eryxx Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Her en P3/500 mhz m/384 mb RAM og et Gforce 2 MX 400 grafikkort. Som forventet har denne problemer med å dra de nyinnkjøpte spillene Ironstorm og No one lives forever 2. Bærer et ørlite håp om å kunne drøye en nyanskaffelse til ut på vårparten og har i den forbindelse følgende spørsmål: - vil et nytt grafikkort bidra til at disse spillene kan kjøres "greit" på maskinen? - hvilket "rimelig" kort vil da anbefales? Eller må jeg bare bite i den sure delen av eplet og iverksette anskaffelse umiddelbart? Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 du kan jo prøve med et radeon 9500pro(tror jeg det heter) det vil nok hjelpe litt. men 500 er nok LITT lite.. hva med å overklokke bittelitt? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Prøv å smake litt på den sure delen av eplet, så skal du se at det er ikke så ille når du blir vant til det... Det er ulønnsomt å kjøpe halvdårlig å dersom du skal ha helt nytt stæsj til våren. Da er det bedre å satse på deler du kan ta med videre i neste maskin. :smile: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 kjøp deg ett GF4 Ti4200-4400, da slipper du å oppgradere grefikkortet når du skal ha ny PC til våren... :wink: og ja, det vil hjelpe MYE å oppgradere grafikkortet (tipper du vil få ca 35-60% forbedring i spill!), men CPU'en din vil fremdeles være en liten flaskehals i nyere spill. Men du kan jo altids prøve å klokke litt. :smile: Lenke til kommentar
sete Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 16:23, skrev Jannis-15:kjøp deg ett GF4 Ti4200-4400, da slipper du å oppgradere grefikkortet når du skal ha ny PC til våren... :wink:og ja, det vil hjelpe MYE å oppgradere grafikkortet (tipper du vil få ca 35-60% forbedring i spill!), men CPU'en din vil fremdeles være en liten flaskehals i nyere spill. Men du kan jo altids prøve å klokke litt. :smile: eh...nei! Ikke waste 2k på et skjermkort som begynner å ebbe ut. Jannis-15 vet tydeligvis ikke hvor lenge det er til våren. Enten så holder du ut til våren, eller så kjøper du en ny PC :wink: Et alternativ kan være å oppgradere med et billig skjermkort som er en del bedre enn ditt nåværende. Btw, den pesen takler jo CS bra :smile: Lenke til kommentar
eryxx Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Takk for tilbakemeldinger. Ser ut til at jeg for holde meg til "eldre" spill og fokusere på å samle lapper nok til en heftigere pc snarest mulig. Cs, quake 2 og max payne here I come! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå