tjuetre Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Skal montere VapoChill på systemet mitt, da mitt gamle DFI expert kort røk og eg har fått nytt DFI kort. MEN, har rota bort den pastaen eg fikk med VapoChillen, for man må jo ha masse pasta i sokkelen på hovedkort og på prosessorpinnene for å forhindre oksidering.. Hvordan vet eg om denne hvite pastaen eg har finnet IKKE leder strøm? (Står Silicone Heat Sink på klistremerket på den) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Ikke pasta, men dielektrisk fett. Du bruker dette så det ikke oppstår kondens på de elektroniske komponentene. Mellom cpu og kjølehode bruker du da varmeledende pasta, f.eks. "silicone heat sink pasta"). Viktig å holde tunga rett i munnen så du ikke putter guffe galt sted. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Silikon fungerer som bare juling i/rundt sokkel. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 Ikke pasta, men dielektrisk fett. Du bruker dette så det ikke oppstår kondens på de elektroniske komponentene. Mellom cpu og kjølehode bruker du da varmeledende pasta, f.eks. "silicone heat sink pasta"). Viktig å holde tunga rett i munnen så du ikke putter guffe galt sted. 7777647[/snapback] Silikon fungerer som bare juling i/rundt sokkel. Regner med det funket.. kjører systemet nå.. og funker greit nok.. :-) eneste eg ikke får til på dette DFI kortet er minnet i Dual Channel.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Buker du de orange slotene? Hvilke innstillinger har du satt? Hva slags brikker er det snakk om? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Buker du de orange slotene? Hvilke innstillinger har du satt? Hva slags brikker er det snakk om? 7782479[/snapback] Prøvd BÅDE å ha de i de orange OG de gule.. intet funker. Er snakk om Corsair TwinX PC3500 2Gb Kit og OCZ PC3200 Platinum 2Gb Kit og alt står på auto... og "By SPD" Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 12. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2007 Folkens, ett spm til ang tiltak mot oksidering, går det ann å bruke grease? Ser på swiftnets.com at de viser på innstallasjonsguiden sin ved bruk av peltier så har de på grease... http://www.swiftnets.com/products/installa...MCW5002-64T.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå