Gå til innhold

Tråden om Scientologi


Anbefalte innlegg

Vi tror bl.a. på de 8. dynamikkene og at man skal være balanse med dem alle. Den høyest kaller vi uendeligheten. http://www.scientology.org/religion/presentation/pg009.html I tillegg tror vi at vi er en sjel (som vi kaller en Thetan). Dette gjelder alle nivåer. Målet for en Scientolog er være mest mulig Thetan, og minst mulig påvirket av kropp og forstyret sinn.

 

Grunnlaget for godt og ondt ligger i oss. Vi tror at alle er skapt gode, men negativ påvirkning fra tidligere liv og nåværende skaper oss til den vil blir.

 

Forskjellen på psykologi og Scientologi er at psykologi tar hånd om sinnet, mens vi som alle andre religion tar hånd om sjelen(Thetanen). Hvis man tror at man ikke har en sjel el. er en, så vil dette bli vanskelig å godta. Da har man bare sinnet igjen.

 

Men så kommer det som skiller religioner og Scientologi. I alle religioner kan man få hjelp med å sette sjelen sin på en rett vei gratis. I Scientologi vil det koste deg flere millioner(Det vil si å nå toppen av listen og være en helt fri thetan). Du ser forskjellen, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men Galacticus jeg lurer også på dette her, hadde vært kjempeflott om du kunne forklart litt om disse tingene :)

Jeg må si det hadde vært mer spennende å høre om denne intergalaktiske hærføreren og hans bedrifter da. Hvem kjempet han mot, hvem vant, og sist men ikke minst; er han fortsatt en trussel for oss her på jorden? Om han sprengte atomvåpen her på jorda før, kan han jo fort gjøre det igjen. (Jeg ønsker meg en USS Enterprise i bane, med en Picard på broen :love: )

Og er denne hærføreren en som blir dyrket eller avskydd av scientologer? Uten ham ville det jo ikke vært noen scientologer heller?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har lagt merke til det så er det faktisk en god del av kritikken han ikke kommer med noen kommentarer til, men velger å ignorere...

 

Det er en god del av kritikken som er usakelig i mine øyne og da forbeholder jeg min rett til å ikke svare. Samt at det tar tid.

 

 

men Galacticus jeg lurer også på dette her, hadde vært kjempeflott om du kunne forklart litt om disse tingene :)
Jeg må si det hadde vært mer spennende å høre om denne intergalaktiske hærføreren og hans bedrifter da. Hvem kjempet han mot, hvem vant, og sist men ikke minst; er han fortsatt en trussel for oss her på jorden? Om han sprengte atomvåpen her på jorda før, kan han jo fort gjøre det igjen. (Jeg ønsker meg en USS Enterprise i bane, med en Picard på broen :love: )

Og er denne hærføreren en som blir dyrket eller avskydd av scientologer? Uten ham ville det jo ikke vært noen scientologer heller?

 

 

Dette er ting som jeg ikke kjenner til i Scientologi. Mulig dette er en sammenblanding av LHR forfatterskap og det som han senere skrev om Scientologi. Det er flere som hevder at de sitter på dokumenter fra CoS som inneholder disse opplysningene, men ingen har kunnet legge dem frem.

 

Det har vist seg at noen av bøkene til LHR ble under renskrivning og redigering blandet sammen med materiell som ikke skulle ha vært i bøkene el. skulle ha vært i en annen bok. Dette har det nå blitt rettet opp i og bøkene har blitt korrekte.

Endret av Galacticus
Lenke til kommentar
Vi tror at alle er skapt gode, men negativ påvirkning fra tidligere liv og nåværende skaper oss til den vil blir.

Du mener vel onde ånder som er sinna fordi de ble sprengt med hydrogenbombe?

 

Noe ser på utstilling vår og/el. får en demo på E- meter (maskinen med metallrør tilkoblet). Jeg forteller alltid at personen ikke trenger å svare meg når jeg stiller spørsmål for å vise en reaksjon på nålen i E-meteret.

Ja, dette e-meteret fungerer jo bra :lol:

 

http://blog.tjomlid.com/?p=461

Lenke til kommentar
men Galacticus jeg lurer også på dette her, hadde vært kjempeflott om du kunne forklart litt om disse tingene :)
Jeg må si det hadde vært mer spennende å høre om denne intergalaktiske hærføreren og hans bedrifter da. Hvem kjempet han mot, hvem vant, og sist men ikke minst; er han fortsatt en trussel for oss her på jorden? Om han sprengte atomvåpen her på jorda før, kan han jo fort gjøre det igjen. (Jeg ønsker meg en USS Enterprise i bane, med en Picard på broen :love: )

Og er denne hærføreren en som blir dyrket eller avskydd av scientologer? Uten ham ville det jo ikke vært noen scientologer heller?

 

 

Dette er ting som jeg ikke kjenner til i Scientologi. Mulig dette er en sammenblanding av LHR forfatterskap og det som han senere skrev om Scientologi. Det er flere som hevder at de sitter på dokumenter fra CoS som inneholder disse opplysningene, men ingen har kunnet legge dem frem.

 

Det har vist seg at noen av bøkene til LHR ble under renskrivning og redigering blandet sammen med materiell som ikke skulle ha vært i bøkene el. skulle ha vært i en annen bok. Dette har det nå blitt rettet opp i og bøkene har blitt korrekte.

ok, så etter hva jeg skjønner har du ikke kjenskap til dette i hvertfall ikke fra CoS, det virker også som om du ikke tror dette er noe som CoS mener er sant og mener at det av disse tingene som er kommet ut sansynligvis er blitt blanda inn i noen bøker med et uhell.

la oss i første omgang ikke ta stilling til om dette er noe CoS mener er sant eller ikke, men la oss se for oss situasjonen:

 

En dag du gladelig tripper ned til CoS for å ha en auditering, du utfører auditeringen som den vanligvis utføres i CoS.

Men når du er ferdig med auditeringen ser den som utfører den forskrekket opp på deg og sier "ÅÅH, dette er fantastisk, jeg ser på E-meteret at du har oppnådd OT VIII :D"

etter dette så kommer det noen høytstående fra kirken og sier at du er klar for å få en ny og viktig lærdom. du følger disse høytstående in på et rom du ikke har sett før og du merker at sikkerheten på dette rommet er ganske høy.

de høytstående går bak et kabinett og åpner en safe, ut av safen tar de et dokument som de sier at du skal lese. I dette dokumentet står det faktisk at alle våre problemer kommer av at det en gang fantes en mektig galaktisk hersker som bodde i en overbefolket galakse. for å få ned befolkningen bestemte han seg for frysen ned en stor part av innbyggerene i galaksen for å så dumpe de ned i vulkaner her på jorden, til det brukte han psykologer for å lure innbyggerene i en felle.

Når disse innbyggerene døde så ville sjelene deres fly fri ut i galaksen. Men dette hadde denne Galaktiske herskeren forberet seg på og derfor hadde han lagt ferdig mange sjelefangere som fanget sjelene når de prøvde å rømme.

For at sjelene skulle slutte å prøve å rømme så sperret denne Galaktiske herskeren sjelene inn på hjernevasknings instutisoner hvor de skulle bli fylt med så mye rar informasjon at de ville bli for forvirra til å rømme. disse forvirra sjelene fløy runt på jorden helt til menneskenes tidelige former hadde utviklet seg. Da tok disse sjelene plass inne i menneskene og siden det var så få mennesker flyttet mange sjeler inn i hvert menneske og det er grunnen til at vi har problemer her i verden i dag. etter du har lest historien sier en av de høytstående til deg "Du kan aldri røpe det du har lært her til noen, de som ikke er OT VII er ikke klar for å vite det så du må IKKE røpe det!!!

 

Ville du trodd på denne historien hvis den var signert av LRH?

 

hvis situasjonen var litt anderledes:

 

du hadde lenge hatt lyst til å oppnå OT VIII, men hadde ikke hatt råd til å ta kursene som trengtes.

Du syntes at det du lærer på CoS er så givende at du finner ut at du skal ta lån på huset ditt for da vil du få råd, du vet det er et litt drastisk tiltak, men siden det er et av dine største ønsker finner du ut at det er verdt det alikevel.

så nå har du en stor gjeld som er såpass stor at du kan ikke unne deg noe utenom de nødvendigste tingene, men du vet at snart vil kursene gjøre deg til OT VIII så da vil alt være verdt det, etter en auditering får du høre at du er OT VIII og så skjer det som er skrevet ovenfor

 

Nå har du ofret mye for å kommet her, dette øyeblikket har du ventet på, ville du tro på denne historien som du ser er signert av LRH?

Endret av Sempercogitare
Lenke til kommentar

Grunnsteinen bak "Religionen" i følge Lafayette Ronald Hubbard (Han som opprettet den) var å tjene kjappe penger. Fordi den boken han skrev solgte så bra.

Så det var også for å slippe kritikk fra folk med medisinsk innsikt.

For i USA slipper man skatt på midler som er gitt til en kirke/religion.

Han sa jo også at den letteste måten å styre folk på er å lyve til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...