Shektech Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 TIL MODERATOR: Før du faller for fristelsen til å evt. slette denne posten bør du ta kontakt med salgsavdelingen i HW v/Sturla. Jeg har fått godkjennelse til å poste innlegg som dette. Jeg jobber i bedriften Shektech AS. Et selskap som har spesialisert seg innen informasjonssikkerhet. Våre oppgaver går bl.a. ut på å designe, produsere og klassifisere nettverk og systemløsninger. Herunder også applikasjoner. I den forbindelse har vi behov for folk som synes det er spennende å teste ut sikkerheten før vi overleverer løsningen/systemet til kunden. Dersom du kunne tenke deg på din fritid å teste dine evner som hacker på lovelig vis bes du ta kontakt med oss. Du kan være helt anonym. Du vil da bli satt på en konfidensiell mailingliste. Til denne listen sendes evt. IP adresser osv. som det ønskes f.eks. at skal penetrasjonstestes. Du vil ikke få lønn for strevet, men det vil bli satt opp konkurranser med flotte premier til den/de som kommer lengst i oppgavene. For å kunne få utlevert en evt. premie kreves det at deltagerne sender en beskrivelse av hvordan han/hun kom så langt i konkurransen. Hensikten med det er jo sef. at vi skal kunne få vite om svakhetene i systemene. Forøvrig kan det nevnes at vi bruker slike tester under ansettelser av sikkerhetskonsulenter for å kvalitetssikre kunnskapene til kandidatene. For de dyktigste av dere kan det kanskje dukke opp en mail med invitasjon til et jobb intervju hos oss her i Norge eller hos våre datterselskaper/samarbeidspartnere i utlandet. Dersom du har høye ambisjoner innen faget eller bare har lyst til å prøve deg ut litt bes du sende en mail til: [email protected] Skriv penetrasjonstester i emnefeltet. Du må gjerne bruke anonym mailadresse og nick dersom du ønsker det. Konkurransene vil starte på vårparten, og arrangeres i samarbeid med Hardware.no Til slutt: Vi respekterer personvernet og vil ikke på noen måte selge, eller distribuere din mailadresse til andre. Den vil KUN bli brukt i disse konkurransene. Lykke til. Med vennlig hilsen Jens Kåsa Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg var bestemt på å stille som forsøksperson, men så oppdaget jeg at det var no' datagreier. Denne emnetittelen er ikke god nok Lenke til kommentar
Shektech Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Hva mener dere er en passende tittel? Det korrekte ordet er penetrasjonstester. Men jeg bytter det gjerne ut med noe som ikke er missvisende. Kom med forslag. Lenke til kommentar
SturlaHW Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Dette er korrekt. Etter samtaler med ledelsen , er det korrekt at dette tillates. Dette er et seriøst innlegg. Hvis det er noen som vil bruke sine hacking skills på en fornuftig og matnytting måte er dette en god mulighet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Spennende tiltak. "Konkurransene arrangeres i samarbeid med HW.no", hva betyr dette? Vil hw.no stå for premiene, vil konkurransene bli utlyst på hw.no, ..? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Hold dere seriøse her gutter. jeg skulle gjerne ha prøvd meg, men jeg falt desverre av IT-kunskapsbølgen for et par år siden. Dette er en spennende sjangse får til å teste deres kløkt, så jeg synes dette var et godt tilbud. Lykke til med prosjektet. Som sagt så er jeg ikke så god jeg en gang var i dette gamet, så jeg må stå over. Edit: Hadde ikke nettverk eller en av sikkerhetskategoriene vært bedre for denne tråden? Endret 22. januar 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Er litt redd for at dere vil få lite respons med den topicen og plasseringen her Skal tenke på bedre plass og topic etterhvert.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er litt redd for at dere vil få lite respons med den topicen og plasseringen her Skal tenke på bedre plass og topic etterhvert.. 7779230[/snapback] Topic forandret og tråden flyttet til nettverk. Eller er sikkerhet bedre alternativ? Send PM i tilfelle så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå