SilentNET Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Når det gjelder framkommelighet har jeg bare en bil å komme med: Toyota Landcruiser. Punktum finale. Finn en gammel fra tidlig 90 som er tatt godt vare på, så har du bil så lenge du orker å ta vare på den. Enten det er 10 eller 20 år. 7791341[/snapback] Jo, den kommer seg sikkert frem, men dette er vel også en bil som er veldig stor og har veldig lyst på bensin/diesel? Glemte å skrive det, men drivstofforbruk er selvføgelig veldig viktig. 7792088[/snapback] Uten at jeg har noe konkrete tall så tror jeg ikke forbruket på dieselutgaven er noe veldig skremmende. Sikkert noen som orker å lete fram noen fakta. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 hummer h2 fikser alt 7792232[/snapback] Det er en Chevy Tahoe, som i seg selv er en ineffektiv lastebil, med aerodynamiske egenskaper som en låve, som så er modifisert med et styggere og om mulig enda mindre aerodynamisk karosseri, som er ubrukelig på alt annet enn highways og til å kjøre over autovern, og på toppen av det hele får du fjorten år gamle gutter som har sett på MTV og vil prøve hasj etter deg. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Det er definitivt ikke noe galt med Suzuki Jimny sine terrengegenskaper, men den kan fort bli litt for liten og daff med 1,3 liter'n på 80hk. Hvis jeg var ute etter en forholdsvis liten 4x4, med veldig gode terrengegenskaper, samt ikke sluker bensin og har billige deler, så ville jeg gått for en eldre Suzuki Vitara av den korte typen (3.-dørs). Fortsatt ikke så fryktlig mange hester, men har større motorvolum enn Jimny og dermed endel bedre dreimoment. Flott 4x4 system fra "gamle skolen", her snakker vi skikkelig lavserie og skikkelige aksler. Ikke veldig fantastisk på vanlig motorvei, men i skogen klarer du deg rimelig bra. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1360284 Forøvrig: Hvis det er omtrent kun offroad du har tenkt deg, så kommer du ikke utenom den engelske gentlemanns-traktoren: Land Rover. Er vel ikke så forferdelig mange andre biler som er råere i terrenget enn en god gammeldags Land Rover Defender, men jeg hadde vel ikke akkurat kosa meg på langtur fra Oslo til Trondheim i en sånn en.. Forøvrig sitter jeg selv å venter på min "nye" bil, en Jeep Grand Cherokee Limited med 5,2l V8. Skal bli godt å få seg 4x4 igjen.. Godt gammeldags 4x4 system med diffsperre front, midt og bak, samt en kraftig motor... glede seeeeg! Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Det som hadde vært best for meg er en liten bil med svært gode egenskaper på oppoverbakker i ganske dyp snø. Regner med at en bil med høy bakkeklaring med sperre i front, midt og bak hadde passet meg også, men den må også være ganske snill på bensinforbruket siden jeg skal bruke den til jobben hver dag. Kjøpte Honda CR-V for et halvt år siden og trodde dette skulle være det ypperste av firehjulstrekkere (det var det også helt til det kom snø), men altfor ofte ender jeg opp med å spinne på et forhjul og et bakhjul. Kall meg gjerne en opptimist, men da jeg kjøpte meg en firehjulstrekker forventet jeg faktisk at bilen skulle trekke på fire hjul. Har også sett på en bil som heter Daihatsu Terios. Under 160k for 05 model må vel være ganske bra? Bilen får iallfall skryt for terrengegenskapene. TomasK: den Vitaraen er sikkert bra, men føler at det blir litt galt å kjøpe en bil som er 6 år eldre enn den jeg har fra før. Er de nyere Vitaraene dårligere til å komme frem enn de eldre? Gratulerer med ny bil forresten! Lenke til kommentar
diss Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Registrerte du at jeg nevnte Subaru Forester? Faktisk en mellomstor SUV med meget høy bakkeklaring, god driftsikkerhet og trekk på alle fire hjulene - _hele_ tiden. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Liten bil med STOR fremkommelighet - Jeep Wrangler. Den eneste varianten jeg har personlig erfaring med er en 94-modell med 4-liters bensinmotor, og den drakk bensin som en full trønder drikker hjemmebrent... Vet at disse også kom med 2-liters motor, og en kopis påstår at de tilogmed finnes med dieselmotor fra mercedes. Dette ville jo da vært perfekt til ditt behov. Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hm.. Var ikke helt klar over budsjettet ditt, men det ser jeg nå. Hva med en Jeep Cherokee? Du får en rundt 2000 mod med 2,5 turbodiesel til 130k. Setter du deg fast med en slik en, så har du kjørt steder du definitivt IKKE burde være. Skal være den første til å inrømme at de kanskje ser ganske trauste ut både innvendig og utvendig.. Skal ikke mange kronene til før det ser ut som om du kommer rett fra Rally Dakar da. Litt heving og større hjul, så er du i mål! Ta gjerne en titt her for inspirasjon: http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=36188 Wrangler er no-nonsens 4x4 dette også, kommer enten med en 4 liters rekkesekser eller en 2,5 liters rekkefirer. Førstnevnte sluker bensin (men gud å gøy!!) og sistnevnte er daff. Lenke til kommentar
Riotguy Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Volvo Felt/Bamse! Håhå. Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Har nå ikke lest alt som står her, tvert imot! Men den ultimate 4x4 som ``vanlig`` bil, altså i familiebil klassen er Subaru Legacy fra 1993/1994! De er ultimate! De er best! Om du virkelig skal kjøre ute i terrenget å kjøre etter elg på kaldeste vinterdagen så kjøp deg en Mb Gelenderwagen! Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Registrerte du at jeg nevnte Subaru Forester? Faktisk en mellomstor SUV med meget høy bakkeklaring, god driftsikkerhet og trekk på alle fire hjulene - _hele_ tiden. 7794356[/snapback] Forester er notert ja. Har nå ikke lest alt som står her, tvert imot! Men den ultimate 4x4 som ``vanlig`` bil, altså i familiebil klassen er Subaru Legacy fra 1993/1994! De er ultimate! De er best! Om du virkelig skal kjøre ute i terrenget å kjøre etter elg på kaldeste vinterdagen så kjøp deg en Mb Gelenderwagen! 7798830[/snapback] Må nok gå for en noenlunde vanlig bil ja. Skal jo stort sett brukes til og fra jobb. Men ønsker meg en litt nyere bil enn 93 da. Endret 26. januar 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Registrerte du at jeg nevnte Subaru Forester? Faktisk en mellomstor SUV med meget høy bakkeklaring, god driftsikkerhet og trekk på alle fire hjulene - _hele_ tiden. 7794356[/snapback] Forester er notert ja. Har nå ikke lest alt som står her, tvert imot! Men den ultimate 4x4 som ``vanlig`` bil, altså i familiebil klassen er Subaru Legacy fra 1993/1994! De er ultimate! De er best! Om du virkelig skal kjøre ute i terrenget å kjøre etter elg på kaldeste vinterdagen så kjøp deg en Mb Gelenderwagen! 7798830[/snapback] Må nok gå for en noenlunde vanlig bil ja. Skal jo stort sett brukes til og fra jobb. Men ønsker meg en litt nyere bil enn 93 da. 7803547[/snapback] De nye er også veldig bra, og er klart best i klassen, knuser både quattro osv! Men de fra 93/94 er best! Men du kommer deg fram med de nye også Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det er ikke uten grunn, at svært mange misjonærer og nødhjelpsfolk rundt i verden kjører Landcruiser på steder hvor veistandaren ikke er optimal. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) Jeg har en Mercedes Geländewagen (LES: ikke GELENDERWAGEN. Gelände = Terreng, Tysk) 1985 modell til salgs for den rette sum Utstyrt med gedigne Cooperdekk, lavserie, diff.sperrer foran og bak + en utrolig sprek 300GD motor med ettermontert STT-turbo. Tipper motoren utgjør no alá 115 hk, SINNSYKT! Den greier 80 opp Lierbakken på en forbanna god dag. Dessuten ser den fet ut, jeg har dratt masse damer med den...-dratt dem opp av grøfta riktignok Endret 28. januar 2007 av Buxa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå