anal_fabet Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Har oppgradert pcen med nytt hovedkort, cpu, psu, minne og skjermkort men får blå skjerm hele tida. jeg var inne på ecs sine hjemme sider og fant at en nyere bios versjon støtter conroe-L. Vil det hjelpe å oppdatere den og går det ant oppdatere den fra en annen maskin? Dette står i den nå: OCZ GameXStream strømforsyning 700W Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket775 CLUB 3D GF 8800GTX 768MB GDDR3 PCI-E OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. ECS P965T-A P965 S-775 Creative SB X-Fi Xtreme Audio MSI dvd rw spiller og 200gb maxtor disk Edit: Nå prøvde jeg igjen og fikk en ny feilmelding. "bad_pool_caller", forige melding var "irql_ higher_or_equal" ellerno. noen som har noen meninger eller ideer hva det kan være? Endret 22. januar 2007 av anal_fabet Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Vanskelig å svare på om en BIOS-oppdatering vil gjøre at du blir kvitt blåskjermene. BIOS-software og programmeringsverktøy (flash-verktøy) hentes ned fra produsentens hjemmeside og kjøres enten fra Windows, eller fra en boot-diskett. Litt forskjellige måter å gjøre dette på. Hva mener du med å "oppdatere BIOS fra en annen maskin"? Og hva i all verden ville du oppnådd med det? Endret 23. januar 2007 av Caze Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Jeg mener at jeg har en maskin som funker og en som får blå skjerm. tenkte å bruke den som funker til å oppdatere bios med siden jeg ikke har flobby disk eller usb boot ting tang jeg kan bruke. så å boote over netverk ellerno. Problemet mitt er at enten er cpu, ram eller hovedkortet ødelagt eller ikke kompatibelt. tenkte å oppdatere bios for å finne ut om det hjelper siden siste bios oppdatering på dette kortet har en conroe-L suport og tdeligvis ikke den som jeg har. Skal prøve cpu og ram på en kamerat sin maskin senere idag for å se om de er defekte. Edit: Jeg får forresten ikke oppdatert igjenom windows siden jeg ikke får installert det før jeg fikser blåskjerm problemet. Endret 23. januar 2007 av anal_fabet Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis du kan ta ut CMOS-brikken med BIOS på, og du har et likedan hovedkort tilgjengelig så skal det være mulig å oppdatere BIOS på det andre hovedkortet, og så sette den tilbake i ditt eget hovedkort. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Ok, så da går det ikke å bruke en annen pc som "flash enhet" ellerno. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Øh, jo men det må være akkurat det samme hovedkortet -og- det må være mulig å ta ut BIOS-brikken. Det går ikke over nettverk dog, fordi programmet må ha direkte tilgang til maskinvaren. Mulig jeg ikke uttrykte meg helt 100% forståelig i forrige post. Det du trenger er: 2 hovedkort av samme modell, kanskje du kjenner noen som har akkurat det samme hovedkortet som deg Hovedkortet må dessuten ha en BIOS-brikke som kan tas ut av sokkelen sin uten store problemer. Eneste grunnen jeg kan se til at noen vil gjøre dette er hvis det ene hovedkortet er dødt pga. feil flashet BIOS eller noe lignende. Du kan jo kanskje bare plugge i en diskettstasjon? Kanskje du får lånt en fra en kompis? Det er det enkleste. Endret 24. januar 2007 av Bludd Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det virker som du vil prøve å flashe den pc'en du har som får blåskjerm via windows fra en annen pc. Dette går IKKE. Men du trenger deimot ikke å flashe pc'en som får blåskjerm fra windows (langt ifra). Når det gjelder blåskjermene ville jeg har testet med memtest86 Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 hmm... fikk et tips av en kamerat, minne hastigheten har stått på auto og når jeg teste å kjøre den manuelt så kjørte jeg den på det den var satt til. men han sa jeg burde klokke ned minnet og teste igjen. det funka så jeg skal oppdatere bios og windows og se om jeg kan skru opp minnet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå