mse Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei! Jeg sliter max med en meny på hjemmesida vår. Den fungerer fint i de siste versjonene av opera, ie, firefox og safari, men ikke i ie 6.0. wasafiri Hele menyen klapper sammen og ender i et hjørne. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Slik ser den ut i ie 6.0: Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hei! Jeg sliter max med en meny på hjemmesida vår. Den fungerer fint i de siste versjonene av opera, ie, firefox og safari, men ikke i ie 6.0. wasafiri Hele menyen klapper sammen og ender i et hjørne. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Slik ser den ut i ie 6.0: 7776808[/snapback] Hvor skal jeg begynne.. For det første, ser du feilen? <td><li><a href="#">xxx</a></li></td> Hvorfor har du puttet en LI (list item) inne i en TD? Og hvorfor bruker du tabeller i det hele og store?? Tabeller er for tabulær-data, slik som timeplaner etc.. Bruker du Excel når du skriver brev? Lag menyen slik -> <ul> <li><a href="#URL#">Item 1</li> <li><a href="#URL#">Item 2</li> </ul> Så bruker du CSS til å style menyen din.. Ta en titt på listomatic http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ Forøvrig, ta å re-kode hele siden din.. Har aldri sett verre eksempel på en dårlig kodet side! Lykke til! Lenke til kommentar
mse Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 hei! takk, for tilbakemelding. dette med tabellen er noe jeg prøvde igår før jeg la meg, for å se om det kunne blidgjøre IE 6.0, noe det til en viss grad gjorde. siden ser nå bedre ut i 6.0 enn den noen gang tidligere har gjort. siden har hele tiden hatt en kode slik du foreslår, men dette fungerer av en eller annen grunn ikke i IE 6.0, ergo desperate forsøk med tabell. vet at kodingen min er håpløs, men jeg har da heller ikke gitt uttrykk for å ha noe peil på det. det må være lov å prøve seg frem. men nok en gang takk. skal se om dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå