Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

tips til og klare teorien til bil?

veluci

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

samme her også, har lyst på tips jeg også. Jeg skal også prøve for tredje gang den 31. januar. Hadde 11 feil på den første og 9 på den siste nå. Begynner å bli frustrert og lei, spesielt fordi jeg ikke skjønner hva jeg gjør feil. :( Så jeg vil også gjerne ha noen tips.

Jeg har ikke tatt teorikurs bare så det er sagt, valgte selvstudie.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Beklager, men det eneste som hjelper er å lese..

En annen ting er at du/dere kan kjøpe slik bok med masse oppgaver til rundt en 100lapp. Henger sammen med teoriboka..

den hjalp meg veldig...

Endret av Zozzy
Lenke til kommentar
Beklager, men det eneste som hjelper er å lese..

En annen ting er at du/dere kan kjøpe slik bok med masse oppgaver til rundt en 100lapp. Henger sammen med teoriboka..

den hjalp meg veldig...

7780699[/snapback]

på kjøreskolen jeg kan få kjøpt en slik da eller?

Og et spørsmål som jeg lurer på. På prøven var det et bilde der du kom i 70 eller 80 sona tror jeg, og det stod noen folk i busslomma og ventet på bussen. Et alternativ der var å legge seg litt over på andre kjørebanen dersom det var klart. Ellers så var et alternativ å sette farten ned til gangfart, og at "bilene bak har ingen betydning for min videre kjøring", + ett eller to alternativ til tror jeg. Ble litt usikker på selv et slikt enkelt spørsmål. Selv ville jeg ha lagt meg litt ut hvis det var klart, noe jeg tror jeg ville gjort på kjøringa også. Men så ble jeg litt i tvil, og lurte på om det kansje kunne være et annet sikrere alternativ. Slike ting har jeg aldri sett noen gang eller lest noen ting om, så det tok jeg bare å svarte som jeg følte på. Er også en del andre spørsmål som jeg fikk på prøven som jeg aldri har vært borti noen gang.

Så kansje jeg skal prøve et slikt oppgavehefte? eller går det ut på det samme som teoritentamen.no?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jeg bruker alltid å legge meg lengre ut på veien om det er mulig ved passering av fotgjengere, spesielt barn eller andre som ikke er helt "stabile". Å redusere til gangfart dersom det er biler bak er ikke lurt, og ikke nødvendig heller. Isåfall mister man bare flyten i trafikken, og det kan igjen skape farlige situasjoner, eksempelvis forbikjøringer når det aldri burde vært noen forbikjøring.

Angående "blabla har ingen betydning", så skal du generelt tenke deg om en del ganger før du svarer på dette. Det meste i trafikken har betydning, spesielt om man tenker på paragrafen som sier "Vis hensyn". Det er derfor veldig viktig på prøven å ikke tenke på at man skal følge paragrafer bokstavelig og "brøyte" seg frem, selv om loven sier at man kan gjøre det.

En annen ting.. utnytt mulighetene man har. Bruk tid på hver oppgave. Man trenger ikke å bli ferdig på 10 minutter med hele prøven. Oppgaver som har åpenbare svar, er det ikke nødvendigvis det "åpenbare" svaret som er det korrekte. Det er derfor viktig å ikke gå for fort igjennom oppgavene, selv om man "vet" at man har rett. Gå igjennom de oppgavene du/dere får til, og ta resten på slutten. Om man ser at man mangler svar på 5 oppgaver på slutten, så vet man også at man har sjanse til å klare det selv med noen feil. Får man da over 5 feil på prøven, så har man gått for fort igjennom, og/eller man har ikke skjønt en oppgave.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Jeg bruker alltid å legge meg lengre ut på veien om det er mulig ved passering av fotgjengere, spesielt barn eller andre som ikke er helt "stabile". Å redusere til gangfart dersom det er biler bak er ikke lurt, og ikke nødvendig heller. Isåfall mister man bare flyten i trafikken, og det kan igjen skape farlige situasjoner, eksempelvis forbikjøringer når det aldri burde vært noen forbikjøring.

Angående "blabla har ingen betydning", så skal du generelt tenke deg om en del ganger før du svarer på dette. Det meste i trafikken har betydning, spesielt om man tenker på paragrafen som sier "Vis hensyn". Det er derfor veldig viktig på prøven å ikke tenke på at man skal følge paragrafer bokstavelig og "brøyte" seg frem, selv om loven sier at man kan gjøre det.

7782778[/snapback]

ja, akkurat den visste jeg ikke var rett. var akkurat det du sa som jeg trodde. Skal se om jeg kommer på noen flere spørsmål hvis jeg husker de.

Håper jeg klarer det på neste forsøk. Kjøringa går glatt, men teorien vil ikke komme, skjønner ikke hva det kommer av.

edit: hvordan er zensor.no ?? er den noe bra i forhold til teoritentamen.no?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...