Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Anbefaler følgende for de som er interessert i dette temaet:

 

BBC Dokumentar: 3 deler

http://www.youtube.com/watch?v=Lr-Yaw1TTrI

 

 

 

 

Se og les også mer om Project Chanology:

 

Se:

Se hva som har skjedd, og hvorfor det har skjedd, pluss hva som vil skje i tiden framover:

 

http://www.dailymotion.com/SA-Anonymous/video/7341208

 

 

Les:

http://partyvan.info/index.php/Press

 

http://partyvan.info/index.php/Project_Cha...e_News_Coverage

 

Om Norge :

http://xenu.nu/wiki/index.php/Norway:March_15th

 

 

” Anonymous is everyone and no one. Anonymous has no leaders, no official spokespersons, no well-defined membership and no hierarchy. Anonymous is a label, and anyone who stands behind it is Anonymous. Everybody contributes. Anonymous meets on web forums, blogs, YouTube, Facebook, MySpace, Digg, wikis, chat rooms, universities, schools, workplaces, in the streets and wherever they may find each other. In the end, each of us is guided by his or her own moral compass. There are many descriptions of Anonymous, and none of them can ever be completely right, including this one.”

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke forstått hvorfor noen blir med, hadde vært interessant å høre hvorfor Galacticus egentlig ble med, man merker ikke at man ikke har "sjel" uten videre.

Hvorfor akkurat scientologi? CoS har jo et mildt sagt frynsete rykte (Operation Snow White, Operation Freakout) og er av de fleste sett på som en pengemaskin...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har ikke forstått hvorfor noen blir med, hadde vært interessant å høre hvorfor Galacticus egentlig ble med, man merker ikke at man ikke har "sjel" uten videre.

Hvorfor akkurat scientologi? CoS har jo et mildt sagt frynsete rykte (Operation Snow White, Operation Freakout) og er av de fleste sett på som en pengemaskin...

 

Jeg begynte å meditere som 15 åring og hadde gjennom årenes løp mange fine, men uforklarlige opplevelser. Gjennom meditering fant jeg også ut at jeg hadde levd tidligere liv. Leste masse bøker om sjel og sjeleliv, og kom først i kontakt med Scientologi i en alder av 37 år. Scientologi viste seg å være i tråd med det jeg allerede trodde på, men alt var samlet på et sted. De som var Scientologer trodde på det samme som meg og min kone. Det som gjorde at vi tok steget fullt ut og ble Scientologer, var at vi så det store humanitære arbeidet CoS utfører (faktisk gratis). Den kristen barnetroen som jeg hadde fra jeg var barn, er ikke borte og CoS har heller ikke prøvd å ta den i fra meg. man trenger ikke å konvertere om man vil bli Scientolog.

 

Takk være vårt valg for 7 år siden, fikk vi også reddet vår sønn på 18 år som var blitt narkoman. Han ble sendt til Narconon i Malmø og var rehabilitert etter 7 måneder. Nå har han vært rusfri i snart 5 år, er i full jobb og har egen familie. Vi fikk også da et synlig bevis på at Scientologi fungerer. :D Det var med på å bekrefte at vi hadde gjort et riktig valg.

 

Mange tror at er man Scientolog, så har man ikke venner utenfor. Dette er ikke fakta. Mange av våre nære venner er ikke-Scientologer som vi trives meget godt sammen med.

 

den dagen du blir det kommer du ikke til og være scientolog lengre :p

 

Det fine med Scientologi er at jeg kan selv velge hva min sannhet er.

Lenke til kommentar

Må bare spørre....

du er helt overbevist at scientologi er grunnen til at sønnen din er rehabilitert SELV om du sier han var på en klinikk?

 

HVORDAN kan du tro på TEH EVIL LORD XENU? når du åpenlyst vet om det?

 

dette henger ikke på greip.... det er rett og slett bare for cheesy til at jeg kan forstå det...

 

selv jeg som ser på meg selv som kristen kan ikke fatte dette.... jeg har med årene akseptert kristendom som en retningslinje for hvordan man oppfører seg mot medmennesker og gir egentlig totalt f i hva som står i bibelen og alt annet rundt selve kristendommen... jeg har en alternativ tro som gir åpenhet for at mange teorier spiller en stor rolle i utformingen av verden vi lever idag. jeg har store problemer med og se hva som er greia med en religion som ikke gjør annet en og la folk fokusere på seg selv og sitt eget velvære og ikke har noen klare retningslinjer til hvordan forholde seg til andre mennesker og samfunn....

 

men....vær sin smak i guess

Lenke til kommentar
Må bare spørre....

du er helt overbevist at scientologi er grunnen til at sønnen din er rehabilitert SELV om du sier han var på en klinikk?

Ja, det er han uten TVIL.

 

Jeg har selv sett mange norske behandlingsopplegg av narkomane feile gjennom mitt tidligere arbeid. Du kommer inn på en institusjon som den første tiden du er der, behandler deg med dop. Det er som å behandle en alkoholiker i en bar. Dette fungerer meget dårlig og resultatene er nedslående.

Lenke til kommentar
Det som gjorde at vi tok steget fullt ut og ble Scientologer, var at vi så det store humanitære arbeidet CoS utfører (faktisk gratis).

Hva med det store humanitære arbeidet kristne utfører gratis?

 

Hva med det faktum at det "humanitære arbeidet" til CoS ofte er direkte løgn og bløff? For eksempel korstoget mot vitenskapen/moderne medisin.

 

Takk være vårt valg for 7 år siden, fikk vi også reddet vår sønn på 18 år som var blitt narkoman. Han ble sendt til Narconon i Malmø og var rehabilitert etter 7 måneder.

- Dette er bløff og kvakksalveri

"Norske rusmiddelforskere er sjokkert over at norske kommuner betaler for scientolog-behandling."

 

Vi fikk også da et synlig bevis på at Scientologi fungerer.

Hvordan vet du at det er scientologi som fungerer og ikke noe annet?

Lenke til kommentar
Det som gjorde at vi tok steget fullt ut og ble Scientologer, var at vi så det store humanitære arbeidet CoS utfører (faktisk gratis).

Hva med det store humanitære arbeidet kristne utfører gratis?

 

Hva med det faktum at det "humanitære arbeidet" til CoS ofte er direkte løgn og bløff? For eksempel korstoget mot vitenskapen/moderne medisin.

 

Takk være vårt valg for 7 år siden, fikk vi også reddet vår sønn på 18 år som var blitt narkoman. Han ble sendt til Narconon i Malmø og var rehabilitert etter 7 måneder.

- Dette er bløff og kvakksalveri

"Norske rusmiddelforskere er sjokkert over at norske kommuner betaler for scientolog-behandling."

 

Vi fikk også da et synlig bevis på at Scientologi fungerer.

Hvordan vet du at det er scientologi som fungerer og ikke noe annet?

 

 

Quoted For thruth!

Lenke til kommentar
Takk være vårt valg for 7 år siden, fikk vi også reddet vår sønn på 18 år som var blitt narkoman. Han ble sendt til Narconon i Malmø og var rehabilitert etter 7 måneder. Nå har han vært rusfri i snart 5 år, er i full jobb og har egen familie. Vi fikk også da et synlig bevis på at Scientologi fungerer. :D Det var med på å bekrefte at vi hadde gjort et riktig valg.

18 og narkotiker? Godt jobbet.

Hvilke stoffer tok han?

Lenke til kommentar
Mange tror at er man Scientolog, så har man ikke venner utenfor. Dette er ikke fakta. Mange av våre nære venner er ikke-Scientologer som vi trives meget godt sammen med.

Det stemmer. Men grunnen til at folk har fått den misforståelsen er fordi Church of Scientology bruker noe de kaller for The Disconnection Policy.

Hvis et medlem av kirken, omgås med folk som er kritiske til kirken, eller kritiske til at personen er medlem av kirken (Også kalt SP eller suppressive persons). Blir han kalt for PTS (Potential Trouble Source) og får ordre av kirken å bryte all kontakt med dem, han må disconnecte med alle som blir kalt for SP. Uansett om det er foreldre, søsken, barn, partner eller venner. Eller jeg må si, det gjelder spesielt for slike. Da det som oftest er dem som kritiske. Og dermed mister kontakten med en de er glad i.

 

Det er dette som er fokuset for 12. April protestene, som blir kalt for Operation Reconnect.

Lenke til kommentar

Hadde vært moro å visst om de nåværende lederne i scientologi virkelig tror på det de selv lærer fra seg. Når en leser utsagnene til Hubbard, trengs det ikke mye fantasi for å forstå at han rett og slett bare fant opp en religion for å tjene penger, men hva er motivet til de nåværende lederne? Prøver de å lære fra seg en religion som de tror fullt og fast på, eller sitter de bare på toppen av pyramiden og ler av alle som sloss om å putte penger i lomma på dem?

 

Beste videoen noensinne om scientologi/anonymous. :!:

Lenke til kommentar
Takk være vårt valg for 7 år siden, fikk vi også reddet vår sønn på 18 år som var blitt narkoman. Han ble sendt til Narconon i Malmø og var rehabilitert etter 7 måneder. Nå har han vært rusfri i snart 5 år, er i full jobb og har egen familie. Vi fikk også da et synlig bevis på at Scientologi fungerer. :D Det var med på å bekrefte at vi hadde gjort et riktig valg.

18 og narkotiker? Godt jobbet.

Hvilke stoffer tok han?

 

Han begynte med å sniffe bensin og lim som 13-åring etter skole tid. Deretter hasj hver dag som 15-åring. Så ryhopnol, extacy, valium, kokain og på slutten røykte han også heroin og gjorde noen få forsøk på å sette seg et skudd. Dette mislykkes dog han i. Han endte opp med en overdose på alkohol og diverse dop.

Lenke til kommentar
Mange tror at er man Scientolog, så har man ikke venner utenfor. Dette er ikke fakta. Mange av våre nære venner er ikke-Scientologer som vi trives meget godt sammen med.

Det stemmer. Men grunnen til at folk har fått den misforståelsen er fordi Church of Scientology bruker noe de kaller for The Disconnection Policy.

Hvis et medlem av kirken, omgås med folk som er kritiske til kirken, eller kritiske til at personen er medlem av kirken (Også kalt SP eller suppressive persons). Blir han kalt for PTS (Potential Trouble Source) og får ordre av kirken å bryte all kontakt med dem, han må disconnecte med alle som blir kalt for SP. Uansett om det er foreldre, søsken, barn, partner eller venner. Eller jeg må si, det gjelder spesielt for slike. Da det som oftest er dem som kritiske. Og dermed mister kontakten med en de er glad i.

 

Noen av våre venner er kritiske og vi har ikke blitt bedt om å bryte med dem. Dette gjelder for alle Scientologer. Det er intet forbud mot å ha familie eller venner som er kritiske til Scientologi. Heller ei personer som er PTS for det er ingen varig tilstand verken hos Scientologer og ikke-Scientologer. Ja, Scientologer kan være PTS de også uten å bli kastet ut av CoS.

Dog når vi kommer til en SP (undertrykkende person), så bryter vi med dem. Hvem av dere ville ikke brutt med en person som undertrekker deg, så forteller deg hvilken dritt du er, at du ikke kan tro på det du selv har valgt o.l.? Det at en person blir erklært for SP, skal mye til.

 

LunarPoet har du noen gang satt dine ben i CoS og sett med egne øyne hva som skjer der?

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...