acemaster Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei hei! Har nettopp fått min big Typhoon og vil da overklokke selvfølgeli Klokka den opp i 2400mhz før med socket kjøler! Men jeg har som mål 2.6-2.8ghz Jeg hadde den før som 11x220mhz men no satt jeg den på 10x250mhz og starta prime torture testen! etter en time fikk jeg sånn feil melding! Hva er det som er feil?? skal jeg sette opp volten eller? Resten av hardware er : Asus M2N-E Geil 667mhz cl4 Asus X1950pro Og en raidmax 630w strømforsyning! resten av hardware står i signaturen min Hilsen Acemaster Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Hei hei! Har nettopp fått min big Typhoon og vil da overklokke selvfølgeli Klokka den opp i 2400mhz før med socket kjøler! Men jeg har som mål 2.6-2.8ghz Jeg hadde den før som 11x220mhz men no satt jeg den på 10x250mhz og starta prime torture testen! etter en time fikk jeg sånn feil melding! Hva er det som er feil?? skal jeg sette opp volten eller? Resten av hardware er : Asus M2N-E Geil 667mhz cl4 Asus X1950pro Og en raidmax 630w strømforsyning! resten av hardware står i signaturen min Hilsen Acemaster 7776632[/snapback] Sjekk temperaturen før du setter opp volten. Hvis temperaturen er for høy vil bare pc-en bli enda mer ustabil, fordi høyere volt betyr mer varme. Det er også greit å vite hvilken frekvens du kjøre minnet ditt på. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 hei. Jeg har ganske likt system som deg. MSI K9N, Corsair 667MHz cl 5, PC x1800gto og en MIST 600w strømforsyning... Hvordan kommer du stabilt opp på 250? jeg kommer ikke over 232 jeg... uansett ram-frekvenser, cpu multi osv... har selvfølgelig satt HT multi til 4x... Er det noe mer som må gjøres? PCI/PCI-E er vel låst fra før? Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 hei. Jeg har ganske likt system som deg. MSI K9N, Corsair 667MHz cl 5, PC x1800gto og en MIST 600w strømforsyning... Hvordan kommer du stabilt opp på 250? jeg kommer ikke over 232 jeg... uansett ram-frekvenser, cpu multi osv... har selvfølgelig satt HT multi til 4x... Er det noe mer som må gjøres? PCI/PCI-E er vel låst fra før? 7778069[/snapback] Reduser multiplier for cpu, om mulig. Se om du kommer høyere på FSB da. Ikke rot med PCI, systemet kan bli ustabilt og du risikerer å miste data. Overklokking av GPU gir mye mer igjen. PCI-E er rask nok for kortet ditt. Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 hei. Jeg har ganske likt system som deg. MSI K9N, Corsair 667MHz cl 5, PC x1800gto og en MIST 600w strømforsyning... Hvordan kommer du stabilt opp på 250? jeg kommer ikke over 232 jeg... uansett ram-frekvenser, cpu multi osv... har selvfølgelig satt HT multi til 4x... Er det noe mer som må gjøres? PCI/PCI-E er vel låst fra før? 7778069[/snapback] problemme er at det ikke er stabilt hehe Klarte ikke prime testen da... Jeg var på jobb i dag men broren min sa at den restarta seg 4-5ganger i dag! ustabilt klokk sikkert! Satt den på 11x225mhz no jeg! Virke bra no! Da jeg kjørte prime testen på 10x250mhz sjekka jeg tempen og den va på 40-45grader! men da jeg rørte pipene på CPU-vifta dem va ikke varm i det heletatt jo! harddiskene var varmere og måleren viser at dem var 35grader. Og da var volten sat opp fra 1.350 til 1.3625 Det står det at jeg kan kjøre FPSen opp til 400 men jeg tror ikke det blir noe stabilt! -Jeg rørte ikke minne jeg :S Noen som kan hjelpe meg med å komme meg stabilt opp i 2600mhz!? Det er vell målet mitt no ! Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) hei. Jeg har ganske likt system som deg. MSI K9N, Corsair 667MHz cl 5, PC x1800gto og en MIST 600w strømforsyning... Hvordan kommer du stabilt opp på 250? jeg kommer ikke over 232 jeg... uansett ram-frekvenser, cpu multi osv... har selvfølgelig satt HT multi til 4x... Er det noe mer som må gjøres? PCI/PCI-E er vel låst fra før? 7778069[/snapback] problemme er at det ikke er stabilt hehe Klarte ikke prime testen da... Jeg var på jobb i dag men broren min sa at den restarta seg 4-5ganger i dag! ustabilt klokk sikkert! Satt den på 11x225mhz no jeg! Virke bra no! Da jeg kjørte prime testen på 10x250mhz sjekka jeg tempen og den va på 40-45grader! men da jeg rørte pipene på CPU-vifta dem va ikke varm i det heletatt jo! harddiskene var varmere og måleren viser at dem var 35grader. Og da var volten sat opp fra 1.350 til 1.3625 Det står det at jeg kan kjøre FPSen opp til 400 men jeg tror ikke det blir noe stabilt! -Jeg rørte ikke minne jeg :S Noen som kan hjelpe meg med å komme meg stabilt opp i 2600mhz!? Det er vell målet mitt no ! 7779002[/snapback] Det er tempen på CPU som er viktig. Ikke på kjøleribba/kjøleblokka di, den ligger noen grader lavere. 45 Grader er ikke forferdelig høyt da. Sjekk hastigheten på minnet ditt. Enten i BIOS eller i windows. Hvis minnet overklokkes like mye som CPU, kan du få problemer. Endre multiplier her hvis nødvendig. Du kan også se på latency på minne. Generelt skal du sette ned hastigheten på minnet før du prøver å overklokke CPU. CPU kan som regel overklokkes mye mer. Når du har funnet høyeste stabile hastighet på CPU, kan du prøve å finjustere på minneinstillingene. Skal du kjøre PC-en overklokket over lengre tid, stiller du ned hastigheten litt under maks på CPU. PS: Du kan også prøve å endre spenning på CPU og Minne (Når du begynner å overklokke det). Men gjør det i små skritt. Sjekk at CPU ikke blir for varm. Du risikerer å ødelegge CPU hvis du går alt for høyt på spenninga. Endret 22. januar 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Divider på rammen er kanskje en ide her. Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 jeg har så dårli tid i det siste no azs! Men no kjører jeg den på 2470mhz ser bra ut! ska prøve å kjøre prime95 testen når jeg får tia til det! men noe mer klokking blir ikke no tror jeg! har så dårli tia til det! d e mye å justere å sånt! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 jeg har så dårli tid i det siste no azs! Men no kjører jeg den på 2470mhz ser bra ut! ska prøve å kjøre prime95 testen når jeg får tia til det! men noe mer klokking blir ikke no tror jeg! har så dårli tia til det! d e mye å justere å sånt! 7781802[/snapback] Hvilken stepping har du, btw? Ikke sikkert steppingen er overklokkingsvennlig... Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 hehe vet ikke akk hva steppingen er men det står på 11x225mhz no om det er du tenker på ? kan egentli ikke mye om overklokking jeg da! Så det er egentli en av de grunnene at jeg ikke gidder å overklokke mer da! For at jeg ikke har tia no! å for å justere å alt det der må jeg vell lese litt rundt på nettet å sånt...men får vell se når jeg litt mer tia ... Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 sjekka jeg tempen og den va på 40-45grader! men da jeg rørte pipene på CPU-vifta dem va ikke varm i det heletatt jo! harddiskene var varmere og måleren viser at dem var 35grader. -Jeg rørte ikke minne jeg :S 1. du sier du kjente på heatpips'en på cpu'kjølern din og grunnen til at den ikke kjennes noe varm er at det er en veske inne i den som leder all varmen... så derfor kjennes ikke selve pipen så varm.. 2. du må nokk klokke minnet litt for å få det stabilt ja.. set opp timinga og sett hypertrens. til x4 og sett ned memclock ett nivå.. jeg kan anbefale deg som alle andre her på forumet sier å lese igjenom un0kai's klokke-guid lykke til;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå