordan du først later som du ikke vet så mye, og så uttaler du deg bastant om høyere ordre og aksjoner i organisasjonen

Jeg er som sagt ikke stab i CoS, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke har tilgang til informasjon om deg el. naboen til Andreas el. Andreas selv.

 

Hvis Andreas er så utsatt som han påstår han er, hvor ble han ikke angrepet 15. mars, da han var med dere på demonstrasjonen?
For det første liker kulten din å operere ganske skjult. For det andre hadde Andreas ryggen dekket av opptil 40-50 Anonymous.

Selv 40-50 Anons hadde ikke skremt bestemora mi, men hvorfor bry oss om en som bare ønsker masse oppmerksomhet.

 

Spør også Andreas om hvem som står bak han?
Hva mener du med det?

Du må selv spørre Andreas om dette, for mitt svar ville du aldri tro på allikevel.

 

Hvis på standene om pengegris ledelse og bedrift er sann. Hvordan kan Scientologi ekspandere slik den gjør?
Fordi den benytter seg av særdeles kyniske metoder som lurer folk inn i det gradvis.

 

Jeg kan ikke si jeg har selv opplevd, sett el. brukt kyniske metoder for å lure folk til å bli Scientologer.

 

Hvordan er det mulig at vi har så mange kirker rundt om i verden hvis pengene skulle gått til ledelsen?
Fordi flere kultsentre gir større inntekter. Og målet er verdensdominans.

Klart vi ønsker verdensdominans, så det kan blir fred på denne planeten.

 

Gi meg navn, hvor og info på hvem fra CoS det som har forfalsket denne bombetrusselen
Hvordan skal vi kunne gjøre det? Faktum er at DVDen som "beviste" bombetrusselen fra Anonymous hadde bedre kvalitet på videoen enn den som skal ha ligget ute på YouTube. Det er ikke mulig med mindre man selv sitter på originalen. Bombetruslene ble fabrikert, plain and simple.

 

Hva er så linken til denne truselen? Slik at dette kan etterforskes.

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Jeg er ikke stab el. på noen måte ansatt i CoS.

I CoS er jeg under trening for å bli en avansert auditør (terapeut) og jeg har mål om å bli Clear innen sommeren.

 

Som en auditør, får du en real gjennomgang i hvordan ett e-meter er bygget opp og hvordan den måler stress?

 

Ja, men mer presist måler den blokkeringer på energien som e-meteret sender gjennom kroppen. Eier også et selv.

Lenke til kommentar
Jeg er en av de få norske Scientologer som har fått snakke med Miscavige ansikt til ansikt. Jeg har kun si gode ting om den mannen.

Interessant. Andre som er høyere opp i systemet enn deg, for eksempel tidligere OT7 Tory "Magoo" Christman, sier noe annet. Hun sier at fyren er en drittsekk av galaktiske proporsjoner. Hun har vært med lenge, og har blant annet personlig møtt Hubbard.

 

Nei, det står kun utdrag og avsnitt. Tekster er blandet sammen fra forskjellig bøker og omskrevet.

Påstander om omskrivninger er direkte LØGN. Enten så lyver du eller så har noen løyet til deg. Personer høyt oppe i CoS (men som nå er ute) kan bekrefte at tekstene som ligger på nettet stemmer.

 

Hvis jeg hadde blitt utsatt for dette ville jeg gått til politiet og anmeldt saken. Det tror jeg de aller fleste ville ha gjort. Hvorfor har ikke Andreas anmeldt dette?

Hva får deg til å tro at han ikke har gjort det? Merkelig hvor mye du visst vet om Andreas og hva han har gjort...

 

Hva er forresten metodene våres?

Det vet du allerede, siden utallige eksempler er nevnt i denne tråden. Ikke spill dum, er du snil.

 

Selv om denne tomme påstanden skulle stemme, glemmer du at Andreas er et internasjonalt fenoment med et nettsted som kulten stadig har prøvd å sensurere. Enten så er du ufattelig naiv når du tror at bare norske scientologer har interesse av å kvitte seg med Andreas, eller så snakker du mot bedre vitende.

Klart vi ikke ønker at Andreas skal spre alle usannhetene sine om CoS.

Nettopp, dere vil ikke at han skal vise kultens sanne ansikt, og derfor har din organisasjon benyttet seg av motbydelige metoder for å kvitte seg med Andreas og andre kritikere.

 

Jeg er som sagt ikke stab i CoS, men det er ikke dermed sagt at jeg ikke har tilgang til informasjon om deg el. naboen til Andreas el. Andreas selv.

Så hvorfor kommer du med så bastante påstander om Andreas, hva han vet, det han sier, og hva som har skjedd ham? :lol:

 

For det første liker kulten din å operere ganske skjult. For det andre hadde Andreas ryggen dekket av opptil 40-50 Anonymous.

Selv 40-50 Anons hadde ikke skremt bestemora mi, men hvorfor bry oss om en som bare ønsker masse oppmerksomhet.

Igjen kommer du med et ikke-svar samtidig som du klarer å motsi deg selv.

 

Først sier du dette:

 

"Klart vi ikke ønker at Andreas skal spre alle usannhetene sine om CoS."

 

Så skriver du det over.

 

Og hvorfor hadde ikke 40-50 Anonymous skremt bestemoren din? CoS internasjonalt er jo så vettskremt at de har satt i gang med desperate kampanjer som å finne på trusler for å prøve å stoppe Anonymous, noe som er umulig uansett. Se videoen under om "Road to March 15".

 

Du må selv spørre Andreas om dette, for mitt svar ville du aldri tro på allikevel.

Hva er ditt svar? Hvorfor kommer du med slike uærlige uttalelser for så å nekte å underbygge dem?

 

Jeg kan ikke si jeg har selv opplevd, sett el. brukt kyniske metoder for å lure folk til å bli Scientologer.

Å lyve til folk med "stresstest" for å få en tå innenfor, for eksempel:

 

http://blog.tjomlid.com/?p=461

 

At slike som deg kanskje ikke er klar over disse metodene er jo ikke så rart egentlig.

 

Hva er så linken til denne truselen? Slik at dette kan etterforskes.

Du kan se denne videoen for mer informasjon:

 

http://www.vimeo.com/824772

 

Som en auditør, får du en real gjennomgang i hvordan ett e-meter er bygget opp og hvordan den måler stress?

Ja, men mer presist måler den blokkeringer på energien som e-meteret sender gjennom kroppen. Eier også et selv.

Bare så synd at et "e-meter" er ubrukelig og ikke måler noe som helst:

 

http://blog.tjomlid.com/?p=461

 

Her er forresten mer om CoS sine metoder - direkte løgner:

 

http://forums.enturbulation.org/showthread.php?t=5387

Lenke til kommentar
Donasjonene er frivillig, men du kjøper auditering og kurs etter egen interesse. Har du lite penger, så begynner du med et lite kurs til kr. 180,- og bruker det du lærer der til å tjene nok til et kurs til 1500,-. Når du har lært ytterligere, har du råd til kjøpe deg auditering el. kurs til kr. 15.000,- og slik forstetter det.

 

Religion har aldri vært gratis, uansett hvordan du vri på det. Og hva er et pyramidespill ut i fra din definisjon?

 

Vent litt, har ikke du tidligere i denne tråden dyrt og hellig påstått at å ta kurs innen CoS ikke er så dyrt? Her har du plutselig et eksempel hvor tre kurs koster 16.680. En real månedslønn.

 

Jeg synes nesten det er merkelig at noen ikke evner å se at dette er en ren bedrift drevet av sjarlataner etter en pyramidemodell.

 

Så hva er et pyramidespill? Så langt meg bekjent gikk T5PC ut på at man vervet medlemmer (etter selv å ha blitt vervet). Så kunne man tjene penger på disse medlemmene ved at man ble belønnet med en andel av hva de tjente igjen. Og ikke minst tjente man også på at de de vervede vervet anda flere.

 

Hvordan passer dette med CoS? Lar ditt eget utsagn forklare det

Når jeg får med meg noen til CoS og de starter på et kurs, kan jeg hvis jeg ønsker det, få 10% av kursavgiften. Disse 10% kan jeg bare forsette med å motta, hvis jeg aktivt er med på å hjelpe denne personen videre.

 

Så jo fler du aktivt hjelper, jo mer penger er det å hente. Og "tilfeldigvis" blir kursene dyrere og dyrere jo nærmere man kommer "frelse" (eller hva dere kaller det i CoS).

 

CoS har ikke et mål om å frelse/redde noen som helst. Hadde de hatt et slikt ønske ville de, som alle andre som er genuint opptatt av å redde mennesker, ikke kreve penger fra de samme menneskene. Selvsagt må de ha inntekter, men CoS evner tydeligvis ikke å overleve slik alle andre levende trossamfunn (som ikke er underlagt en statsreligionsordning.)

 

Bibelen og Koranen kan leses gratis, så å oppleve disse religionene er gratis. Det er slik de når ut til millioner av mennesker. Hvorfor er CoS sine skrifter så hemmelige? Ville det ikke vært mer effektivt for CoS å gjøre disse lett tilgjengelig slik at dere kan ekspandere enda raskere og redde enda flere sjeler? Eller er ikke CoS sitt ultimate mål å redde flest mulig, bare de "rette"?

 

Ville du blitt Scientolog om dette var gratis?

 

Absolutt ikke. På samme måte som jeg ikke hengir meg til andre religioner som allerede er gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...